Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochod do 6tys, ekonomiczny, bezawaryjny, jaki?

basstec 10 Lip 2009 20:19 63909 190
  • #91 10 Lip 2009 20:19
    metrus
    Poziom 10  

    jestem mechanikiem i głównie tłukę auta 10letnie i więcej w ciągu 3 ostatnich lat miałem
    Seat Ibiza 97rok,silnik 1l. i to auto jak na te pojemność naprawdę śmigało jak kupiłem miała 90 tyś km, jak ją sprzedawałem miała 120tyś po 8 miesiącach, w tym czasie tylko olej filtry wymieniłem zaraz jak ją kupiłem , rozrząd miała zrobiony, nic nie stukało nic nie pukało, autko proste jak młotek żadnej elektryki szyb lusterek, bez wspomagania, auto sprzedałem znajomemu i dzis ma jóż 160 tyś km jedyne co robił to serwis(olej filtry świece) wymiana klocków z przodu i kilka żarówek w tym czasie robił przegląd i nic nie wyszło

    drugie auto to ford fiesta miałem 1.1 rok 94, w momencie kupna miała około 75 tyś km, zrobiłem tym autkiem 12tys km i nic się nie działo jedynie olej wymieniłem, tak to ideał troszkę zawory było słychać i silnik rechotał ale nigdy mnie nie zawiodła silnik czyściutki zero wycieków, autko kupiłem od 1 właściciela dziadek kolo 65 lat który pomykał tym autkiem do pracy i kościoła

    miałem jeszcze clio przez okol 5 tyś km, rok 95 1.2 silnik tez bez awarii
    chodzi o jedno jak będziesz dbał o auto wymieniał wszystko na czas to bedziesz jezdił bezproblemowo ale jak zaczniesz oszczędzac na jednym to zaraz jedna awaria pociągnie drugą i wszystko leci jak domek z kart

  • #92 11 Lip 2009 00:02
    koploper
    Poziom 9  

    Z mojego doświadczenia powiem tak ( szybkie za i przeciw )

    - Renault ( Laguna, Megane. 19 i starsze Clio ) komfortowe, troszkę zbyt wiele palą, drogie części, ale za to zazwyczaj dobrze wyposażone - generalnie w skali od ( 0 - 5 ) - dałbym mocne 4.

    - Opel - starsze modele astry ( F) czy pierwszej Vectry - mają bardzo wytrzymałe silniki ( mowa o benzyniakach ), dosyć dobrze współpracują na gazie, zazwyczaj dość dobrze wyposażone, zawieszenia średnio twarde ( w miarę dobre na polskie drogi - lecą jeśli już pierdółki ) - słaba blcha, psująca się często elektronika - wg. mnie autka godne polecenia - jak na pierszy raz.

    - Volkswageny - za te pieniądze to będą stare "bidne" wersje, z dość dobrą mechaniką i pozytywnym zawieszeniem, ale za to nieco za bardzo paliwożerne, design niczym nie porywa i bieda wewnątrz, twarde i niewygodne siedzenia - zwracać uwagę na DZWONY !!!!

    - Peugeoty - opinia podobna jak z Renaultami - no może nieco uboższe wnętrzna mają a ceny części nieraz droższe nieraz tańsze - wielki PLUS za dobre blacharskie pokrycia - często się zdarzają OCYNKOWANE nadwozia, choć w szczegółach to już mniej fajnie wyggląda ( przykład - nadwozia super bez korozji - ale zajrzyj pod auto i sam zobacz co się dzieje )

    - Ogólnie pojęte JAPOŃCE - mało ich generalnie ale coś tam można znaleźć, auta w tej cenie będą już troszkę "wyciorane" więc pamiętaj że części do nich nie są TANIE, ale żywotność ich jest dłuuuuga, designa nie powala - jednak "wyglądem" się nie jeździ - więc może popatrz na stasze Toyoty lub Nissany.

    - Fiaty - bez komentarza

    - Fordy - zwracaj uwagę na blachę ( podobnie jak w Oplach ) - Ford jest zbliżony jakością do Opli tylko nieco droższy w częściach, silniki OK, zawieszenia całkiem dobre, elektronika i elektryka - lepsza niż w Oplach, komfort ( to już kwestia gustu - wg. mnie w Oplu wygodniej ) - blacharka słaba - trzeba dobrze obejrzeć.

    - Skoda - w tej kwocie to tylko Felicja- choć osobiście 100 razy wolałbym bym Forda lub Opla - to ostatecznie auto nie najgorsze. Kipeskie zawieszenia i kiepska balcha, silniki OK, desig - kwestia gustu - TANIOCHA w częściach, spalanie nie jest rewelacyjne ( nie jest dużo ale mogło by być mniej).

