Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

YAMAHA RX-330 wyłącza się i włącza

maxim0085 27 Cze 2009 13:52 2890 8
  • #1 27 Cze 2009 13:52
    maxim0085
    Poziom 2  

Witam. Na wstępie zaznaczam że jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę. Problem w w/w sprzęcie polega na tym że podczas normalnego użytkowania czasem, zupełnie przypadkowo następuje we wzmacniaczu pstryk oraz (jeśli kolumny są podłączone) trwające może z 0,3-0,4 sek BUU z głośników (przed pstryk) i brak sygnału. Później, też całkiem przypadkowo włącza się i gra dalej. Teraz tak: czasem też jak mu się zachce to przepali bezpiecznik (tam ma dokładnie T1.25A 250V), sytuacja dzieje się zupełnie losowo jak na moje oko - nawet gdy nic nie jest podłączone, żaden INPUT, tylko podłączony do sieci i włączony - też losowo pstryka. Dodam że transformator wydaje wtedy takie ciche bzz zanim przepali bezpiecznik. Wygląda to tak, że leżał on "w kącie" chyba z 2-3lata, bo wtedy mi przepalił ostatni bezpiecznik, ale teraz wracam do niego i trochę żal by mi było go zepsuć do końca więc proszę o diagnozę lub ewentualne namiary na kogoś kto by mi z nim zrobił z Krakowa lub bliskich okolic (oraz orientacyjną wycenę takiej naprawy jeśli ktoś np: miał podobny problem!). Kontakt do mnie mailowy to maxim0085(malpa)o2.pl jeśli nie chcecie zaśmiecać forum. Pozdrawiam, M.

0 8
  • #2 27 Cze 2009 15:24
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Cze 2009 15:37
    wojtek2812
    Poziom 22  

Jak zachowują się membrany głośników w czasie tego buu ? Wychylają się maksymalnie na zewnątrz bądź są wciągane? Nie znam tego modelu ale może ma zabezpieczenie przed napięciem stałym na wyjściu. Może się ono pojawia i wówczas przekaźniki odłączają kolumny. Może pojawiły się zimne luty w okolicy końcówek mocy?

0
  • #4 27 Cze 2009 15:48
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 27 Cze 2009 18:43
    398216