Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

Krystian16z 19 Sty 2010 09:18 354999 176
  • #31
    jd43
    Poziom 15  
    Witaj kolego ''malylam'' a gdzie podnośnik do tego pługa? Dzisiaj wieczorem wrzucę zdjęcia wynalazku mojego taty, tylko muszę do niego jechać .

    Dodano po 10 [minuty]:

    lukaszor1 napisał:
    chodzi mi raczej o takie rozwiązanie.
    tak będzie estetycznie i funkcjonalnie.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka



    Kolego bardzo dobre rozwiązanie wrzucę zdjęcia to zobaczysz ja to ładnie wygląda, w rozwiązaniu mojego ojca napęd pomiędzy skrzynia fita a przekładnia kątowa jest przenoszony łańcuchem dwurzędowym.
  • #32
    malylam
    Poziom 10  
    lukaszor1 napisał:
    chodzi mi raczej o takie rozwiązanie.
    tak będzie estetycznie i funkcjonalnie.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka


    No wiem że tak też można, ale jak się nie ma przekładni kątowej to robi się z tego co się ma.




    Witam, podnośnik będzie może w tym roku, bo w tamtym brakło czasu, a jak już robić coś to raz a porządnie.
  • #33
    fordofil
    Poziom 10  
    nie można brać napędu z jednej półosi a 2 na stałe zatrzymać.Ma to 2 wady:
    - 2-krotne przyspieszenie obr. tej osi która będzie się kręci
    - bardzo krotka żywotność mechanizmu różnicowego- nie jest przygotowany do ciągłej pracy, praktycznie nie posiada smarowania.
  • #34
    tkmax
    Poziom 10  
    cze znalazłem takie coś wiem że jest to koleba budowlana ale nie mogę znaleźć opisu technicznego ani nic konkretnego na jej temat jeżeli ktoś coś wie to jestem zainteresowany .
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    i jeszcze przy okazji wkleję zdjęcie traktorka którego znalazłem na allegro ,wymiary to 120x190 i 100x190 jeżeli interesują kogoś gabaryty
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka:D
  • #35
    lukaszor1
    Poziom 9  
    czy przekazanie napędu za pomocą pasków klinowych nie będzie powodowało ich ślizgania???
    zastanawiam się nad różnymi rozwiązaniami ponieważ chcę zbudować nie byle jakiego unochoda ale fajny, estetyczny traktorek... niekoniecznie tylko z tego co mam pod ręką [przecież istnieją szroty]
    Za przeproszeniem polepienie byle jakiej "kupy" mnie nie interesuje.
    Dodano po 57 [minuty]:

    fordofil napisał:
    nie można brać napędu z jednej półosi a 2 na stałe zatrzymać. ma to 2 wady:
    2-krotne przyspieszenie obr. tej osi która będzie się kręcić
    bardzo krotka żywotność mechanizmu różnicowego - nie jest przygotowany do ciągłej pracy, praktycznie nie posiada smarowania.


    Ale jeśli zaspawam różnicówkę to będzie ok.
  • #36
    Michał91a
    Poziom 13  
    Jak zaspawasz mechanizm różnicowy będzie najlepiej bo po pierwsze będzie mniejsza prędkość a o to raczej chodzi w ciągnikach żeby była moc a nie prędkość. po drugie nie rozleci ci się po tygodniu to wszystko.

    Co do przeniesienia napędu przez paski to muszą być odpowiednie koła pasowe nie jakieś szajbki na 5cm tylko tak minimum 12cm żeby była większa powierzchnia przylegania paska do koła do tego napinacz i śmiga, ja mam ciągnik sam z silnikiem andori s-15 i daje rade a on jest strasznie nie "delikatny" w stosunku do urządzeń jakie napędza.
  • #37
    jd43
    Poziom 15  
    Obiecane zdjęcia;
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Jest już troszkę wysłużony ale sprawny w 100%.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #38
    Michał91a
    Poziom 13  
    Mógł byś coś więcej powiedzieć o tym ciągniczku bo widzę wom jest, skrzynia maluch ale co dalej, jak to jest poskładane.
  • #39
    jd43
    Poziom 15  
    Michał91a napisał:
    Mógł byś coś więcej powiedzieć o tym ciągniczku bo widzę wom jest, skrzynia maluch ale co dalej, jak to jest poskładane.



