Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vectra B nie pali na benzynie

danek23 27 Jun 2009 00:11 3645 7
  • #1
    danek23
    Level 18  
    Witam. Koledzy potrzebna pomoc. Chodzi o vectre B 1,6 pełny wtrysk z roku 1996. Problem zaczął się od gazu. Mianowicie uszkodzeniu uległa instalacja gazaowa tj poszło zwarcie i uszkodził sie emulator. Objawy były takie ze nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki świeciła się kontrolka ładowania, auto nie odpalało. Po krótkiej walce udało się uruchomić na LPG, lecz po przełączeniu na benzynę odrazu gasło. Kontrolka ładowania paliłą się dalej po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Podczas uruchomionego silnika gasła i pomiar ładowania dał wynik mizerny bo tylko 13,2V. Gdy silnik popracował kilka minut wyczówalny był swąd z okolic alternatora, który bardzo mocno się grzał. Auto zgasiłem natychmiast. Podjęta walka z gazem skończyła się na tym, że jak rozpiełem instalację gazową rozłączającą wtryskiwacze PB i podpięłem je bezpośrednio do instalacji pojazu to kontrolka ładowania już sie na nie świeciła po wyjęciu kluczyka. Po przekręceniu w pozycję zapłonu zachowuje się jak należy czyli poprostu świeci. Niestety auto nie odpala na PB. Sprawdziłem pompę, które załącza się w momencie kręcenia rozrusznikiem. Paliwo dociera do listwy wtryskowej, iskra jest jak należy. Mierząc zasilanie w kostce na jednym z wtrysków mam plusa stałego w momencie kręcenia rozrusznikiem oraz krótkie impulsy masy ze sterownika ECU. Niestety wtryskiwacze nie otwierają sie. Świece suche jak pieprz. Dając odrębne zasilnie bezpośrednio na wtryskiwacz słychać cykanie, a w momencie kręcenia podając odrębne zasilanie na wtrysk auto odzywa się na ten jeden garnek. O co chodzi bo mi już brak pomysłów. Czy możliwe jest uszkodzenie ECU. Czy sterownik może podawać za słaby impuls masy, na tyle słaby że wtrysk się nie zdoła otworzyć? Dużo się czyta o zapieczonych wtryskach ale czy jak bym podawał odrębne 12V to auto by łapało na ten jeden cylinder? Proszę o pomoc bo już nie wiem czy zmieniać sterownik silnika czy wyjmować wtryski.
  • #3
    danek23
    Level 18  
    Sprawdzam zasilanie prubówką. Plus jest w momencie jak startuje rozrusznik i jest wówczas cały czas. Masa jest krótkimi impulsami podawana. Robiłem nawet taki numer że podawałam dodatkową masę przez prubówkę na wtryskiwacz i wtedy auto łapie na ten cylinder. Wszystko wskazuje na to że ta masa z ECU jest poprostu za słaba. Tylko czy jest to realne?
  • #4
    _robert_
    Level 20  
    Za wysoka temp silnika ,za małe ciśnienie paliwa,to jest realne....
  • #5
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wsadź próbnik w miejsce wtyrkiwacza - mruga?
  • #6
    danek23
    Level 18  
    Mruga sterownik steruje niby ale nie otwierają się wtryskiwacze. Jak mu pomogę dodatkową masą to dopiero wtryskiwacz się otwiera i paliwo puszcza do cylindra. Wówczas auto chwilowo załapie. Sam nie otwiera żadnego z wtryskiwaczy. Błędów w ECU żadnych nie ma w immo też wszystko ok. Auto odpaliłem na samym gazie. W chwili obecnej mam odpięty emulator wtrysków. Wtryski podłączone bezpośrednio jak w oryginale mimo to pracuje bardzo ładnie na gazie, co przecież jest nie możliwe bo powinien obecnie dostawać razem gaz i benzynę gdyby sterownik poprawnie sterował wtryskami. Jutro będę miał drugi sterownik silnika więc sprawdzę. Czy jest możliwe że ten sterownik uszkodził się w taki sposób że podaje zbyt słabą masę na wtryski? Niby próbówka miga niby steruje ale tak według mnie to miganie jest słabe, chociaż próbówką trudno ocenić bo może poprostu nie zdąża sie rozjaśnić tak jak powinna. Tak czy siak impuls jakiś masowy jest. Coś mogło walnąć bo tak jak już pisałem na początku jak był podłączony emulator to świeciła się kontrolka ładowania mimo wyjętych kluczy ze stacyjki. Po odpięciu emulatora kontrolka już się nie żaży wszysko jest ok, poza tym że alternator dokonał żywota. Po odpaleniu na gazie kontrolka nie zgasła był brak łądowania. Jak auto pochodziło około 3 min z altka poszedł tylko smród. Uwędził się na amen. Z tego co właściciel mówił wszystko zaczęło się od tego gazu. Poszło jakieś zwarcie na układ emulator i wtryski. Auto umarło i zaświeciła się tylko kontrolka ładowania. Teraz po kolei eliminuję usterki. Zostało tylko uruchomienie na benzynie i naprawa alternatora. Potem auto niech jedzie do gazownika. Tylko co jest z tym sterowaniem wtrysków. Co panowie jeszcze radzicie? Podmienię ten sterownik tyle że jak nie odpali na drugim to załamka. Wydaje mi sie że tylko on moze tu ponosić winę. Co Wy na to?

    Dodano po 9 [minuty]:

    _robert_ wrote:
    Za wysoka temp silnika ,za małe ciśnienie paliwa,to jest realne....


    Nie bardzo rozumiem jak to za wysoka temp silnika? Ciśnienie ma wciskałem zaworek na listwie to daje ostro. Wtryski pozamykane pompa paliwa dobija ciśnienie że zaworek potrafi aż przeciekać więc musi być ciśnienie, po drugie jeśli by nie było ciśnienia to auto chociaż by cychnęło na benzynce lub poprostu dało znak życia a tu kompletne nic. Mogę kręcić do upadku a ona nawet nie cyknie, świece po wykręceniu suchutkie jak pieprz. Wtryski poprostu wogóle nie otwierają sie
  • #7
    _robert_
    Level 20  
    Im wyższa temp.silnika tym mniej .potrzeba paliwa.
    Czas otwarcia wtryskiwaczy krótszy("słabszy impuls masy").
    Podając masę,otwierasz dłużej wtrysk .
    W takim aucie wymieniałem ostatnio pompę paliwa ciśnienie było, nawet na przelewie(metodą na oko), silnik nie odpalał.
    Druga pompa i silnik pracuje...
  • #8
    danek23
    Level 18  
    czyli sugerujesz że padnięty moze być czujnik temperatury silnika? Jutro zdejmę w takim razie z niego kostkę i zobaczymy co i jak. Ewentualnie jeśli sterownik silnika i odpięcie czujnika nic nie da to podmienie pompę paliwa i zobaczę co i jak.