Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.plTermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komputer po czyszczeniu nie uruchamia się prawidłowo

24 Cze 2009 18:40 1328 10
  • Poziom 10  
    Witam . Chciałem przeczyścić radiator na procku i ogolnie czyściłem kompa ale bez demontażu innym elementów . Zdjąłem wiatrak , radiator i wyjąłem procka z gniazda . Wmontowałem wszystko spowrotem na swoje miejsce , ale teraz komputer włącza się , lecz tylko rozdaje prąd do np. dysku i nic wiecej sie nie dzieje . Sprawdzałem czy wszystko jest dobrze włożone , ale wydaje sie ze jest . Jak sądzicie czy to może byc problem z prockiem ? Moze coś innego . Proszę o pomoc .
    Procesor to AMD Atlon 2500+
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 43  
    Athlon XP 2500+ ma rdzeń "bez osłony". Sprawdź czy rdzenia nie ukruszyłeś. Zdemontuj, obejrzyj dokładnie rdzeń - jak będzie potrzeba to nawet pod lupą, zamontuj ponownie i sprawdź efekt.
  • Poziom 43  
    Jest prawdopodobne, że uszkodziłeś CPU (ukruszyłeś rdzeń), ale 100% pewności nie ma - trzeba by mu się przyjrzeć.
  • TermoPasty.plTermoPasty.pl
  • Poziom 10  
    A czy to może być koniec np. płyty głównej ?
    Ten rdzeń to jak dokładnie sprawdzić ? żebym niczego nie przegapił ;) ;/
  • Poziom 43  
    Wpisz w Google ukruszony Athlon i wybierz grafikę - przejrzysz dostępne obrazki i będziesz wiedział czego wypatrywać.
  • Poziom 10  
    Dzieki już wiem czego szukać.
    Przed chwila wsadziłem inny procek takze AMDka
    i jest to samo . Czy to moze byc cos z plyta ?
    Ale w sumie jakim cudem by ona mogła sie zepsuc prawda ?
    W około rdzenia była taka szara substancja , nie wiem czy to byl klej czy co to bylo , ale usuneło sie podczas zdejmowania radiatora . Czy to wazne ?
  • Poziom 43  
    Może być i płyta, ale bardziej prawdopodobną przyczyną tego, że z drugim CPU jest to samo jest coś w stylu braku resetu BIOS-u.
  • Poziom 17  
    cycu1789 napisał:

    W około rdzenia była taka szara substancja , nie wiem czy to byl klej czy co to bylo , ale usuneło sie podczas zdejmowania radiatora . Czy to wazne ?


    Tak, to bardzo ważne, bo to była pasta termoprzewodząca i należy taką nałożyć na procesor (po uprzednim usunięciu starej z procesora i radiatora) po każdym demontażu radiatora.
  • Poziom 10  
    Mozna kupić taką pastę gdzies ?
    Co do resetu BIOSu , mozna zrobić to jakoś samemu ?
  • Poziom 17  
    ad1. Tak, w każdym sklepie komputerowym.
    ad.2 Tak, zworką na płycie głównej lub przez wyjęcie baterii na chwilę.
  • Poziom 10  
    Przyjrzałem się mu i wygląda jakby jedną krawędź miał uszkodzoną . Ale to nic , bo wsadziłem 3 procek , z dobrym rdzeniem i nadal jest to samo ;/
    Nie reaguje , może płyta padła ?