Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 318i E36 przeróbka silnika

lukas1990 28 Cze 2009 22:32 17904 31
  • #1
    lukas1990
    Poziom 9  
    Mam od niedawna BMW 318i E36 z 1997 roku jego moc (115KM)mnie nie zadawala ale jest 318is która ma 140 koni.Chciałem sie dowiedziec czym różnią sie te silniki i czy moge jakoś łatwo przerobic mój silnik zeby miał 140 koni. Za pomoc z góry dzieki.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • #2
    Moulder
    Poziom 23  
    Różnica jest diametralna tzn. jeden to SOHC 8V, a drugi DOHC 16V. Kupiłeś prawie najsłabszą wersję tego samochodu, jedyne sensowne wyjście to zmiana samochodu, albo SWAP.
  • #3
    lukas1990
    Poziom 9  
    samochodu nie zmienie mysłałem raczej o wymianie silnika tylko na jaki 1.8 (140KM) czy 2.0 ?? Tylko nie wiem czy ten 2 litrowy wejdzie i czy bedą pasowały mocowania silnika? I jeszcze pytanie, co trzeba wymienic oprócz silnika?
  • #4
    cirrostrato
    Poziom 36  
    Zorientuj się jaki koszt zakupu i wymiany dowolnego silnika(nie wnikaj w szczegóły typu ,,co jeszcze..") i dasz spokój tej zabawie.Jeśli już to zmień samochód na mocniejszy,to naprawdę najtańsza opcja.Po tak dużej przeróbce miał byś szwankującego kilkunastoletniego składaka.
  • #5
    lukas1990
    Poziom 9  
    moze zmiana samochodu jest oplacalna ale nie w moim przypadku nawet po włozeniu 5000 tysiecy na wymiane silnika mi sie opłaca .
    No to powie mi ktos czy lepiej włozyc 1.8 (140KM) czy 2.0???
    i zktórym silnikiem bedzie wiecej roboty??
  • #6
    Moulder
    Poziom 23  
    Weź 5000 dołóż drugie 5 i wystarczy na E36 325, 192KM
  • #7
    lukas1990
    Poziom 9  
    dobra dzieki za pomoc wiele sie dowiedziałem. nikt tu nie odpowiada na pytania
  • #8
    Moulder
    Poziom 23  
    Chcesz robić SWAP-a na 1.8 albo 2.0 - po co żeby zyskać 25 albo 35KM ? Totalny bezsens. Jak już wymieniać silnik to co najmniej na ten 2.5 łącznie ze sprzęgłem skrzynią biegów wałem i mostem napędowym. Koszty porównywalne i robota również.
  • #9
    siewcu
    Poziom 34  
    Kup M3 3.2 anglika rozbitego i swapuj. To się opłaci.
  • #10
    eltron
    Poziom 25  
    4.4 V8 możesz spokojnie wkładać - chłopaki z postu wyżej mają w tym bardzo duże doświadczenie :D A przyrost mocy będzie niesamowity, mówię Ci :D
  • #11
    siewcu
    Poziom 34  
    Powodzenia życzę z wkładaniem V8 do budy E36. No, chyba że masz dostęp do części z Alpiny.
  • #12
    eltron
    Poziom 25  
    siewcu, to była ironia z mojej strony jakbyś nie zauważył.

    P.S. Tamtego posta źle napisałem, nie chodziło mi z postu wyżej tylko z tematu wyżej. W innym temacie gość wkłada w e30 4.4 litra :D hehehe :D
  • #13
    siewcu
    Poziom 34  
    Tak, zauważyłem, ale wolę przestrzec autora tego tematu przed niemądrym posunięciem.

    PS. 4.4l wejdzie w E30, ale nie w E36 - w nowszym modelu przeszkadza miska olejowa, którą trzeba zaadoptować od Alpiny.
  • #14
    eltron
    Poziom 25  
    Siewcu, w e30 też przeszkadza, nie tak jak w e36, ale trzeba dorobić nowe mocowanie silnika, dodatkowo silnik jest zbyt wysoki. Aczkolwiek widziałem jedną e30 z tym silnikiem, która niestety już nie istnieje. Na upartego do e30 wsadzić da się nawet S70-tke. W sumie to da się każdy.

