Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort - ściąga przy przyspieszaniu

kogut11 24 Cze 2009 19:52 5610 17
  • #1 24 Cze 2009 19:52
    kogut11
    Poziom 13  

    Witam. Co może być przyczyna gdy podczas przyspieszania samochód nieznacznie ściąga w prawo ale jak wcisnę sprzęgło to jest natychmiastowe szarpnięcie w lewo. Zbieżność dwa dni temu ustawiana, nie ma żadnych luzów w zawieszeniu.

    0 17
  • Pomocny post
    #2 24 Cze 2009 20:00
    ajpier
    Poziom 37  

    Zamień przednie koła miejscami.

    0
  • #3 24 Cze 2009 20:01
    kogut11
    Poziom 13  

    Już zmieniałem i nic nie pomogło.

    0
  • #4 24 Cze 2009 22:26
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    Są luzy w zawieszeniu lepiej zmień warsztat.

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Cze 2009 22:34
    AREK_GDYNIA
    Poziom 18  

    Luzy na wahaczach. Gdy przyspieszasz wahacz przesuwa sie do przodu i zmienia sie geometria kół. Gdy hamujesz silnikiem cofa sie i stad odczuwalne szarpniecie w druga strone.

    0
  • #6 24 Cze 2009 22:47
    kogut11
    Poziom 13  

    Ale wszystkie tulejki na wahaczach są dobre bo jak byłem u gościa to mi pokazywał ŻADNYCH LUZÓW. Jak się rozpędzę np. do 80 i dam na luz to jedzie elegancko ale przy przyspieszaniu ściąga, tak samo i przy hamowaniu.

    0
  • #7 24 Cze 2009 22:48
    zmianowy
    Poziom 16  

    Nie chcę "bić piany" ale tak jak  moi poprzednicy radzą zmień warsztat i oprócz zawiesznia sprawdź jeszcze dokładnie układ kierowniczy tzn. końcówki drążków i maglownice, bo sprawność jednego nie wyklucza usterki drugiego i samochód zygzakuje.
    Szczególnie lewa strona jest podejrzana.

    0
  • #8 24 Cze 2009 23:01
    kogut11
    Poziom 13  

    To żeby było śmiesznie wszystko jest nowe nawet tarcze,klocki,drążki, maglownica, amory no oprócz sprężyn, żadnych luzów na kierownicy to co mam jeszcze wymienić? - tylko nie mówcie że samochód.

    0
  • #9 24 Cze 2009 23:11
    zmianowy
    Poziom 16  

    To sprawdź odległość między kołami(osiami obrotu) przednimi i tylnimi z lewj strony i z prawej strony. Oprócz tego tylne zwieszenie-luzy w kierunku jazdy.
    Jaj sobie nie robię! bo chyba niewiele pozostaje. Może tył ucieka :|

    1
  • #10 24 Cze 2009 23:16
    kogut11
    Poziom 13  

    A zapytam inaczej. Załóżmy że całe zawieszenie jest nowiutkie i dalej się tak dzieje tak jak opisałem, to czy może tak robić że źle jest ustawiona zbieżność kół.

    0
  • #11 24 Cze 2009 23:40
    zmianowy
    Poziom 16  

    Musiała by być strasznie źle ustawiona żeby takie objawy się pokazywały.
    Były by mocne popiskiwania opon np. na rondzie, nawet powolnej jeździe na łukach o małym promieniu.
    Możliwe że trzeba sprawdzić ustawienie przedniej osi względem tylnej, czyli geometrię całego zawieszenia.
    Jeśli robiłeś całe zawieszenie, to możliwe są kilkumilimetrowe różnice w odległościach kół przednich i tylnych po obu stronach.
    Samochód będzie miał wtedy tendencję do jazdy łukami w zależności od tego czy ciągnie czy hamuje.

    0
  • #12 24 Cze 2009 23:51
    BRYS_
    Poziom 22  

    Widziałem kiedyś podobne cuda w jakimś Oplu z idealnym zawieszeniem i zbieznością.Samochód przy przyspieszaniu "szedł w prawo"a przy hamowaniu silnikiem "ciągnoł w lewo".Okazało się że winna była skrzynia biegów,a konkretnie rozwalone łożysko i"posiekane satelity" na mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów.Dodam że sama skrzynia nie wydawała jakiś podejrzanych,dziwnych dżwięków.Ale taki przypadek zdarza się chyba tylko raz na milion samochodów.

    0
  • #13 25 Cze 2009 00:39
    marek1977
    Poziom 33  

    A ja odpowiem inaczej niż wszyscy. Jak wiadomo moment obrotowy przenoszony jest ze skrzyni biegów przez półosie na koła pojazdu. Prawa półoś jest dłuższa, co za tym idzie jest strata momentu w wyniku czego na koło lewe przechodzi większy moment niż na prawe i stąd zdarza się takii objaw. Nie jest to nic nadzwyczajnego, i nie trzeba się tym martwić. Poza tym kierownica jest po to żeby ją trzymać i kontrować :)
    Tyle że objaw występuje przy silnikach wiekszej mocy :) jaki masz tam silnik?

    0
  • #15 25 Cze 2009 08:22
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 25 Cze 2009 08:27
    zmianowy
    Poziom 16  

    Bez przesady :D .
    Ja mam astrę 1.6Si z silnikiem C16SE, 74KW=100...KM i na równej drodze to chociaż nawet gumę bym palił i pedał hamulca w podłogę wciskał to takie rzeczy się nie dzieją. A robiłem takie rzeczy tylko nie dla popisu lecz mnie silnik wkurzył bo dawał dźwięki jak padlina.
    Efektem tego są przeguby wewnetrzne do wymiany.
    W ten sposób to za każdym razem trzeba by brać też pasażera dla równowagi.
    Kierownicę to na pewno trzeba trzymać, bo przy przednim napędzie potrafi wyrywać z rąk przy ostrym ruszaniu czy przyśpieszaniu na nierównej nawierzchni, śliskiej czy zakrętach.
    Nawet gdy jest wspomaganie.

    0
  • #17 25 Cze 2009 09:53
    kogut11
    Poziom 13  

    Witam. Zamiana kół z lewego na prawe pomogła. Dzięki wszystkim.Zamykam

    0
  • #18 25 Cze 2009 11:44
    Mirek Z.
    Moderator

    Koła powinny być identyczne. Co jest np. z ciśnieniem, stanem opon itd.? ;)

    0