    Oczywiście.
    Silnik wraz ze skrzynia jest z malucha i wisi on na poduszkach podobnie jak oryginalnie w maluchu. Pod skrzynia jest umieszczona przekładnia kątowa,którą napędza łańcuch 2 rzędowy. W skrzyni fiatowskiej jest wsadzona tzw. ''szpera'' w wiadomym celu.Następnie z przekładni kątowej napęd jest przekazywany wałem na 2 krzyżakach do skrzyni od żuka, zaś skrzynia połączona jest z mostem napędowym za pomocą gumowego sprzęgła wziętego chyba z mercedesa w 123. Jest jeszcze podnośnik i wałek zrobiony pod kosiareczke z na potrzeby domowe. w domu rodzinnym jest bardzo duży ogród zdaje bardzo dobrze egzamin.
    Jak coś panowie to pytać.Mogę wrzucić foty poszczególnych części ciagniczka.
  • #40
    sernikos
    Poziom 13  
    Jeżeli jest taka możliwość to prosiłbym o zamieszczenie dokładniejszych fotek łączenia obu skrzyń...

    A druga sprawa to interesuje mnie wszystko co związane z hydrauliką ...jak jest to rozwiązane? Prosiłbym o fotki w miarę możliwości.
  • #41
    jd43
    Poziom 15  
    Zaznaczony zbiornik jest na płyn hydrauliczny do całego układu podnośnika.
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Cześć zaznaczona czyli przełącznik hydrauliczny jest zastosowany od ciągnika c330.

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Dźwignia zaznaczona załączą napęd wałka do kosiarki wraz z pompa hydrauliczna do podnośnika.W jaki sposób to działa nie wiem. po kilku próbach przekupstwa i tak nie uzyskałem odpowiedzi. hmm... w końcu to jego patent.

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka


    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Tutaj wszystko jasne.

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
    Przeniesienie napędu tu tez chyba już nie ma co opisywać.skrzynia użytkowana jest już 6 rok wraz ze sprzęgłem nie uległa jeszcze uszkodzeniu.


    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka

    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #42
    Michał91a
    Poziom 13  
    Ze tak zapytam ten patent jest po to żeby napędzić wom?? I mam pytanie jaka jest ta kosiarka??
  • #43
    jd43
    Poziom 15  
    Tak jest on do WOM, a kosiarkę zakłada się pod traktorek i jest podnoszona hydraulicznie. Tylko na sezon zimowy demontuje się niektóre układy. Na wiosnę mogę wrzucić jak całość wygląda.
  • #44
    Michał91a
    Poziom 13  
    No to z tego co wyczaiłem to ten patent jest przy skrzyni żuka w miejscu gdzie normalnie jest sprzęgło i chyba wiem co to za patent, ale nie powiem :D
  • #45
    sernikos
    Poziom 13  
    Jak na moje oko ten patent wygląda tak:

    Skrzynia 126p napędza traktorek...a skrzynia żuk...poprzez połączenie półosi (maluch) z nią za pomocą przekładni kątowej napędza WOM i pompę hydrauliczną połączoną z wałkiem za pomocą zębatek...

    Podsunęło mi to pewien pomysł,jako że zamierzam budować jednostkę na podobnych podzespołach.

    Więc ja w swoim projekcie widzę to tak:
    Jako napęd silnik 126p razem z oryginalną skrzynią,która zespolona jest ze skrzynią żuka za pośrednictwem półosi i przekładni kątowej...następnie z tylnym mostem żuk.

    A druga półoś (oczywiście po zablokowaniu mechanizmu różnicowego ) połączona z drugą skrzynią żuk,która napędza tyko i wyłącznie wałek WOM i pompę hydrauliczną.
    Wydaje mi się,że jest to dobre rozwiązanie dlatego,że będzie możliwość "załączania"wcześniej wymienionych elementów w pożądanym do tego momencie.
    Jeżeli nie mam zamiaru z nich korzystać.wrzucam luz i sprzęt się niepotrzebnie nie zużywa!
    Myślę,że jest dobre rozwiązanie...
  • #46
    Michał91a
    Poziom 13  
    No to nie wiem bo ja myślałem że to będzie coś na zasadzie przystawki do skrzyni, że na wałku sprzęgłowym żuka będzie nałożona zębatka i potem albo jakaś taka przystawka albo druga zębatka zamontowana przesuwnie na wale coś jak w skrzyni niesynchronizowanej.

    jd43 a powiedz mi ze skrzyni malucha wychodzi napęd do czegoś z obu półosi czy tylko z jednej i jakie przełożenie ma przekładnia kontowa.
  • #47
    jd43
    Poziom 15  
    Tylko z jednej strony.

