Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passar B5 Airbag - Za duża rezystancja.

27 Jun 2009 16:02 33240 28
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Jacek79
    Level 37  
    mialem 2 przypadki uszkodzenia poduchy (zapalnika)
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    fil2006
    Level 27  
    w zapalniku nie ma sie co zepsuc ,sam nie wiem ale sie nie spotkalem ,moze w tej tasmie co wymieniles jest kurz albo cos w tym stylu
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    carrot
    Moderator of Cars
    Nie bardzo rozumiem, wpinasz opornik przed taśmą i jest ok, natomiast po wpięciu go w wtyczkę poduszki już nie ?
  • #18
    saly
    Level 32  
    Podłącz poduchę przed zwijakiem i jak jest dobrze i da się skasować błąd to skombinuj inny zwijak. Albo podłącz poduchę pasażera przez zwijak i zobacz czy da się skasować. To się upewnisz czy zwijak ok, czy jednak coś z nim. Podłacz poduchę z kierownicy w wtyk poduchy pasażera, choćby żabkami i zobacz czy da się skasować, wszystkie operację z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oczywiście. Pogłówkuj i coś w końcu namierzysz.

    Zwijak był uszkodzony mechanicznicznie czy też wykazywał za dużą rezystancję i na to go wymieniłeś, może coś faktycznie z okablowaniem albo wtykiem sensora albo z samym sensorem.
  • #19
    foxfoxfox123
    Level 12  
    możliwe ze zapalnik, inflator ma za duza rezystancję to się zdarza. Daj znac jak to poduszka , wiem ze tego sie nie powinno naprawiac ale moge podeslac Ci inflator:) albo poduszke. Cenowo dogadamy sie:)
  • #20
    macka23
    Level 2  
    Witam
    Mam passata 2004 r 19,tdi 130 km
    Szukam pomocy jak podłączyć wyłącznik poduszki pasażera w ww samochodzie
    W schowku mam ten wyłącznik i kable bez wtyczki (ktoś uciął wtyczkę).
    Kupiłem nową wtyczkę i nie wiem w jaki sposób to połączyć.
    Proszę o pomoc ewentualnie jakiś schemat jak to podłączyć
    Pozdrawiam i prosze o pomoc
  • #21
    1robert
    Level 18  
    chłopaki.. możecie napisać co ostatecznie znaleźliście? ja miałem podobny przypadek w audi a4 z 97 roku - zwijak miał jakby za wysoką oporność tzn sam zwijak miał około 3 omy (chodzi mi o opór jaki stawia zwijak przy zwarciu go po stronie poduszki). ostatecznie po wyczyszczeniu i przelutowaniu złącz udało mi się skasować błąd ale znając życie sporadycznie komp od poduszek może złapać znów błąd... nie wiem czy w takim przypadku zwijak kwalifikuje sie do wymiany mimo że niby jest sprawny??
  • #22
    saly
    Level 32  
    Zwijak powinien mieć rezystancje rzędu mΩ, jeśli ma 3Ω to jest do wymiany, przeważnie przyczyną jest zły kontakt na łączeniach taśmy z złączką zwijaka.
    W tym momęcie powinieneś wymienić zwijak, bo jeśli np w momęcie lub krótko przed wypadkiem znowu przerwie i poducha nie zadziała.
  • #23
    1robert
    Level 18  
    bedzie tak jak piszesz.. niestety ... dzięki za odpowiedź....
  • #24
    barktos
    Level 10  
    Mam pytanie czy można bezposrednio omomierzem zmierzyć rezystancjępoduszki powietrznej? W jednum temacie czytałem że grozi to jej odpaleniem. Jakim impulsem w ogole jest odpalana poduszka??
  • #25
    saly
    Level 32  
    Z reguły nie wolno mierzyć omomierzem oporności poduszki gdyż grozi to detonacją. Nie wiesz jakie jest napięcie pomiarowe miernika więc nie ryzykuj.
    Ja robie to na 2 metrowym kablu omomierzem wskazówkowym zasilanym z baterii 1.5V.
    Każda poduszka w swoim gnieździe posiada dwie takie blaszki które w momencie kiedy nie jest włożona wtyczka to blaszki zwierają piny ze sobą. Dlatego jak byś próbował mierzyć bez specjalnej wtyki to pokaże ci pełne zwarcie.

    Zasady bezpieczeństwa zabraniają pomiaru oporności detonatora AIRBAG za pomocą multimetru.
    Można sprawdzać rezystancje wpiętej poduszki do systemu za pomocą VAG
  • #26
    sentcar
    Level 16  
    przepisy reguluja pewne zachowania . co by bylo jesli by ich nie bylo? co by bylo gdyby ktos pomylil omomierz np z ... amperomierzem i skorzystal ze zrodla zasilania? spytam wprost .... komu sie udalo wywalic napinacz lub poduche omomierzem? ciekawe czy sie ktos zglosi .... oprocz fatastow.
  • #28
    barktos
    Level 10  
    widzie że sądy onośnie pomiaru są rózne i nie ma jednoznacznej odpowiedzi a szczególnie w temacie który wrzucił T5 takze sam juz nie wiem
  • #29
    1robert
    Level 18  
    różne to są stopnie ryzyka które ludzie są w stanie podjąć - chcesz ryzykować to mierzysz nie chcesz ryzykować to do pomiarów instalacji robisz sobie mostek zamiast poduszki i tyle. Ważny jest punkt który opisał SALLY.. że w poduszce jest mostek. Takich mostków przy poduszkach jest najczęściej kilka i trzeba wiedzieć co się robi..