Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 - uszkodzenie wycieraczek po montażu ksenonów.

nita 10 Wrz 2009 00:49 52038 68
  • #31
    kybernetes
    Poziom 39  
    Gdyby bateria czujnika cisnienia miala zbyt niskie napiecie to w ASO by to zobaczyli na diagnoskopie. Te baterie sa obliczone na 10 lat pracy. Jezeli nie czyta czujnika to dlatego, ze go nie zakodowales. Kazdy czujnik ma swoj wlasny kod, jak juz wyzej napisalem i trzeba go przyuczyc diagnoskopem. Jedz do elektryka ze sprzetem niech ci to zrobi. Kody czujnikow sa wydrukowane na etykietach na czujnikach.

    Pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    nita
    Poziom 11  
    Sprawdzałem na nowym BSI i na starym i nie było róznicy, ewidentnie cały problem leży po stronie PSF1 (BSM) w komorze silnika, w końcu on był najbliżej przetwornicy i ekstra zakłócenia elektromagnetyczne od chińskich ksenonów go dobiły.
    Będę próbował rozebrać BSM i zobaczyć co siadło, ale jak patrze na schemat elektryczny to widzę że linia LIN do komunikacji z silnikami wycieraczek jest bezpośrednio podłączona do procesora w BSM, ale może po drodze są jakieś bufory lub tranzystory to istnieje szansa że da się coś naprawić.

    Elektryk nie miał diagnoskopu (takiego małego urządzenia, co się przykłada do każdego koła żeby bezprzewodowo nawiązać komunikacje z czujnikiem) i kazał mi odczytać numer z czujnika i na takiej podstawie mi to zaprogramuje i może ruszy.
    Bo elektryk mi powiedział że każdy czujnik jest przypisany do konkretnego koła już na etapie produkcji w fabryce - a tu koledzy piszą że można dowolnie zamieniać czujniki tylko kwestia ponownego telekodowania?
  • #33
    kybernetes
    Poziom 39  
    LIN z PSF1 idzie,o ile pamietam, przez driver TJA1020. Nie wiem czy naprawa jest oplacalna, ze wzgl. na dostepnosc modulow ze szrotu.

    Ten pilot do aktywacji czujnikow, o ktorym wspominasz, nie jest konieczny. Wystarczy zwykly diagnoskop PP, Lexia. Numery czujnikow koduje sie w module wykrywania niedopompowania kol i mozna je dowolnie zmieniac. Mozna zakodowac w nim do 8 kol (letnie i zimowki). Modul ten potrafi samoczynnie rozpoznawac gdzie jest ktore kolo.

    instrukcja serwisowa napisał:


    5. Funkcja lokalizacji modułów nadajników kół.

    Lokalizowanie z przodu i z tyłu wykonywane jest przez anteny niskiej częstotliwości, umieszczone we wnękach przednich kół. Anteny niskiej częstotliwości zmuszają moduły nadajników przednich kół do przesyłania informacji przeznaczonych dla modułu elektronicznego wykrywania niedopompowania. Moduły nadajników kół odpowiadają natychmiast modułowi elektronicznemu wykrywania niedopompowania wysyłając specyficzny kod, umożliwiający odróżnienie modułów nadajników kół umieszczonych w kołach przednich i tylnych.

    Moduł elektroniczny systemu detekcji niedopompowania ogumienia analizuje dane o prędkości pojazdu, kącie położenia kierownicy i przyspieszenia opon, umożliwiające rozróżnianie lewych i prawych modułów nadajników kół.

    Fazy lokalizowania modułów nadajników kół są wykonywane :

    A) Gdy cykl nadawania anten niskiej częstotliwości modułu elektronicznego wykrywania niedopompowania rozpoczyna się, w następstwie postoju dłuższego od 15 min., odpowiadającego minimalnemu oszacowanemu czasowi zmiany albo przekładania kół.

    B) Z chwilą uruchomienia pojazdu.

    Anteny niskiej częstotliwości nadają przez 6 sek. a potem przerywają nadawanie przez 6 sek. Cykl nadawania anten niskiej częstotliwości modułu elektronicznego wykrywania niedopompowania powtarza się dopóki lokalizowanie przód/tył modułów nadajników kół nie zostanie zakończone, bądź też gdy cykl powtórzy się maksymalnie 12 razy.


    Pozdrawiam
  • #34
    leon4433
    Poziom 2  
    Co do uszkodzonych wycieraczek, miałem ten sam problem. Po montażu hidów za 200zł wycieraczki działały w trybie awaryjnym. Podmianka silników nic nie dawała. Dopiero w tym temacie naprowadziliście mnie na trop.

    Wymieniłem drivery w silnikach wycieraczek w obu (TJA 1020 odpowiedzialne za szynę teleinformatyczną LIN), oraz wymieniony ten sam driver w sterowniku BSM (PSF1), ten pod skrzynką z bezpiecznikami.