    pzdr.
  • #15
    lukas1990
    Poziom 9  
    a mocowania bedą pasowac jak włoze do 318 wiekszy silnik np 2.0 litra?? i co ze skrzynią biegów i elektryką??
  • #16
    siewcu
    Poziom 34  
    Nie wiem, pogadaj np. z puzem(klik link niesponsorowany) co da się zrobić i za ile.
  • #17
    pachnies
    Poziom 15  
    Zapakuj mu turbinę mocą będziesz mógł sobie operować, 150 km uzyskasz prawdopodobnie bez odprężania silnika, zmienisz tylko dawke paliwa paliwa a jak chcesz możesz go odprężyć ale to już inna bajka
  • #18
    Moulder
    Poziom 23  
    pachnies napisał:
    Zapakuj mu turbinę mocą będziesz mógł sobie operować, 150 km uzyskasz prawdopodobnie bez odprężania silnika, zmienisz tylko dawke paliwa paliwa a jak chcesz możesz go odprężyć ale to już inna bajka


    Zakładać turbinę żeby uzyskać 150KM, kpisz sobie ?
  • #19
    eltron
    Poziom 25  
    Moulder napisał:
    Zakładać turbinę żeby uzyskać 150KM, kpisz sobie ?


    Nie kpi tylko nie wie o czym pisze.
  • #20
    pachnies
    Poziom 15  
    eltron napisał:
    Moulder napisał:
    Zakładać turbinę żeby uzyskać 150KM, kpisz sobie ?


    Nie kpi tylko nie wie o czym pisze.

    Odpowiadam na pytanie kolesia chce mieć 150 km to turbo jest najtańszym rozwiązaniem. Wkładałeś kiedyś silnik nie przystosowany do auta? ja wkładałem oczywiście że da się to zrobić ale jakim kosztem w takich przypadkach nic nie pasuje
  • #21
    eltron
    Poziom 25  
    Tak, tyle że tutaj 2.0 pasuje i będzie miał te 150 KM.
  • #22
    pachnies
    Poziom 15  
    Dobra jak już się upierasz to włóż 2,0 ale najlepiej z całym napędem ze względu na inne przełożenia, sterowanie też nie będzie pasowało, także tak jak kolega radzi angol i przekładanie praktycznie wszystkiego ( koszty i kupa roboty ale twoja kasa i twoja sprawa pozdro
  • #23
    lukas1990
    Poziom 9  
    postanowiłem zamontować w mojej beci silnik 2.8 i bedzie mnie to kosztowało od 5000 do 6000 zł razem z robocizną, wyniosło mnie to sporo taniej niz jak bym kupił 328 z tego rocznika i ztym wyposazeniem także mysle ze zle na tym nie wyjde.
    Dzieki wielkie wszystkim za pomoc
  • #24
    yugokopter
    Poziom 10  
    Witam!
    JA mam BMW e36 M40B18 czyli 1,8 na pasku. najgorsze ustrojstwo jakie wsadzali. założyłem do niego Turbo i teraz tak śmigam. koszt ok 2,500zł jak zrobisz dużo sam. i powiem Ci tak. załóż te 2,8 do siebie za 5-6 tyś a ja i tak Cię objadę i to przy dźwiękach pięknego sapania zaworu blow-off i w dodatku na LPG już przy 0,5 bara!!! Turbo jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem, jeżeli znasz się nieco na mechanice zrobisz to bez problemu.
  • #25
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    lukas1990 napisał:
    postanowiłem zamontować w mojej beci silnik 2.8 i bedzie mnie to kosztowało od 5000 do 6000 zł razem z robocizną, wyniosło mnie to sporo taniej niz jak bym kupił 328 z tego rocznika i ztym wyposazeniem także mysle ze zle na tym nie wyjde.
    Dzieki wielkie wszystkim za pomoc


    Weź sprzedaj ten przereklamowany śmietnik i za 8-10 tys. kup sobie fure którą objedziesz większośc bmw ( no moze z wyjątkiem M-ki)
    Polecam za ta kasę mitsu sigma 24V 205kM fabrycznie przystosowaną do uturbienia....A komfort nieporównywalny...i te otwarte geby beemiarzy ze zdziwienia- bezcenne.

    Przekładka silnika ( znam kilka takich przypadków) to ciągłe kłopoty, wymiana zawieszenia , hamulców itd.( odpowiedniego do mocy), układu wylotowego, padajace mosty i tak bez końca....Odradzam przeróbki i ten samochód.