    To chyba tyle moich wywodów jak masz pytania to "WAL" konkretnie chętnie odpisze - POZDRO

  • #93 11 Lip 2009 00:13
    odlot26
    Poziom 2  

    Witam, wielu mojch znajomych mimo ogolno przyjetej opinji chwala sobie fordy. Mowie w tej chwili o focusie. Mi sie podoba jednak ze chyba jednak poszukalbym zadbanej alfy z silnikiem 1,9jtd pozdrawiam

  • #94 11 Lip 2009 14:25
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #95 12 Lip 2009 23:08
    lowlander
    Poziom 16  

    barthezz napisał:
    Już nie nudź z tym cynkiem, bo po 10 latach już go tam nie ma praktycznie, a nowe samochody znanych producentów mają go tyle, co właśnie ten 10 letni ulubiony przez specyficzną grupę fiat, często porównywany z włoszczyzną.


    Powiem ci kolego nie negując oczywiście twojego doświadczenia i wiedzy że miałem przyjemność jeździć przez kilka miesięcy Audi B4 z 92 roku jeśli dobrze pamiętam, auto było mojego kolegi więc znam jego historię, otóż auto które otrzymało strzał w przedni prawy błotnik po którym to został wgniot ( lakier metalik więc nie odskoczył tylko poddał się odkształceniu) przez już ponad 6 lat jeździ z tym wgniotkiem w niezmiennej postaci, bez żadnego szpachlowania i tym podobnych i pewnie będzie jeździć kolejnych 10 bo nie ma tam jak i zresztą na całym aucie ani śladu korozji za wyjątkiem wycieraczek :D więc mówiąc o dobrze położonym ocynku wiem co mówię bo mogę to poprzeć własnymi obserwacjami.

    Pozdrawiam

  • #96 13 Lip 2009 15:21
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #97 13 Lip 2009 16:16
    lowlander
    Poziom 16  

    barthezz napisał:
    W cuda nie wierzę, zwłaszcza przy pogodzie na śląsku i nad morzem, gdzie podczas opadów goła blacha zaczyna być zjadana w przeciągu tygodnia. Po za tym jak już zacznie widać, to już jest za późno i nie ma czego ratować-rozkład następuje zawsze od środka na zewnątrz.


    Wiem o tym kolego że następuje od wewnątrz ale w tym przypadku nie następuje w ogóle bo po 6 latach i tak by to już wylazło, poza tym ja akurat mieszkam na podlasiu i tutaj to auto się porusza praktycznie od nówki piszę praktycznie bo kiedy tu dotarło miało ok 70000 przebiegu, wcześniej jeździło w raichu. A tak nawiasem to podziwiam kierowców ze śląska i pomorza którzy nie garażują swoich aut, skoro warunki atmosferyczne tak je skutecznie niszczą.

    Pozdrawiam

  • #98 13 Lip 2009 17:43
    sadrar
    Poziom 2  

    Kup sobie może jakiegoś peugeota 106 bardzo fajny samochodzik w 1.6 ma dość przyzwoitą moc i małe spalanie, także polecam ;)

  • #99 14 Lip 2009 09:56
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Jak Peugeota to 306, dużo ładniejszy i w 1.6 ma 90 kucy.

  • #100 15 Lip 2009 05:50
    wojtek-rr
    Poziom 2  

    Powiem ci kolego nie negując oczywiście twojego doświadczenia i wiedzy że miałem przyjemność jeździć przez kilka miesięcy Audi B4 z 92 roku jeśli dobrze pamiętam, auto było mojego kolegi więc znam jego historię, otóż auto które otrzymało strzał w przedni prawy błotnik po którym to został wgniot ( lakier metalik więc nie odskoczył tylko poddał się odkształceniu) przez już ponad 6 lat jeździ z tym wgniotkiem w niezmiennej postaci, bez żadnego szpachlowania i tym podobnych i pewnie będzie jeździć kolejnych 10 bo nie ma tam jak i zresztą na całym aucie ani śladu korozji za wyjątkiem wycieraczek :D więc mówiąc o dobrze położonym ocynku wiem co mówię bo mogę to poprzeć własnymi obserwacjami.

    Sam mam B4 z 93r od 97r.stoi pod chmurką we Wrocku i ma zero rdzy.To dobre i udane konstrukcje i ceny rynkowe dość niskie.Za 6000 można przebierać w ofertach.

  • #101 15 Lip 2009 14:02
    basstec
    Poziom 34  

    Oj sie nie zgodze za za 6tys mozna przebierac w ofertach. Akurat kupic B4 w dobrym stanie bardzo ciezko a za 6tys pewnie jest to niemozliwe. Niestety te auta bywaja czesto w rekach wiejskich tuningowcow i zlotych raczek. Nawet na ulicy ciezko spotkac przejezdzajaca ladna sztuke.

