Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik ACME A220 nie odpala, brak iskry.

27 Cze 2009 16:04 4590 23
  • Poziom 12  
    Witam. Mam problem z silnikiem gdy kręcę magnetem nie ma w ogóle iskry, jak przyłożę palec do kabla W/N i zakręcę to wtedy kopię. Sprawdzałem także na innych świecach i kablach lecz nadal nie ma iskry. Co z tym może być ? Jest to budowlany włoski silnik 4 suwowy 220cm3 ACME Motori z zapłonem elektronicznym.
  • Poziom 14  
    Prawdopodobnie magneot generuje za małe napiecie żeby iskra przeskoczyła.Sprawdz cewki moze mają jakieś zwarcia do masy
  • Poziom 12  
    No to co mogę teraz zrobić ? Silnik jest jedno cylindrowy ma tylko jedna cewkę. Może przestawić cewkę żeby była bliżej magneta ? A z cewki jeszcze wychodzi jeden kabel nie wiem czy to masa, też nie wiem co z nim zrobić.
  • Poziom 19  
    Ustaw platyny (przerwę),wymień kondensator jeśli na module możliwe że uszkodzony.


    Moderowany przez Błażej:

    I niech jeszcze karbidówkę wstawi lub gaźnik oparowy. Czytanie ze zrozumieniem się kłania!

  • Poziom 14  
    wiesz spróbuj zobaczyć czy jest iskra na samym kablu bez fajki możliwe ze jest czujnik w fajce uszkodzony



    Moderowany przez Błażej:

    Jaki czujnik w fajce? Gdzie on miałby się znajdować i co robić? Co to za bzdury?

  • Moderator Samochody
    Cewkomoduł CDI do wymiany, pojedynczy kabelek służy do gaszenia (po zwarciu do masy)
  • Poziom 12  
    Iskry nie ma na kablu bez fajki. No to cewka jest do wymiany tak ?
  • Poziom 12  
    Ale tam jest normalna cewka w/n jak w kosiarkach. Coś takiego:

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 10.11 załącznik usunąłem

  • Poziom 14  
    to nic zmierz. myślę ze to elektronik tak
  • Poziom 12  
    Tak jest to elektronik. No to co mam teraz z tym zrobić ? Da się tą cewkę jakoś rozebrać i naprawić ?
  • Poziom 14  
    nie musisz kupić nową !!
  • Poziom 15  
    Jak ją rozbierzesz to nie złożysz.
    Tak czy tak nie będzie działać.
    Tak jak napisał wyżej kolega kup nową.
  • Poziom 34  
    To dodatkowe wyjście na cewce służy do gaszenia silnika. Kolego sprawdź, w którą stronę należy kręcić kołem magnesowym, gdyż inaczej silnik nie zapali (nie będzie też iskry), zwykle na tym kole powinna być strzałka kierunkowa. Ponadto trzeba energicznie zakręcić kołem magnesowym, by powstała iskra na świecy. W razie potrzeby należy ściągnąć tzw. fajkę, bowiem zdarza się, że ( występuje ona w markowych, droższych silnikach) uszkadza się w niej opornik przeciwzakłóceniowy, który może być powodem braku właściwej iskry, chociaż w palec będzie nieźle "kopało".
  • Poziom 12  
    W silniku jest rozrusznik elektryczny. A iskrę sprawdzałem na różnych kablach, fajkach i świecach.
  • Poziom 34  
    Kolego, proszę dodatkowo sprawdzić w jakiej odległości znajduje się koło magnesowe od cewki WN - z tego co pamiętam odległość ta powinna wynosić ok. 0,3 mm., (na grubość żyletki) w razie potrzeby należy ją skorygować. Ponadto musi być "pewny" styk pomiędzy rdzeniem cewki WN a karterem silnika., Należy też sprawdzić, czy kabel WN nie posiada uszkodzeń, który w zasadzie jest niewymienialny, ale w razie konieczności można go zaizolować. Cewki WN dają napięcie rzędu kilkudziesięciu tysięcy Volt, są zalane masą izolacyjną i nie naprawia się ich.
  • Poziom 12  
    Przerwę cewki z kołem magnesowym regulowałem i w żadnym położeniu nie ma iskry. A styki cewki z karterem były czyszczone, więc jest ok.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Patrzyłem na silnik ale nic takiego nie widać. Jest tylko dźwignia do obciążenia połączona sprężynką do przepustnicy.
  • Poziom 34  
    Po pojemności silnika należy przypuszczać, iż ma około 5 do 7 KM i kolega Rycho może mieć rację, że ma on również czujnik poziomu oleju. Zwykle jest on montowany w dolnej części miski olejowej i wykonany jest z tworzywa w kolorze ciemnym i wychodzi z niego 2 przewody, które są połączone z układem zapłonowym. W przypadku niskiego stanu bądź braku oleju urządzenie to "robi zwarcie" cewki z masą silnika i dlatego może nie palić silnik. W przypadku jego uszkodzenia należy odłączyć od niego przewody, lecz nie należy ich złączać. W przypadku, gdy w silniku rzeczywiści nie ma tego urządzenia toi pozostaje tylko zmiana cewki, może na jakąś używkę (nowe są drogie), albo spróbować oczyścić z brudu i osuszyć cewkę (jeśli "kopie" w palec to jest jakaś nadzieja, bo nie ma przerwy w uzwojeniu).
  • Poziom 12  
    Patrzyłem i nie ma żadnego takiego czujnika. Jutro spróbuje jeszcze raz oczyścić cewkę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Ja mam zwykły korek bez żadnych kabli itp. nic tam nie ma. A tak w ogóle to ja mam tylko cewkę bez żadnego kondensatora itp. Silnik wcześniej chodził.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Mam problem bo nie mogę znaleźć takiej cewki wiec mam pytanie czy mogę zastosować jakąś cewkę z innego silnika o takiej samej lub innej pojemności ?