    Dodano po 2 [minuty]:

    BMW e36 Bardzo Mierny Wóz...
  • #26
    yugokopter
    Poziom 10  
    Hmmm... a miałeś kiedyś beemkę?? ja mam 4 i nigdy nie kupię innej. Miałem mitsubishi i ... zmieniłem na BMW. Było wygodne i tyle. Mocy... 0 słabizna. a jakość wykonania czy części 100 lat za Afro Amerykanami a co dopiero BMW. A do tego Sigma??? Wielki ciężki kloc z miernym paliwożernym silnikiem. I objechać to tym można co najwyżej malucha... może CC 700!
    NIE POLECAM!
    Mitsubishi... dobre na zakupy!
  • #27
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    3 litr w 24V w sigmie pali mniej niz 325 przy róznicy masy 300kg na niekożyść sigmy.
    A ten sinik to jedna z najlepszych jednostek napędowych z tamtych lat ( seryjnie przystosowany do wersji turbo).
    Nie napisałeś jakie miałes to mitsubischi, ale w sigmie to chyba nawet nie siedziałeś....Ze piszesz takie rzeczy.

    A widziałem nie jedno e36 po dzwonie i to jest delikarte jak CC 700 . Test NCAP-u to potwierdza- ledwo 3 gwiazdki...

    Dodano po 6 [minuty]:

    Większośc tych beemek z wiejskim tuningiem to maszyny do robienia hałasu, bo jeździć zaczyna dopiero silnik 2.5 litra...
    1.8 - przeciętniak, 1.8 IS -bardzo dobra jednostka w swojej klasie,( zmienna faza rozrządu) ale wymagajaca solidnego serwisu- to samo 2.0 Vanos. Oszcędny, ale te 150kM na tylnej osi- nie jedzie.
    A pokonanie małego krawężnika, albo muldy tym autem to masakra...Bo chyba po torze wyscigowym tym autem nie jeździsz...
  • #28
    yugokopter
    Poziom 10  
    Tak sie składa że mój sąsiad miał sigmę.... i Serio No Comment. Miałem okazję ją poznać, ale z Mitsubishi to chyba jeden z mniej udanych modeli. Byłem swojego czasu w mitsumaniakach więc wiem co nie co. Szybko je sprzedał bo by go zrujnowało. Co do siedzenia gdzieś, nie pochwaliłeś sie ile to beemek zjechałeś że snujesz takie teorie na ich temat. Ja mam z nimi naprawdę wiele do czynienia i to pod każdym względem , zarówno eksploatacyjnym, sportowym jak i naprawczym. I powiem otwarcie - to co napisałeś to brednie , brzmiące jak słowa osoby którą zazdrość zżera. Tylko czemu?? e36 nie są drogie i ogólnie dostępne. Kup jakąś i przekonaj się sam jak bardzo się mylisz. Wtedy pogadamy. a co do wypadków.. Sigmy roztrzaskanej nie widziałem , ale to pewnie dlatego że nikt nie myśli tego kupować więc się nie ma okazji rozbić. Ale blachy w BMW należą do grubszych i twardszych montowanych w seryjnych autach. Domeną Japończyków są auta lekkie z blachy uginającej się pod naciskiem palca... i to opinia blacharza z kilkudziesięcioletnim stażem pracy w zawodzie , nie moja. Więc znowu bajki!! a z doświadczenia, miałem smutną przyjemność posadzić e36 czołowo na drzewie z dużą prędkością, i właśnie solidna konstrukcja auta sprawiła że jestem zdrów i cały. Dlatego bardzo je cenię. Ale co Ci będę tłumaczył, i tak wiesz swoje chociaż nie masz bladego pojęcia o tym co piszesz. A potem ludzie czytają takie bzdury i powstają bajki.
    Pozdrawiam i życzę byś miał kiedyś okazję przejechać się dobrym autem... takim jak BMW.

    PS. Skąd ty wiozłeś to spalanie?? Zajrzałem na str autocentrum i tam są opinie użytkowników. średnia spalania SIGMY 9,1 do 15,5l/100 i co 325 pali więcej?? śmiech na sali . w tyle to z pedałem w podłodze!!

    A gwiazdki z NCAP porównaj z autem zbliżonej wielkości do tego czołgu a nie porównujesz STARA z Maluchem !!


