Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

instalacja car audio

.Wiśnia 20 Maj 2004 19:31 21634 25
  • #1 20 Maj 2004 19:31
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    wiec tak ... musze se zrobic pelna instalacje car audio ...
    1. glosniki w dzwiach przednich (niskotonowe ) plus tweakery (wysokotonowe )
    2 dwa subwofery w bagazniku ...
    3 jakies radio czyli jednosta sterujaca
    4 wzmacniacz i kondziory

    Jakie kondziory tzn jaka pojemnosc zalecana by musia byc
    Co byście doradzili co do radia i wzmacniacza bo nie wiem co kupic i gdzie .. (ps. slyszałem ze w poznianiu na giełdzie jest taniocha czy to prawda?)
    Aha czy istnieja jakies instalacje tzn przykładowe aplikacje połaczenia wszystkich kabli itp ?

    0 25
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Maj 2004 20:48
    Nerwus
    Poziom 18  

    Co do typowego schematu to raczej nic nie znajdziesz.
    Co do kondenstarow to w szanujacym sie zestawie montuje sie 1F kondziory.
    Wszystko zalezy ile kasy chcesz na to wydac.
    Ceny na gieldach sa zawsze mniejsze niz w sklepie.Ale przy naprawde dobrym zestawie car audio nikt nie oszczedza.
    Podaj blizej co bys chcial zrobic i za jaka kase.

    0
  • #3 20 Maj 2004 21:08
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    hm.. ciezko bedzie sprecyzowac ... 1F to da rade ....bez klopotu ..a to nie ma byc wypasiny ... takie małe co nieco 1KW styknie ale tez kasy za duzo nie chce wydac .. max jakies 2000-2500 pln cos juz sie kupi

    0
  • #4 23 Maj 2004 00:52
    ar2rek.w
    Poziom 18  

    zacznij od jednostki sterujacej tzn. radioodtwarzacza koniecznie z wyjsciem na subwoofer. jesli chcesz uzyskac calkiem przyzwoity dzwiek polecam Alpinke lub Blaupunkta. takie radyjko bedzie kosztowac >500zl.
    w jakim aucie bedzie to zainstalowane?

    0
  • #5 23 Maj 2004 13:02
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    z określeniem jaki to samochód to bedzie problem bo takiego jeszcze nie widzałem ....ale wiem jedno jak sciagałem obicie przednich drzwi to widziałem maty bitłumiczne planije sadzic alpine CDM-9825RB ok 1400 pln i CDM-9823R/RR około 1200 z odpowiednio 3 i 2 rca'mi wiec powinno strczyć jezeli chodzi o filtrsuba .. to bede sam nawijał dokładnos bedzie znacznie lepsza niz fabryczny dopuszczalny bład z uwagi na bi maty ..koszt troszke spada ale nie wiele ... teraz jest problem jaki wzmacnicz wziaść

    0
  • #6 23 Maj 2004 16:48
    ar2rek.w
    Poziom 18  

    6 kanalowego szukaj. na przod podepniesz jakis zestaw odseparowany z tylu wspolosiowe no i w bagazniku 2 suby tak jak chciales. zaleta takiego wzmacniacza jest to ze ciagniesz tylko jedne kable zasilajace z tym ze te wzmacniacze zazwyczaj sa dlugie.

    0
  • #7 23 Maj 2004 17:53
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    a czy czasem nie wykorzystać mocy samego radia 4 x 50 po zmostkowaniu kolo 80 do przednich drzwi a wpołosiowe bym sobie podarowł bo koles chce mniec pozadny bass a nie kino w samochodzie :P i wzmacniacz dwu kanałowy na dwa suby ...
    instalacja car audio

    0
  • #8 23 Maj 2004 19:22
    ar2rek.w
    Poziom 18  

    watpie czy da sie mostkowac wyjscia glosnikowe w radiach samochodowych,ale mozesz sprobowac. po co dwa suby w bagazniku? wystarczy jeden RAVEMASTER BSW 104-II w 35litrach i rozmyje glowe od basu jesli bedzie dobry wzmacniacz!

    0
  • #9 23 Maj 2004 20:31
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    suby bede robił na JBL seri GT3 badz GT4 wczesniej nie osiagalne w miom miescie a mowa o Toruniu (osiagalne sa tez juz całe obudowy lecz jednak jak usłychałem jak chodza to byłem w szoku ze tak lipnie sam wykonujac obudowe potrafie lepszy basik uzyskac )

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #10 23 Maj 2004 22:21
    nfsking
    Poziom 24  

    cos mi sie wydaje ze nie masz pojecia co chcesz robic(zero planu). co ty chcesz nawijac? cewki do filtru w subie? nie zatrzymales sie przypadkiem na latach 80tych? mamy 21wiek i do subow stosuje sie aktywne filtry. masz zamiar na suby wsadzic jakies 1kw a przod chcesz napędzac radiem? totalna dziecinada. poza tym nie da sie mostkowac koncowek w radiu bo przewaznie one juz są zmostkowane. koncowki w radiu nie mają 50W(jak piszesz) tylko max. 22@4ohm przy zasilaniu 14,4V(na włączonym silniku) jak to sie ma do subow napedzanych przez 1kw(chyba ze obracasz sie w pojeciach typu "p.m.p.o."?) lepiej oddaj samochód do firmy ktora to zrobi na cacy(leśli chcesz pro.)