    Dodano po 10 [minuty]:

    [quote="sernikos"]Jak na moje oko ten patent wygląda tak:

    Skrzynia 126p napędza traktorek...a skrzynia żuk...poprzez połączenie półosi (maluch) z nią za pomocą przekładni kątowej napędza WOM i pompę hydrauliczną połączoną z wałkiem za pomocą zębatek...

    Mylisz się.
    Skrzynia maluch napędza przekładnię kątowa. Następnie z PK wychodzi półoś do układu załączającego WOM i pompę hydrauliczną https://obrazki.elektroda.pl/98_1264240472.jpg w

    razie potrzeby włącza się tą dźwignią https://obrazki.elektroda.pl/12_1264238696.jpg
  • #48
    tkmax
    Poziom 10  
    Cześć koledzy czy wie ktoś dokładnie ile ma długości skrzynia z żuka i sam wałek , wage jak ktoś zna też może podać dołączę zdjęcie dzięki
    Traktorek sam fiat 126p ze skrzynią żuka
  • #49
    sernikos
    Poziom 13  
    Szukam po necie i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje pytanie.

    Domyślam się,że sprawa jest banalnie prosta...ale z racji tego,że nigdy tego nie wykonywałem chcę aby ktoś kto miał z tematem do czynienia wytłumaczył mi co i jak...żebym nie popełnił jakiegoś błędu...

    A więc do rzeczy: Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć mi jak wykonać instalację siłową w traktorku?

    Tzn. jak połączyć te elementy w "kupę" :

    1. pompa z np.C330 ,

    2. zbiornik oleju (?...) ,

    3.rozdzielacz 3 sekcyjny (chciałbym mieć możliwość sterowania podnośnikiem z tyłu oraz pługiem do odśnieżania...ewentualnie "mikro-turem" )

    I tu ja widzę schody...bo rozumiem że 4 węże z ewentualnego tura musiałyby być "rozłączane" ponieważ rozdzielacz ma być zabudowany na stałe.Czy to jest wykonalne? Może są jakieś szybko-złączki?

    4.Siłowniki ...

    Nie wiem co jeszcze... ;)

    Jak to wszystko spiąć po kolei żeby zadziałało?
    Jeżeli byłby ktoś tak uprzejmy (i w stanie) to bardzo prosiłbym o jakiś odręczny szkic poglądowy...
  • #50
    Michał91a
    Poziom 13  
    Rozłączać można te przewody i jest na to chociażby kila sposobów najprostszy zawory kulowe na wężach zamykasz rozkręcasz i finał, drugie to coś takiego jak jest wyprowadzenie hydrauliki do kipra w ciągnikach taka końcówka węża z kulką i bardzo podobne są szybkozłączki coś takiego jak w kompresorze, od tych z ciągników różnią się tylko tym ze nie trzeba ich skręcać.
  • #51
    kubal
    Poziom 14  
    witam myślę o budowie mini ładowarki zastanawia mnie czy wystarczył by napęd na jedną oś co wy o tym myślicie czy wasze sprzęty dały by rade z taką metrowej szerokości łychą no może metr dwadzieścia szerokości
  • #52
    sernikos
    Poziom 13  
    W swojej konstrukcji również mam zamiar zrobić ładowarkę,ale bardziej coś na wzór "tur-a" Wolę zrobić traktorek z wieloma funkcjami ponieważ takie rozwiązanie jest bardziej uniwersalne...Traktorek ma więcej zastosowań i możliwości.Ładowarka z reguły nadaje się tylko do ładowania ;)

    Ale jeżeli chcesz robić ładowarkę to tutaj masz taką dosyć prostą a zarazem ciekawą samoróbkę:
    http://www.allegro.pl/item902522771_miniladowarka_ladowarka_weidemann.html
  • #53
    kubal
    Poziom 14  
    Też wolałbym traktorek ale mam obawy czy napęd na jedną oś da sobie rade
    a łamana bo mam mosty od żuka.
  • #54
    kamil_Ziomek
    Poziom 20  
    Odpowiednio duże i szerokie koła, obciążony tył i napęd na jedną oś da rade. Ja miałem ruski traktor t25 z spychem na przodzie i betonowe słupki wyrywał więc z zapełnieniem łyżki nie będzie raczej problemu. Ciekawe jak w tej ładowarce z allegro jest rozwiązany przedni napęd.
  • #55
    sernikos
    Poziom 13  
    Moje zdanie jest podobne...napęd na jedną oś w zupełności wystarczy.