    Eeeee, od kiedy IS ma zmienne fazy rozrządu:?::?: :D To jakaś nowość. IS ma 16 wentyli i 2 wałki ale... Vanos to zmienna faza rozrządu a IS jej nie posiada. Oj coś chyba pomyliłeś. Druga sprawa że IS to akurat bardzo nie udana jednostka wśród tych co podałeś i zrobiło BMW. Choć sama w sobie konstrukcyjnie fajna. Wolę 8V, bo są dynamiczniejsze z dołu i mniej palą. Miałem M42 cyli IS teraz mam M40, wiec mówię z praktyki.
  • #29
    Moulder
    Poziom 23  
    Sigma nie jest samochodem dla przeciętnych polskich kierowców (samochód do kitu bo sąsiad miał i mu się psuł), a tym bardziej dla polskich pseudo mechaników, którzy mogą jedynie blachę klepać.

    LPG jak w polonezie i opinia że samochód ma kiepski silnik :D - nie ma to jak nasi.
  • #30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    Mam sigme kombi 3.0 12V 170KM od 1.5 roku i po wymianie el. zawieszenia po zaniedbaniach poprzedniego własciciela nic do auta nie dokładam- jest to wzór niezawodności - jedno z lepiej ocenionych aut na wymienionym przez Ciebie Autocentrum.
    http://www.autocentrum.pl/oceny/rankingi/wyzsza_klasa_srednia.html
    Ani w tej klasie, ani w klasie średniej do której należy E36 nigdzie nie ma BMW w pierwszej dziesiątce ( wyjątek -kategoria układ jedzdny - 8 miejsce za alfą 164...) a sigma/diamante występuje tam cały czas w czołówce w prawie wszystkich kategoriach.
    http://www.autocentrum.pl/oceny/rankingi/klasa_srednia.html
    Dwa posty wyżej piszesz, że to cięzki kloc , a za chwilę ,ze ma cienkie blachy.. Ty tego auta chyba nie widziałeś, ze tak piszesz...
    Moje waży 1600kg ( kombi + inst. gazowa) i na naszych super drogach, z klimą, automatem i autem zapakowanym pod dach + 4 osoby i nogą często na kick down'ie (czesto 6 tys. obr/min.) spalił 13 l gazu.
    Wyprzedzanie tym autem to sama przyjemnośc- raz dwa i po krzyku.
    Oczywiścię , że jeden woli wygodnego krążownika z super wyciszeniem , choć może nie jest to rakieta (automat 12V 170 KM) a inny woli głośne ,plastikowe w środku coupe z zawieszeniem od którego wypadają plomby z zębów .
    Są w sigmach/diamantach silniki 24V 205KM, ( w sedanach), które palą mniej niż 12V z full wypasem , drzwiami bez ramek, z systemem aktywnego zawieszenia ...

    Co do spalania to porównałem auto z klasy wyższej( sigma) do średniej ( e36) i silnik 3.0 do 2.5 i wg autocentrum średnie spalanie sigmy /diamanta wynosi 11.7l, a e36 11.4.
    wiec w porównaniu do klasy , masy i pojemnosci to bmka pali więcej....
    A jak bym włozył na ta beemkę 350kg masy + pasażerowie, bagaż i jeszcze do tego automat to ze 20 by zjadł i by nie jechał...

    A co do niezawodności i cen części i kosztów napraw ( do byle czego trzeba wyciągać silnik) to e36 to jest złom w stosunku do sigmy....
    Wiem bo czasem grzebałem w elektryce w tych autach: notorycznie padające cewki, zalewane wodą komputery w e34, upierdliwe awarie opuszczania szyby w coupe'tach.
    Bmw e 36 to przyzwoity mocny materiałowo( silniki, zawieszenie, hamulce) samochód , ale przeciętny i oklepany wóz.
    Nie jestem fanatykiem marki BMW jak kolega, jak i żadnej , tylko staram się oceniać na zimno i dlatego kupiłem to auto ( sigmę) . Nie jest to auto bez wad- takich niema- ale jest ponadczasowe, solidne, i bezkompromisowe konstrukcyjnie, a kupiłem go z niezłym wypasem, sekwencją ,nigdy nie rozbite za 60% ceny e36 z tego samego rocznika...
    I nie ma tam żadnych silników popierdółek 1.6,1.8, 2.0 ..itp tylko 3.0V6 i koniec...

    Wracając do tematu, jesli miałbym dołożyć do tego e36 6-8 tys + gwarantowane kłopoty związane z takimi przeróbkami ( a znam taki przypadek , gdzie mój kolega zmieniał z 2-litrowego vanosa na 2.5 i koszty przekroczyły wartośc auta- i jest "tak sobie") to zdecydowanie odradzam...
    Mówiąc ogólnie to sigma jest jednym z najlepszych aut w stosunku jakości do ceny i na tym bym skończył ten nzsz spór , bo polecimy do kosza ...