Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szyberdach w Audi B4 nie zatrzymuje się w pozycji zamkniętej

jozek_d 26 Cze 2009 20:20 3791 6
  • #1 26 Cze 2009 20:20
    jozek_d
    Poziom 17  

    Mam Audi B4 rocznik 92 z elektrycznym szyberdachem. Szyber jeździ elegancko w obie strony, ale nie zatrzymuje się gdy jest całkowicie zamknięty.
    Trochę jest to denerwujące bo muszę wyjść z auta i patrząc z góry ustawić go w pozycji zamkniętej.
    Może ktoś wie gdzie leży przyczyna, byłbym wdzięczny za porady.
    Po zdjęciu osłony silniczka widać dwie krańcówki oraz jakiś moduł sterujący.

    0 6
  • #2 26 Cze 2009 20:47
    fil2006
    Poziom 26  

    ruszales go ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    wymontuj silnik ,wtyczki nie wypinaj ,ustaw przelacznikiem silnik w pozycji szyberdachu uchylonego do gory on sie w zasadzie sam ustawi i wylaczy ,potem recznie uchyl szyber do gory na maxa i zamontoj silnik

    Dodano po 1 [minuty]:

    ostroznie recznie ,musisz uzyc jakiegos nieostrego srubokreta i delikatnie za prowadnice raz z lewej raz z prawej

    Dodano po 48 [sekundy]:

    w kazdym razie tak musisz kombinowac ,zawsze po naprawach tak mialem i ustawialem go w ten sposob

    0
  • #3 27 Cze 2009 12:06
    jozek_d
    Poziom 17  

    Wydaje mi się że ustawiony jest prawidłowo, bo w skrajnych pozycjach się zatrzymuje właściwie. Tylko w środkowej gdy jest zamknięty nie staje.
    Może ma ktoś zdjęcie układu koła z krańcówkami w pozycji zamkniętej ?

    0
  • #4 27 Cze 2009 14:58
    fil2006
    Poziom 26  

    po co ci zdjecie ,jeszcze jest mozliwosc regulacji , nie wiem czy to szybe masz czy blache ,tam sa od srodka chyba trzy srubki z jednej i drugiej strony ,probuj a jesli nie to masz zuzyte prowadnice i jest tam luz i sie nie ustawi prawidlowo

    0
  • #5 04 Lip 2009 21:29
    jozek_d
    Poziom 17  

    Problem nie tkwi w tym, że zatrzymuje się w niewłaściwej pozycji tylko że się wcale nie zatrzymuje gdy jest zamknięty.
    Przy maksymalnym otwarciu i uchyleniu zatrzymuje się chyba właściwie.
    Wydaje mi się że nie dostaje odpowiedniego impulsu z krańcówki, w przyszłym tygodniu będę miał więcej czasu to to dokładnie sprawdzę.
    Może wie ktoś co znajduje się w tej kostce , czy jest to tylko przekaźnik czy też jest tam jakaś elektronika.
    Bardzo przydatny byłby schemat całego układu sterującego szyberdachem.

    0
  • #6 09 Lip 2009 20:33
    gregorpei
    Poziom 2  

    Witam, ja też mam ten sam problem w moim audi, raz działa poprawnie a raz nie, myslę że problem tkwi w tym śmiesznym przełaczniku.

    0
  • #7 09 Lip 2009 22:08
    jozek_d
    Poziom 17  

    Problem z zatrzymywaniem się dachu w pozycji zamkniętej już rozwiązałem. Przyczyną była niebieska krańcówka (z trzema przewodami), a może nie tyle krańcówka co jej podłączenie. Na przewody były zaprasowane tulejki, które następnie były zgrzane z stykami krańcówek, i tu właśnie szwankowało połączenie. Polutowanie przewodów załatwiło sprawę.

    Przekaźnik który tam jest ma dwa styki. Jeden z nich działa jak zwykły przekaźnik, ale on i tak jest zwarty mostkiem więc nie ma on znaczenia. Drugi styk (56/56a/56b) działa jako przełącznik krokowy (każde przyłożenie napięcia do cewki powoduje przełączenie styku a odłączenie napięcia od cewki nie powoduje jego przełączenia.
    Można więc go prosto sprawdzić.

    Niestety okazało się że to nie jedyny problem z moim szyberdachem. Przy uchylaniu w górę zacina się i blokuje zanim dojedzie do pozycji w którym wyłącza go krańcówka.

    Może by ktoś zmierzył jak wysoko powinna się podnieść tylna część szybra ponad dach przy maksymalnym uchyleniu.

    Z pierwszym problemem sobie poradziłem ale z tym zacinaniem nie wiem co zrobić. Dach uchyla się w niewielkim stopniu, tak że nie widać co się tam naprawdę dzieje, i nie wiem jak się do tego dobrać.

    0