    0
  • #11 23 Maj 2004 22:30
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    czytaj uwaznie jesli stosujesz docinki w moja strone a nawijanie cewek to nie zaden problem dla mnie(wyciaz pasmo od 500 hz w góre ) a co do radia bycmoze nie da sie zmostkowac to była propozaycja a nie zdanie twierdzace ze tak jest .. a zasic subna nie bede zasilał z radia bo po co bym kupywał radio z wysciem na suba ...??? jeszcze tylko niewiadomą kwestia bedzie wzmacniacz bo jeszcze nie zdeczydowałem co zakupic... zenada nie jest podłaczac przednie głosniki pod radio bo sam mam tak w swoim car i nie narzekam bo to nie ma byc profesjonalka tylko dobra robota i kwestia zestronjenia w przeciwienstwie do ciebie leniuch nie jestem i nie wyreczam sie jakimis zakładami w tym sie zajmujacymi (czasami bywa tak ze intalacja wykonana samemu przewyzsza tzw profesjonalna ) dalszej dyskusji z tobą nie bede prowadził bo uwazam ze nie ma sensu bo nie kapujesz o co mi chodzi

    0
  • #12 24 Maj 2004 15:52
    nfsking
    Poziom 24  

    DNBass napisał:
    ... jezeli chodzi o filtrsuba .. to bede sam nawijał dokładnos bedzie znacznie lepsza niz fabryczny dopuszczalny bład z uwagi na bi maty ..koszt troszke spada ale nie wiele ...

    wiec co chodzi?

    nie napisalem ze chcesz podłaczac suba pod radio(czytaj uważnie) tylko ze moc podawana na przednie głosniki bedzie sie miała nijak do mocy subow(zagluszysz muze basem) zenada, w takim wypadku, podłączac przod pod radio w innym wypadku - spoko. proponowałem ci oddanie samochodu do firmy bo widac ze nie zabardzo wiesz co i jak. nie przecze ze czasami instalacja we własnym zakresie moze byc lepsza ale nie zanosi sie zeby tym razem tak było...

    0
  • #13 24 Maj 2004 17:47
    ar2rek.w
    Poziom 18  

    z tego co DNBass pisze wnioskowac mozna ze zadaje pytania tylko po to zeby walic posty bo cokolwiek mu sie nie napisze i tak zrobi po swojemu. wiec po co jakiekolwiek pytania zadajesz jak i tak nie masz zamiaru z podpowiedzi skozystac???

    0
  • #14 24 Maj 2004 19:35
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    czy skorzystam to ja juz zadecuduje zmusic takimi słowami nie zmusicie nikogo nawet jezeli bedziecie mieli racje inne podejscie a nie stukam postów by nabijac licznik (wybrałem sie do tzw zakłdu CarAudioSystem i za ta sume co im podałem zaproponowali mi to samo co ja chciałem zrobic tzn sie nie identyko bo głosniki sie rózniły i filtr wygłuszajacy niskie tony na głosnki zasilane z radia mówiem im takze jak wy mówiliscie i poparli to w 100 % ale nie za taka kase bym musiał dołozyc ze 2000 pln PS. kwote podałem na poczatku )

    0
  • #15 24 Maj 2004 20:38
    kaszelll
    Poziom 10  

    Witam

    Nie wiem jakie to auto ale spróbuje Ci pomóc.
    Kiedy nie dysponujemy dużą ilością pieniędzy trzeba iść na pewien kompromis, w Twoim przypadku zrezygnować np. z czterokanałowego wzmacniacza i z jednego subwoofera.
    Polecałbym zainwestować w system przedni, koniecznie powinieneś wytłumić drzwi. Wybór głośników pozostawiam tobie, lecz polecam firmę Vifa, w zestawie dwudrożnym, grającym z radia, tweetery zamontowałbym na desce rozdzielczej skierowane do lusterka wstecznego, tym zabiegiem podnośimy scenę dzwiękową.
    Kolejnym punktem jest zakup wzmacniacza dwukanałowego z możliwościa sumowania kanałów, posiadający filtr LPF, oraz głośnika subniskotonowego. Szybki bas osiągniemy z głośnika o średnicy 25 cm, jeśli chodzi o jego głębokość to można wyregulować portem w skrzyni basowej. Skrzynie najlepiej obliczyć z parametrów głośnika, są do tego programy jak np. DLSBOX, nie polecam tuby basowej, robi wiele hałasu i efekt jest jak ze studni.
    Radio powinno mieć wyjście na subwoofer lecz nie koniecznie, może posiadać zwykłe wyjście liniowe ponieważ regulacji i tak dokonujemy na wzmacniaczu.
    Co do instalacji, pamiętaj by przewody zasilające najlepiej nie spotykały się z przewodami sygnałowymi może to być powód ewentualnych zakłóceń z silnika.