    A co do kwestii napędu w ładowarce z linku,to tak jak widać na zdjęciach.
    Z przodu zamontowany jest sztywny most,coś na wzór Żuk-a i połączony wałem...
    No właśnie ale z czym? Ja podejrzewam,że z tyłu sprzężona jest z silnikiem skrzynia z reduktorem,taka np.od auta terenowego.
    Z tejże skrzyni wychodzą półosie,które napędzają tylne koła, i "wyjście"z flanszą z którą połączony jest przedni most za pomocą wyżej wymienionego wału.Oczywiście musi on być na przegubach (krzyżakach) .

    Takie rozwiązanie z powodzeniem można zastosować w tego typu konstrukcji.
  • #56
    Michał91a
    Poziom 13  
    Zrobić napęd 4x4 powiem wam wcale nie jest tak trudno tylko warunek obydwa dyfry o tym samym przełożeniu i tej samej wysokości koła (lub dwa koła minimalnie wyższe na przód ale to gdzieś około 1cm różnicy wysokości), czyli trzeba mieć skrzynie biegów najlepiej z jakiegoś przednionapędowca zablokować mechanizm różnicowy i umieścić skrzynię w wzdłuż do kierunku jazdy połączyć pół ośki z dyframi i lata można użyć jej jako reduktora mamy wtedy biegi terenowe szosowe i jakie tylko chcemy lub jako zasadniczej skrzyni bo w tym przypadku dyfry zmniejszą prędkość dosyć znacznie.
  • #57
    kubal
    Poziom 14  
    Też myślałem że to takie proste ale wtedy konstrukcja musi być łamana. Kolejny problem to gdzie silnik z przodu mało miejsca a jak będzie z tyłu a siedzenie z przodu to jak zmieniać biegi itd. itp. Jeśli to ma tylko jeździć to trochę łatwiej ale jeśli jeszcze ma wyglądać to już zaczyna się robić trudniej.
  • #58
    tomek130
    Poziom 22  
    Napęd mini ładowarek i koparek przeważnie jest rozwiązywany przez zastosowanie silnika hydraulicznego(silnik przy kołach lub silnik przy moście) prostota konstrukcji :)
    Nie musimy stosować wałów napędowych ani skrzyni biegów oszczędzamy jeszcze miejsce.
  • #59
    kubal
    Poziom 14  
    silnik hydrauliczny tak wiem to super rozwiązanie tylko cena tych urządzeń spora no i moja wiedza na ich tema ograniczona coraz bardziej skłaniam się do napędu na jedną oś to chyba najłatwiejsze rozwiązanie szerokie opony np takie duży ciężar i powinno dać rade[url=http://www.allegro.pl/item898594753_opona_rolnicza_11lr16_11r16_11_16_11_16_cignik.html
  • #60
    tomek130
    Poziom 22  
    Cena nie jest aż taka zaporowa np.SILNIK HYDRAULICZNY BMP 315
    max stałe obroty: 189 obr/min Max stały moment obrotowy: 406Nm Max stała moc: 7,2kW cena 500zł sztuka lub
    chłonność oleju 80,3 cc/obr
    Max. prędkość 750 obr/min
    Max. moment obrotowy 22 daNm
    Max. moc na wyjściu 15 Kw
    Max. przepływ oleju 60l/min 550zł
    używkę kupisz taniej.albo gdzieś na złomie, zasilenie bardzo proste tylko rozdzielacz musi mieć sekcje o odp.przepustowości i odpowiednio wydajną pompę, cały taki układ "z odzysku" to gdzieś 1000.Warte zastanowienia.
    Na pewnym portalu kupiłem 2 sztuki bmp200 za 300zł