Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz problem z zasilaniem radia

nece616 28 Jun 2009 08:56 4110 16
  • #1
    nece616
    Level 26  
    Witam.
    Mam problem z zasilaniem radia. Posiadam stara kasetowke Sonego model XR-CA300. Z kostki radia jest wyprowadzone mnostwo kabli i tak- radio posiada 2 kable na "+" i jeden na "-". Moj problem polega na tym ze zlikwidowalem instalacje elektryczna doprowadzajaca zasilanie do zapalniczki poniewaz jest mi ona nie potrzebna i tymi wlasnie kabelkamoi z zapalniczki podpiolem radio. Problem pojawia sie podczas jazdy samochodem gdyz niekiedy zanika napiecie na radiu i radio to przestaje grac. Bezpieczniki sa wporzadku. Radio zaczyna ponownie grac naprzyklad po wylaczeniu silnika. Pomocy nie wiem co robic. Myslalem nad przeprowadzeniem zasilania do radia bezposrednio od akumulatora ale nigdy tego nie robilem i mam obawy czy dam sobie rade. Czy ktos jest wstanie mi pomoc?
  • Helpful post
    #2
    glosny83
    Level 28  
    dobrze myślałeś przeprowadż zasilanie od akumulatora i będzie najpewniej a robisz to tak bierzesz 2 kable grubości 2mm" przeprowadzasz je przez komorę silnika przez jakąś zaślepkę gumową podpinasz do akumulatora oczywiście poprzez bezpiecznik 10a pezpiecznik dajesz na + gdzieś w komorze silnika (koło akumulatora) i gotowe w środku chyba sobie poradzisz :?:
  • #3
    nece616
    Level 26  
    Tak tak mysle ze dam dobie rade. A jestes wstanie mi powiedziec czemu tak sie dzieje z napieciem na zapalniczce ze ono sobie tak poprostu ginie? Smieszne jest nawet to ze radio sobie gra i wlacze nawiew jakis jak w aucie jest zbyt goraco co powoduje automatyczne wylaczenie sie radia. Troche to denerwujace a chcialebym uspokoic swoja wiedze z czystej ciekawosci.
  • #4
    balonika3
    Level 37  
    Na bank ginie Ci masa. Poleć po kablu masowym i znajdziesz przyczynę.
  • #5
    nece616
    Level 26  
    Problem polega na tym ze jest slaby dostep z dostepem do tego kabla. Mam malo doswiadczenia z elektryka i czy przykladowo jezeli "+" jest wporzadku to czy nie wystarczy "-" polaczyc z obudowa samochodu? W ten sposob to chyba dziala ze masa jest polaczona z jakims elementem na obudowie?
  • #6
    balonika3
    Level 37  
    Wystarczy, ale to połączenie musi być pewne.
  • #7
    nece616
    Level 26  
    W sensie zeby nie spowodowac zwarcia miedzy "+" a "-"? Do czego moglbym sie podpiac z tym "-"?
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1. pisz w dziale początkujących.
    2. do metalowego fragmentu karoserii, pod jakąś śrubkę np.
    3. ma być pewne, to znaczy mieć dobry styk z karoserią
  • #9
    balonika3
    Level 37  
    Nie w sensie zwarcia + i -, tylko pewności połączenia. Tak, jak klema musi solidnie siedzieć na słupku akumulatora.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podpinasz do jakiegoś metalu TRWALE połączonego z karoserią, albo do samej karoserii. Musisz najpierw zdrapać lakier do gołej blachy, a po połączeniu zabezpieczyć to.
  • #10
    enauto
    Level 29  
    nece616 wrote:
    Moj problem polega na tym ze zlikwidowalem instalacje elektryczna doprowadzajaca zasilanie do zapalniczki poniewaz jest mi ona nie potrzebna i tymi wlasnie kabelkamoi z zapalniczki podpiolem radio.

    Dlaczego nie wykorzystałeś wiązki fabrycznej ?
    Twój problem to słaba masa.
  • #11
    nece616
    Level 26  
    No nic Panowie dziekuje i przepraszam za umieszczenie postu w zlym dziale. Ide dzialac i napisze potem co mi z tego wszystkiego wyszlo;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie moglem wykorzystac wiazki fabrycznej poniewaz mam jakis problem wogole z instalacja elektryczna w samochodzie i na kablach w kostce nie ma wogole napiecia. Co Wy na to zeby wykorzystac "+" z zapalniczki i "-" z kostki fabrycznej przeznaczonej do montazu radia?
  • #12
    balonika3
    Level 37  
    nece616 wrote:
    Co Wy na to zeby wykorzystac "+" z zapalniczki i "-" z kostki fabrycznej przeznaczonej do montazu radia?
    Trochę dziwnie, ale można.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak już miałbym grzebać, to wolałbym poszukać tego plusa co go ni ma. Tego do kostki.
  • #13
    nece616
    Level 26  
    Ten samochod jest caly dziwny... No ale niestety bez radia to nie jazda. Sprobuje tak jak napisalem i dziekuje za podpowiedzi. Po wszystkim napisze jak poszlo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A wlasnie lepiej byloby poszukac tego"+" z kostki prtzeznaczonej do radia? Bo niestety ale moze przyczyna tkwic w tym ze kable od zapalniczki sa bardzo cienkie?
  • #15
    nece616
    Level 26  
    Czyli powinny spokojnie wy3mac obciazenie? Bo przykladowo kavble z kostki od radia sa grubsze od tych z zapalniczki. Poczatkowo myslalem ze w tym tkwi przyczyna
  • #16
    enauto
    Level 29  
    nece616 wrote:
    Ten samochod jest caly dziwny...
    A wlasnie lepiej byloby poszukac tego"+" z kostki prtzeznaczonej do radia? Bo niestety ale moze przyczyna tkwic w tym ze kable od zapalniczki sa bardzo cienkie?

    Najpierw poszukaj schematu, nie rób nic na oślep.

    Dodano po 7 [minuty]:

    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/index.htm

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic174508.html
    Tu masz rozpisane kable.
  • #17
    nece616
    Level 26  
    No nic dzienkuje wszystkim za pomoc. Radio dziala juz super;) Problem rozwiazany dzieki poprowadzeniu masy osobnym kablem do mocowania fotela pasezera.