Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Escort - ściąga przy przyspieszaniu

24 Jun 2009 19:52 7020 17
  • Level 13  
    Witam. Co może być przyczyna gdy podczas przyspieszania samochód nieznacznie ściąga w prawo ale jak wcisnę sprzęgło to jest natychmiastowe szarpnięcie w lewo. Zbieżność dwa dni temu ustawiana, nie ma żadnych luzów w zawieszeniu.
  • Helpful post
    Level 36  
    Zamień przednie koła miejscami.
  • Level 13  
    Już zmieniałem i nic nie pomogło.
  • Level 16  
    Są luzy w zawieszeniu lepiej zmień warsztat.
  • Helpful post
    Level 18  
    Luzy na wahaczach. Gdy przyspieszasz wahacz przesuwa sie do przodu i zmienia sie geometria kół. Gdy hamujesz silnikiem cofa sie i stad odczuwalne szarpniecie w druga strone.
  • Level 13  
    Ale wszystkie tulejki na wahaczach są dobre bo jak byłem u gościa to mi pokazywał ŻADNYCH LUZÓW. Jak się rozpędzę np. do 80 i dam na luz to jedzie elegancko ale przy przyspieszaniu ściąga, tak samo i przy hamowaniu.
  • Level 17  
    Nie chcę "bić piany" ale tak jak  moi poprzednicy radzą zmień warsztat i oprócz zawiesznia sprawdź jeszcze dokładnie układ kierowniczy tzn. końcówki drążków i maglownice, bo sprawność jednego nie wyklucza usterki drugiego i samochód zygzakuje.
    Szczególnie lewa strona jest podejrzana.
  • Level 13  
    To żeby było śmiesznie wszystko jest nowe nawet tarcze,klocki,drążki, maglownica, amory no oprócz sprężyn, żadnych luzów na kierownicy to co mam jeszcze wymienić? - tylko nie mówcie że samochód.
  • Level 17  
    To sprawdź odległość między kołami(osiami obrotu) przednimi i tylnimi z lewj strony i z prawej strony. Oprócz tego tylne zwieszenie-luzy w kierunku jazdy.
    Jaj sobie nie robię! bo chyba niewiele pozostaje. Może tył ucieka :|
  • Level 13  
    A zapytam inaczej. Załóżmy że całe zawieszenie jest nowiutkie i dalej się tak dzieje tak jak opisałem, to czy może tak robić że źle jest ustawiona zbieżność kół.
  • Level 17  
    Musiała by być strasznie źle ustawiona żeby takie objawy się pokazywały.
    Były by mocne popiskiwania opon np. na rondzie, nawet powolnej jeździe na łukach o małym promieniu.
    Możliwe że trzeba sprawdzić ustawienie przedniej osi względem tylnej, czyli geometrię całego zawieszenia.
    Jeśli robiłeś całe zawieszenie, to możliwe są kilkumilimetrowe różnice w odległościach kół przednich i tylnych po obu stronach.
    Samochód będzie miał wtedy tendencję do jazdy łukami w zależności od tego czy ciągnie czy hamuje.
  • Level 22  
    Widziałem kiedyś podobne cuda w jakimś Oplu z idealnym zawieszeniem i zbieznością.Samochód przy przyspieszaniu "szedł w prawo"a przy hamowaniu silnikiem "ciągnoł w lewo".Okazało się że winna była skrzynia biegów,a konkretnie rozwalone łożysko i"posiekane satelity" na mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów.Dodam że sama skrzynia nie wydawała jakiś podejrzanych,dziwnych dżwięków.Ale taki przypadek zdarza się chyba tylko raz na milion samochodów.
  • Level 33  
    A ja odpowiem inaczej niż wszyscy. Jak wiadomo moment obrotowy przenoszony jest ze skrzyni biegów przez półosie na koła pojazdu. Prawa półoś jest dłuższa, co za tym idzie jest strata momentu w wyniku czego na koło lewe przechodzi większy moment niż na prawe i stąd zdarza się takii objaw. Nie jest to nic nadzwyczajnego, i nie trzeba się tym martwić. Poza tym kierownica jest po to żeby ją trzymać i kontrować :)
    Tyle że objaw występuje przy silnikach wiekszej mocy :) jaki masz tam silnik?
  • User removed account  
  • Level 17  
    Bez przesady :D .
    Ja mam astrę 1.6Si z silnikiem C16SE, 74KW=100...KM i na równej drodze to chociaż nawet gumę bym palił i pedał hamulca w podłogę wciskał to takie rzeczy się nie dzieją. A robiłem takie rzeczy tylko nie dla popisu lecz mnie silnik wkurzył bo dawał dźwięki jak padlina.
    Efektem tego są przeguby wewnetrzne do wymiany.
    W ten sposób to za każdym razem trzeba by brać też pasażera dla równowagi.
    Kierownicę to na pewno trzeba trzymać, bo przy przednim napędzie potrafi wyrywać z rąk przy ostrym ruszaniu czy przyśpieszaniu na nierównej nawierzchni, śliskiej czy zakrętach.
    Nawet gdy jest wspomaganie.
  • Level 13  
    Witam. Zamiana kół z lewego na prawe pomogła. Dzięki wszystkim.Zamykam
  • Moderator
    Koła powinny być identyczne. Co jest np. z ciśnieniem, stanem opon itd.? ;)