  • #102 15 Lip 2009 14:25
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Żeby kupić ładne B4 to trzeba szykować 8 tysięcy a nie że za 6 można przebierać w ofertach...

  • #103 16 Lip 2009 10:20
    lowlander
    Poziom 16  

    Zygicm33 napisał:
    Żeby kupić ładne B4 to trzeba szykować 8 tysięcy a nie że za 6 można przebierać w ofertach...


    Powiedział bym że nawet powyżej 8 tyś. jeśli chce się kupić dobry egzemplarz. Ja jestem z tych ludzi którzy nie wierzą w okazje, jeśli chcesz mieć pewność że kupisz dobre auto to ono musi kosztować

    Pozdrawiam

  • #104 16 Lip 2009 10:55
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Trafiają się czasem okazje że kupi się dobry samochód nie tak drogo ale w 99% to za dobrze utrzymany egzemplarz trzeba zapłacić i koniec. Nie ma cudów. Dasz za B4 10tys. to wiesz że masz dobre auto a jak kupisz za 6 to drugie tyle trzeba czasem włożyć. Pozdrawiam.

  • #105 18 Lip 2009 22:17
    renoraines
    Poziom 15  

    Stan techniczny jest ważny, ale też nie ma co się sugerować treścią ogłoszeń pisanych przez handlarzy-bajkopisarzy. Lepiej kupic taniej i potem samemu wymienić potrzebne rzeczy chocby eksploatacyjne, czyli wiem co mam zrobione i na czym konkretnie stoje.

  • #106 30 Lip 2009 11:36
    kamil bula
    Poziom 18  

    A ja panowie kupiłem właśnie Opla Astrę I, 1.4 w sedanie, w kolorze złotym. Jestem bardzo zadowolony :D
    Pozdrawiam.

  • #107 30 Lip 2009 13:56
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Ta Astra 1.4 w 16V 90KM? Czy zwykły 8V?

  • #108 30 Lip 2009 14:27
    forestx
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zygicm33 napisał:
    Astra 1.4 w 16V 90KM
    - ja mam taki silnik w kombi z 97 roku. Mam go dwa lata. Dzerwieje jak każdy Opel (tylna klapa).
    Ale oprócz wymiany lusterek/lamp potłuczonych przez moją kochaną żonę nic nie zmieniałem. W trasie pali koło 6, niestety na zimno w mieście koszmar podejrzewam, że mówiąc 20 niewiele się pomylę.

  • #109 30 Lip 2009 15:28
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Bo mój znajomy ma Astre z takim silnikiem ale zamulone to jakieś, na obroty słabo wchodzi a zbiera się jak maluch. Zastanawiałem się kiedyś nad kupnem tego ale ogólnie to nie spotkałem nigdzie takiej, widocznie mało ich jest. I obawiałem się że może być awaryjna bo taki wyżyłowany silnik. A bierze ojej? Bo 16V lubią sobie wziąć.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Szczególnie w Oplach...

  • #110 30 Lip 2009 15:35
    forestx
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Brania oleju u siebie nie stwierdziłem - przebieg 166000.

  • #111 30 Lip 2009 15:52
    Mihas66
    Poziom 22  

    Ja bym nie brał starych francuzów i japońców bo one owszem są dobre ale nowe a nie dziadki, części są do nich drogie. Nie cuduj z nexiami i lanosami bo to dewoo czyli szrot z nazwy co robi samochody na podstawie opla jak już opel skończy produkcje... Kupuj astre F najlepiej z silnikiem c20ne czyli 2.0 8v 115km-chyba te silniki są praktycznie kuloodporne do lpg miodzio a jak coś się zwali to wszystkie części masz na szrocie do groma a nowe są tanie jak barszcz żadnych patentów nie ma a te silniki są bardzo popularne też w innych modelach typu vectra i omega więc za drugi silnik zapłacisz 8stów za komplet i jazda dalej, diesla w astrze nie kupuj bo łykają przy miejskiej jeździe 7litrów ale za to orenżade nie narzekają bo sam sporo na czerwonym śmigam i nic mu... Astre mam już 3 lata i jest mało awaryjna-przez ten okres tylko gumy w przednim zawieszeniu były zmieniane i filtry i oleje ale autko było z Niemiec wiec blacharka ładna, astry classic chyba powyrzej 98 roku to produkcja polska więc raczej bym tego nie brał stare wersje były produkowane w Niemczech...

  • #112 30 Lip 2009 20:00
    Zygicm33
    Poziom 13  

    forestx napisał:
    Brania oleju u siebie nie stwierdziłem - przebieg 166000.

