Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kody błędów Focus I TDDi 1999 - w jaki sposób sie kasu

haryb 29 Cze 2009 11:42 10283 7
  • #1 29 Cze 2009 11:42
    haryb
    Poziom 10  

    Wczoraj mechanik podłączyl w końcu moja Fokę pod kompa i wyszło podobnie jak na trybie serwisowym w liczniku czyli none błedów.

    Sam podejrzewam że poszedł sterownik pompy wtryskowej ewentualnie sama pompa, jednak z tego co wyczytałem na forum wówczas musi byc wbity konkretny kod błedu.
    No chyba że sterownik ok a sama pompa walnela wówczas kodu chyba nie bedzie?

    I teraz moje pytanie:
    Czy odłączenie akumulatora na chwile kasuję wszystkie błedy w kompie? Że później własnie był by taki efekt ze diagnostyka pokazywała by 0 błedów? Czy może samo odłaczenie akusa kasuje tylko drobne błedy a takie strategiczne jak np bład sterownika pompy wtryskowej powinien i tak byc widziany?

    Poza tym jak nawet po odłaczeniu akusa i ponownym załaczeniu zacząłem znowu kręcić rozrusznikiem to bład ponownie powinien sie wpisać jesli usterka cały czas istenieje? Czy źle myśle?

    Prosze o opinie na ten temat jakiegos może znawce tematu, praktyka diagnoste elektronika:)

    Pozdro
    Hary

    0 7
  • #2 29 Cze 2009 12:28
    yaaro
    Poziom 33  

    Proponuje zrobić diagnostyke sterownika pompy psg5, jaki jest problem z autem?
    Jak umarła pompa mechanicznie to sterownik silnika może nie zarejestrowac błedów.

    0
  • #3 29 Cze 2009 13:46
    haryb
    Poziom 10  

    Objaw jest taki : że wczoraj auto chodziło do końca ok a rano juz kreci kreci a nie odpala. Odkeciłem przewody na wtryskiwaczach i po kreceniu rozrusznikiem widac ze paliwo idzie na wtryskiwacze ale i tak nie ma efektu. Kontrolki wszystko ok gaśnie.
    No i mechanik po sprawdzeniu kompem mówi ze zero błedów.

    Moze jakies zapowietrzenie pompy czy cus? ale jak lecia z wszystkich czterech przewodów na wtryskiwaczach to raczej powinien zagadac.

    pozdro
    hary

    0
  • #4 01 Lip 2009 09:51
    yaaro
    Poziom 33  

    Typowy objaw pompy, niech jeszcze mechanik sprawdzi w parametrach czy sterownik widzi obroty silnika, jeżeli widzi to szukaj przyczyny w pompie częsta usterka w pompach vp44.
    Zanim wyrwiesz pompe zrob dobrą diagnostykę bo leczenei na odległość może przynieść niepotrzebne koszty. Zajedz do fachowca co ma kts niech zdiagnozuje samą pompę.

    0
  • #5 01 Lip 2009 17:44
    haryb
    Poziom 10  

    Pompa, sterownik ok.
    Winą było powietrze w układzie paliwowym. Prawdopodobnie przez nieoryginalne przewody paliwowe oraz filtr paliwa który był zwyklą podróbką.
    Po wymianie przewodów i fitra (koszt 650zl) i odpowietrzeniu układu focus pali na dotyk.

    pozdro
    haryb

    0
  • #6 01 Lip 2009 22:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Paź 2009 10:07
    elektryczny
    Poziom 2  

    Witam mam taki sam bład samochód mi ciężko pali, nie wiem czy pompa paliwa, czy zapowietrzony czy swiece naczytałem sie w necie i w sumie cięzko stwierdzic.
    Mam Focusa z 2003 r 1.8 TDCI.

    1
  • #8 01 Lis 2009 12:32
    elektryczny
    Poziom 2  

    Ostatnio dzieje się ta ze przy podczepionym prostowniku, samochód pali na dotyk. Czy jest taka możliwość ze akumulator jest zasłaby albo cos nie tak z rozrusznikiem

    0