Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saab 9-5 Biopower (bifuel) a instalacja gazowa

24 Cze 2009 10:53 8248 13
  • Poziom 9  
    Witam,
    zdecydowałem się założyć gaz do samochodu Saab 9-5 2006r 2.0t Biopower 150KM na benz i 180KM na bioetanolu. Czy fakt bycia "BI" może być przeszkodą w założeniu gazu?

    Wiem, że komputer w zależności od rodzaju zalanego paliwa przelicza mapy i na bioetanolu dodaje mu 30KM. Jakiej mapy użyje gdy dostanie gaz? 2 gazowników twierdzi ze zbliży sie raczej do tych 180KM

    No i na jaki gaz się zdecydować? polecono mi instalacje Landi renzo lub Staga 300 tylko podobno Stag jest mniej wytrzymały

    No i na koniec może ktoś może polecić jakiś dobry zakład w trójmieście gdzie będę miał pewność, że będzie to śmigać poprawnie.

    Pozdrawiam serdecznie
  • Poziom 17  
    witam.
    takiego nie robilismy ale mamy w trakcie 9-3 AERO z 2008 roku. nie jest to hybryda. natomiast co do instalacji to prosze nie pakować tam nic innego niż PRINSA bo bedzie to porażka. jedynie komp z PRINSA to prawqidlowo obsłuży. oczywiście robione u tych co maja PRINSA w małym palcu. nie zaszkodzi skorzystać z hamownii podwoziowej przed i po montazu. do weryfikacjio ustawień na benzynie i etanolu. ważne szczególnie przy etanolu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    acha zapomniałem dodać ,że reduktor do turbo z wejsciem na fi 8 mm. oraz wielozaworem także z wyjściem na fi 8 mm.

    Moderowany przez ElpigazN:

    Regulamin, p.15.

  • Poziom 9  
    z etanolem będzie problem bo najbliżej położona stacja jest w Szwecji :)
    no to teraz pytanie gdzie mi dobrze prinsa założą
  • Poziom 17  
    Są też już w Niemczech stacje na etanol. ale jak jest możliwość wyboru na etanol to jego program powinien obsłużyć gaz też na tą moc silnika. jest to do sprawdzenia na hamownii podwoziowej.
  • Poziom 10  
    Mam Saaba 9-5 ecopower i znam tylko jedna firme godną polecenia i jeden system który warto założyc do tego samochodu
    Instalacja gazowa VIALLE piątej generacji czyli zasilana ciekłym gazem
    montaż i serwis narazie tylko w warszawie ale to nie problem bo sam jestem z okolic trójmiasta.
    Link
  • Poziom 9  
    widzę, że mają autoryzowany punkt montażowy w Gdańsku -

    Carter sp. z o.o.

    ul. Grunwaldzka 260

    80-314 Gdańsk

    podjadę zobaczyć jak to wygląda
  • Poziom 10  
    tak instalacja jest dobra i zalecana do takich samochodów
    mechanik od saaba z pruszcza mówi że nie mam co obawiać się o silnik bo instalacja jest dobra i steruje nią główny komputer samochodu dawką i inymi pierdołkami

    Dodano po 9 [minuty]:

    jak bedzies wiedział czy jest u nas serwis daj znać
  • Poziom 9  
    mechanik z Pruszcza czyli Grzegorz vel Kudłaty? :)
  • Poziom 10  
    chyba tak. tam za pruszczem w jakimś polu
  • Poziom 9  
    jak się dowiedziałem w Polsce dla indywidualnego klienta instalacja V generacji jest nie do założenia. Ze względu na koszty (dla 4 cylindrowca to ponad 8000zł) - nikt tego nie robi. Jedyne przypadki to firmy które mają np 500 samochodów i wtedy to się im opłaca bo te samochody robią po 100 000km rocznie. Informacja uzyskana w podanym wyżej security car system. Najwyraźniej pozostaje IV generacja. pozdrawiam
  • Poziom 26  
    z tego co wiem jedna osoba na forum montuje V generacje choć cena zniechęca.
  • Poziom 12  
    Landi Renzo Omegas, odpowiednio oprogramowany obsługuje ten silnik bez problemu. Wcale nie potrzeba Vialle aby to działało. A już na bank prins pokazywany jako jedyny mozliwy - to nieznajomość tematu. Potrzebna jest instalacja, którą można dokładnie wyregulować. Najlepiej na hamowni.
  • Poziom 17  
    STAG 300 bez problemu, jedynie wtryskiwacze co najmniej MATRIX, by uniknac serwisowania. ECU pozostanie na mapach benzyny, ale w razie czego mozna wgrac soft z wersji na jedno paliwo. Pozatym warto wgrac soft z wieksza moca ( ok 200km ) zwlaszcza ze na gazie latwiej sie kreci ( moc ).
  • Poziom 1  
    mineło kilka lat VACOS proszę daj znać gdzie i jaki gaz założyłeś? a także może masz jakieś ciekawe wskazówki (jak funkcjonowało auto na tym paliwie i jak było z mocą) ponieważ chciałbym również zagazować 2.0 T biopower 2006r