    A bo jeszcze przebieg nie taki duży. Pozdrawiam

  • #113 01 Sie 2009 22:18
    kamil bula
    Poziom 18  

    Ta moja Astra ma 65 albo 68 koni, nie pamiętam dokładnie, ale muszę to sprawdzić. I to chyba raczej nie jest 16V. Ale nie jest nawet taka zamulona. Trochę rwie ;) A rdzy nie ma praktycznie wcale. Jest tyćkę na lewych drzwiach, ale zaprawione było myślę, że w czas. Koleś o niego dbał. Mieszkał w Warszawie, a pracował w Dęblinie, więc myślę, że to była właśnie jego najczęstsza trasa. A tam droga chyba jest niezła.

    Miałem już brać Skodę Felicję 1.3 MPi na benzynę, ale była praktycznie cała w rdzy, pomimo tego, że była nie stara - rok produkcji 2000. I w silniku było coś nie tak - coś z cewką albo ze świecą.

    No ale cena tej Astry była trochę wyższa niż w tytule tematu ;) poza tym Astra w sedanie jest według mnie o wiele ładniejsza niż ta Felicja. Głośniki to Czechom dobrze wychodzą, ale samochody - nie do końca.

    Pozdrawiam

  • #114 02 Sie 2009 14:28
    basstec
    Poziom 34  

    Mihas66 nie zgodze sie z toba, ze czesci do francuzow drogie. Kupilem do mojej megany (ktorej w koncu nie sprzedalem) amortyzatory na tyl, olejowe francuzkie 100zl sztuka. Wachacz ze sworzniem np. jakies 80-90zl, tarcze brembo z klockami ferrodo 150zl na dwa kola. Czesci sa tanie tylko niestety czesto trzeba je wymieniac. Za cene wachaczy na jedno kolo w vw passacie b5 ja robie sobie cale zawieszenie przednie.

  • #115 02 Sie 2009 16:25
    Macosmail
    Poziom 33  

    Pamiętaj tylko, żę części najtańsze potrafią mieć zerową jakość. Np. fabryczna końcówka drążka kierowniczego wytrzymuje 15 lat i jest jeszcze w dobrym stanie, a tani zamiennik wysypuje się po roku. To tylko przykład chodzi o to, że jakość zamienników jest jeszcze bardziej zróżnicowana niż ich cena. Pozdrawiam.

  • #116 14 Sie 2009 09:28
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Saxo 1.5 diesel, cichy, oszczędny i w miarę szybki 160km/h

  • #117 16 Sie 2009 12:34
    dag86
    Poziom 12  

    Zauważyłem że pojawiają się w kilku punktach peugeoty 106 - yyyy... zawieszenie chyba najmniej trwałe co 1-2 mniej gruntowny remont zawieszenia ODRADZAM. grupa VW, BMW i Honda Civic 5 generacji do 6 tys. to może okazać się skarbonką. Niestety ale za dobre modele trzeba raczej zapłacić znacznie więcej. Daewoo Lanos hmmm... koreańce coś dobrego jednak zrobili - zapożyczyli od opla dokumentacje KADETA. Autko bardzo dobrze się prowadzi, ma mocne silniki jest nezawodne ( w większości przypadków ) szczególnie polecam silnik 1,5 8v 86KM. instalacja gazowa i jakieś 7-8l w trasie 10-12l po miecie. Jazda do około 140km/h jest dalej komfortowa ze względu na wagę pojazdu. Astra 1 kombi 1.4 za słaby dla 4-ro osobowego transportu. 1.6 już zdecydowanie lepiej. zarówno astra jak i lanos w cenie 6tys. bedzie już w fajnym roczniku. Przebiegi około 120-140tys. nic strasznego dla nich wtedy dopiero się rozkręcają :P

  • #118 17 Sie 2009 22:08
    kamil bula
    Poziom 18  

    Zygicm33 napisał:
    Ta Astra 1.4 w 16V 90KM? Czy zwykły 8V?


    Ta moja Astra to jednak 16V.

    Pozdrawiam

  • #119 18 Sie 2009 17:19
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Kup sobie Cytrynę Saxo 1.5 diesel 58 koni w zupełności na 700 kg wystarcza, model kup powyżej 97, a taki w tej cenie dostaniesz, tylko przy zakupie sprawdź czy tylna belka jest prosta, jak krzywa to lepiej zaoszczędź te 660 pln na remont i kup inną

    Pozdrawiam.

  • #120 19 Sie 2009 15:26
    Zygicm33
    Poziom 13  

    kamil bula napisał:
    Zygicm33 napisał:
    Ta Astra 1.4 w 16V 90KM? Czy zwykły 8V?


    Ta moja Astra to jednak 16V.

    Pozdrawiam

    16V to 90 kucyków pod maską masz:) pozdrawiam