Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.0 X10EO 98r. brak iskry na jednym garze.

27 Cze 2009 22:06 4514 9
  • Poziom 32  
    Witam
    Corsa jak w temacie, brak iskry na jednym garze. Niestety to nie problem cewki modułowej, na jednym z trzech przewodów nie ma sterowania. Zamieniając przewody sterujące na moduł, iskra na tym garze jest. Przewody do wtyku kompa od wtyku modułu cewki sprawdzone, piny A10, A19, A38. Badałm spadek napięcia względem masy miernikiem na pozycji testu diod, wszystkie trzy wyjścia kompa mają spadek 0.5V. Samego kompa nie rozbierałem.
    Auto miało wymienianą uszczelkę pod głowicą, po wymianie nie chciało odpalić, ponieważ wypieła się wtyczka czujnika położenia wału, kiedy mi przyprowadzili, w kompie miał błąd czujnika wału, po zapięciu wtyku, brak błędów w sterowniku, auto nadal nie odpala, wtryski już coprawda chodzą i podają paliwo, ale silnik tylko się odzywa, ale nie zapala.
    Brak sterowania na jednym wyjsciu wyzwalającym cewkę oznacza uszkodzenie kompa.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Jesli chodzi na dwóch i z A10,A19,A38 (wg.moich danych)ma przejście i na jedym brakuje iskry
    to uwalony sterownik...
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Na dwóch powinien chodzić, to raz, a dwa to sterownik pewnie do naprawy, ale ja bym sprawdził przy samym sterowniku. Pewnie po wymianie uszczelki masz jednak uwalony przewód.
  • Poziom 32  
    _robert_ masz rację to piny A10,A19,A38 , sprawdzałem ze schematu a pisałem z pamięci, sprawdzałem rezystancje wyjść bezpośrednio z pinów kompa, przewody na sto procent dobre, zajrze jutro w sterownik.
    Powiedzcie co z immo przy ewentualnej wymianie sterownika silnika. W starszych silnika immo był zapisany w Ecu a w tym przypadku.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Czym sprawdzasz to wysterowanie?
  • Poziom 32  
    Impulsy sprawdzam 1W żarówką, obserwuje jej błyski i porównuje z innymi wyjściami. Nie mam oscyloskopu.
    Rozebrałem sterownik i nic nie widziałem podejżanego, zrobiony jak abs w boscha w passatach, czyli kilka mikropająków w galarecie. Dokonałem porównania spadków napięciana wyjściach względem masy, wszystkie trzy wyjścia 0.5V na odłączonym ECU na stole. Także chyba coś z sterownikiem. Tylko nie rozumiem czemu nie pali na dwóch garach. Odzywa się ale nie zapala.
    Czy cewka jest sterowana trzema kablami, jeden gar sterowany jednym przewodem,każdy gar sterowny jednym wyjściem kompa, poprzez układ w module zapłonowym.
    Co do ewentualnej wymiany sterownika to nie wiem jak usunąć immo z ECU, chyba programowo bo pamięci w jego wnętrzu to ja nie widziałem. Najlepiej ECU + centralka immo + transpondery. Albo dobry TECH i adaptacja.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To z innej beczki, sprawdź rozrząd. stawiam 90 % że jest przestawiony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I pochwała za sprawdzanie kontrolką 1W a nie miernikiem za 10 zł.
  • Poziom 32  
    Sprawdzę rozrząd, ale czy wtedy nie było by błedu synchronizacji od górnego czujnika położenia wałka rozrządu.
  • Poziom 32  
    Miałeś nosa kolego, rozrząd źle zsynchronizowany, koleś wymieniający uszczelkę pierwsze słyszłał o synchronizowaniu znakow na kołach podczas montażu głowicy. Też zaczołem wczoraj podejżewać rozrząd bo nie dawały mi spokoju mokre świece, więc pewnie brak kompresji. Tłok walił lekko o zawór ssący, ale hydrauliczna kompensacja luzu na szczęście, Zobaczymy czy będzie palić na trzy gary jak ustawią rozrząd i przejżą głowice.





    Po prawidłowym ustawieniu rozrządu autko ma iskrę na wszystkich garach.