    Zajrzyj na moją stronkę www.audiotuning.xu.pl

    0
  • #16 25 Maj 2004 13:12
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    dzieki zapamietam conieco a jaki by najwiekszej mocy by głsnik subnikotonowy wziasc?

    0
  • #17 25 Maj 2004 14:18
    CKsrv
    Poziom 32  

    ... takie małe co nieco 1KW styknie ...

    Ale do takich mocy to drugi alternator jest niezbędny...

    0
  • #18 25 Maj 2004 16:18
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    wiem... bo jeden nie bedzie w stanie naładowac dwóch czy jakos tak to szło bo na car ogłnie to sie nie znam ale 1 kW chyba w muzyku ... bo o rms za ta kase to moge zapomiec
    wiec po czesci potwierdza sie to co zem mówił na samym poczatku
    Kaszelll niesłe fotki sam robiłes te instalki ?

    1
  • #19 25 Maj 2004 21:33
    kaszelll
    Poziom 10  

    Maluszek był mój i sam go robiłem, reszte robiłem wspólnie z kolegą.

    0
  • #20 27 Maj 2004 17:33
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam Do ktoregos z poczatkowych postow. Gielde stanowczo odradzam. Ceny wcale nie sa nizsze. Jesli juz to niewiele a gwarancji nie ma zadnej. Warto chyba doplacic kilka zlotych za spokojny sen. Kondensatorow na gieldzie nie kupilbym nawet za zlotowke. sa albo wiekowe i podeschniete albo przestrzelone. Zakupow trzeba dokonywac w mysl zasady: okazje sie NIE zdarzaja.
    Popieram kaszllla. Przy ograniczonych finansach trzeba pojsc na kompromis i jego propozycja jest calkiem sluszna.
    Moc glosnika jaki chcesz zastosowac to jest jego jedyny paramtetr.
    Jest radio w ktorym mozna polaczyc koncowki. To PIONEER DEH-P 77. Mozna w nim programowo przelaczyc tylne koncowki do pracy z subwooferem. Urwwania glowy z tego nie ma ale gra...
    Z podlaczaniem filtra bezposrednio pod radio tez bym uwazal. zdarzalo sie ze pelna zwrotnica tak obciazala koncowke ze ta sie wylaczala

    0
  • #21 27 Maj 2004 18:43
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    sory ale co sie kryje pod pojeciem "pelna zwrotnica" ? zreszta nie ma to takiego znaczenia bo radio które kupie posiada juz wyfiltrowany subout czyli same niskie tony

    0
  • #22 28 Maj 2004 14:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W glosnikach samochodowych typu komponent (osobno midbas osobno ysokotonowka) w nizszych modelach na glosnik basowy idzie pelne pasmo a obcieta jest tylko wysokotonowka (najczesciej kondensatorem). W wyzszych modelach zwrotnica separuje dzwiek na dwa pasma: niskie i wysokie. I zdarzalo sie ze tego typu zwrotnice( je wlasnie okreslilem mianem pelne) zbytnio obciazaly koncowki w radiu

    0
  • #23 28 Maj 2004 17:53
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    obciazały ? to chyba cewka zła była ps .. cewka w zrotnicy ma na celu podniesc klase samego wzmacniacza jak i jakosci dzieku na samym głosniku(tak mnie uczono) ... ja po Twych słowach z ciekawosci zmieczyłem impedancje swoich cewek mostkiem thomsona i wyszło mi 1,234 mili Ohm wiec nie wiem czy to zbytnio obciąza a kondzior to kondzior ...chyba ze kondzior dostał przebitki bo nie raz widziałem jak to sie dzieje chodz 4,7uF/240 V ciezko przestrzelic

    0
  • #24 29 Maj 2004 14:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Stary. Ar2rek.w i nfsking maja racje. Po co ty sie pytasz? Przeciez i tak jestes madrzejszy i zrobisz po swojemu. Mostkuj koncowki w radiu. I nie dwie ale najlepiej cztery na raz. To wtedy nawet wzmacniacza do basu nie trzeba bedzie! A na przod to sobie zaloz wysokotonowki alpharda po 30 zyli para. Bedzie jeb..o i syczalo. Czyli tak jak chcesz. A kondensatory zaloz sobie takie 10000000000000000 ale MIKROFARADOW. Maja wiecej zer i robia wieksze wrazenie! A alternatory to najlepiej ze trzy bo dwa moga nie uciagnac systemu!

    0
  • #25 29 Maj 2004 15:48
    .Wiśnia
    Poziom 28  

    ah .. uczepiliscie sie mnie ... tylko powiedziałem ci o zwortnicy .Co za ludzie :( KONIEC TEMATU

    0
  • #26 05 Cze 2004 11:52
    P.Artek
    Poziom 21  

    Narazie chłopak wyda kase na to co chce i nikt go nieprzekona a potem,jak ma "ucho", dojdzie do wniosku ze lepiej mało a dobrze niz dużo i do dupy!

    0