Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawarka Bester MP1500 MAG Power-spaw nie wtapia się w metal

26 Cze 2009 17:15 10856 6
  • Poziom 10  
    Witam. Jestem zupełnie zielony w elektryce, ale lubię wiedzieć zanim oddam coś do naprawy ,co mniej więcej jest zepsute, a więc mam spawarkę bester mp1500 mag power, spawarka była pożyczona podczas mojej nieobecności pewnemu znajomemu , przed pożyczeniem mu jej spawała aż miło , spaw ładny z przetopem itd, kiedy oddał mi ją niby spawa ale spaw nie wtapia się w metal , posuwu drutu nie mogę ustawić względem stopnia spawania, na czwartym stopniu posuw mam ustawiony zaledwie w zakresie jeden , dwa, wcześniej na czwartym stopniu posuw miałem ustawiony między 6/7 a spaw ładnie wtapiał się w metal, drut mam 0.8 , podejrzewam że coś zostało spalone może dioda . Jeśli ktoś byłby chętny udzielić mi jakichś wskazówek do ewentualnej przyczyny chętnie skorzystam z rad i odpowiem na dodatkowe pytania.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 12  
    Proszę podłączyć woltomierz na wyjściu spawarki, ewentualnie do gniazda X2-1, X2-2 na US-45.Pokrętło regulatora obrotów ustawić w lewym położeniu, na min. Zmierzyć napięcie na zakresach od 1 do 4.Napięcie powinno wynosić od 19V do 31V.Proszę też sprawdzić regulację obrotów,powinna być płynna, od 0 obrotów przy ustawieniu pokrętła regulatora na min. do ponad 250 obrotów na max.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 10  
    Witam ponownie , więc tak , sprawdziłem woltomierzem napiecie i wskazania pokazało takie w zakresie od 1 do 4 jest 27V, sprawdzałem to bezpośrednio na płytceUS-45 na wyjściach X2 1 i 2, po sprawdzeniu na rączce do spawania czyli (+) woltomierza do koncówki prądowej( -) do masy wskazywało zaledwie 8V nie wiem czy to normalne. Co do posuwu i predkości do wedłu mnie obroty są Ok , na min, jest 0 obrotów na max idzie dość szybko.