    Sama wymiana w silnikach to pryszczyk z montażem i demontażem jakieś 2-4godz roboty zależy kto ma jaką wprawę. Gorzej sprawa wygląda ze sterownikiem BSM. Nie jest rozbieralny i musiałem go ciąć na kilka części, ale było warto. To co widać od strony bezpieczników i przekaźników, zalane szaroburym klejem to pierwsza płyta drukowana bez elektroniki. Procesor i driver (TJA1020) siedzi na nasze nieszczęście na płytce niższej do tego w środku między płytami. Tutaj musiałem rozlutować kilkadziesiąt styków przechodzących przez dwie płytki i dopiero możemy całość rozpołowić. Do tego celu posłużyłem się najzwyklejszą lutownicą transformatorową. To wszystko co należy wymienić 3szt driverów TJA1020. Nie wymieniajcie silników ani modułów BSM !!!! najpierw spróbujcie reanimować swoje. Moja głupota kosztowała mnie drivery z wysyłką jakieś 50zł i podłączenie pod Planeta(po to żeby się dowiedzieć , że brak komunikacji z kalkulatorami) u znajomego elektryka kolejne 50zł, w sumie 100zł i kupa roboty i nerwów. Satysfakcja po naprawie nie do opisania i paręset zł w kieszeni.

    Wklejam dokumntację zdjęciową może się komuś przyda

    Pozdrawiam

    Peugeot 407 - uszkodzenie wycieraczek po montażu ksenonów. Peugeot 407 - uszkodzenie wycieraczek po montażu ksenonów. Peugeot 407 - uszkodzenie wycieraczek po montażu ksenonów. Peugeot 407 - uszkodzenie wycieraczek po montażu ksenonów.
  • #35
    fifi81
    Poziom 10  
    A gdzie mogę te drivery (TJA1020) kupić ?
    Mógł by mi ktoś to polutwać wszystko - zapłacę
  • #36
    fifi81
    Poziom 10  
    Jeśli wiadomo ,że xenon psuje wycieraczki to czy istnieje możliwość podłączenia xenonu tak by nie zniszczył wycieraczek po raz drugi ? Jakieś zabezpieczenie przeciw przepięciu czy coś takiego ? Może filtr jakiś ? Miał by ktoś pomysł. Pomijam tu kupno oryginalnych lamp oczywiście i przetwornic.
  • #37
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Jest pomysł na to . Przekaźnik pośredni zasilany przez bezpiecznik z akumulatora.
    Kto wie zrobi kto nie wie niech nie kombinuje.
  • #38
    fifi81
    Poziom 10  
    No tak. Tylko w jaki sposób przetwornice niszczą wycieraczki. Czy jest to za duży pobór mocy czy jest to drogą jakiegoś promieniowania elektromagnetycznego ?
  • #39
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Przetwornice sieją zakłuceniami. Bo są bardzo budżetowo wykonane.
    I nie wycieraczki tylko drivery magistrali LIN.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #40
    fifi81
    Poziom 10  
    Acha. Ale czy jeśli zastosuje się filtr do przetwornic to zakłócenia zostaną "zabite" w tym filtrze czy i tak będą się przenosić drogą radiową ?
    Może po prostu zrobię tak jak napisałeś z aku.
  • #41
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Szkoda że nie wszystkie samochody mają fabryczne reflektory soczewkowe.
  • #43
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Koledzy jak chcecie pełen przygód tuning to wkładajcie takie nowostki do swoich autek.
  • #45
    fifi81
    Poziom 10  
    Czy mógł by mi ktoś wyjaśnić w końcu tak naprawdę w jaki sposób następuje uszkodzenie tych driverów ?

    Jeździłem blisko 5 miesięcy z ksenonem i nic się nie działo. Żadnych zakłóceń.
    Drivery uszkodziły się dopiero w momencie kiedy przez przypadek podczas startu samochodu jednocześnie włączyłem światła i wycieraczki (trąciłem ręką tę wajchę od wycieraczek).

    Pozdrawiam.
    Filip
  • #46
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    To teraz wiadomo żeby w tym samym czasie nie właczać świateł i wycieraczek - może tu jest ból.
    Duży prąd rozruchowy przetwornic zasilanych z tej samej puszki co wycieraczki.
  • #47
    fifi81
    Poziom 10  
    Może zastosować jakiś układ elektroniczny albo coś. Ciekawe czy jak kupię org. przetwornice to też będzie psuło drivery.
  • #48
    nita
    Poziom 11  
    Ja po swojej przygodzie po wymianie BSM założyłem ponownie ksenony, ale tym razem znacznie droższe (wersja slim w filtrem). Po pierwsze nie mam jak na razie żadnych problemów. Po drugie nie zakłócają CB radio.
    Swoją drogą będę próbował reanimować BSM jak kolega leon4433 napisał. Faktycznie jest ciężko się dobrać do środka bo jest zalany jakąś masą, ale co mam do stracenia.
  • #49
    nita
    Poziom 11  
    Witam Ponownie

    Jakby ktoś był w potrzebie to służę pomocą - od kilku dni mam oryginalny kabelek LEXIA (taki sam jak w ASO) jakby ktoś chciał zdiagnozować sobie dowolny peugeot lub cytrynkę to zapraszam. Miasto Oświęcim lub bywam też w Małogoszczu (koło Kielc).
  • #50
    albercik64
    Poziom 14  
    Witam,
    wymieniłem TJA1020 w silniczkach i w BSM i dalej nie działa. Zastanawia mnie jedno, w BSM nie było TJA1020 tylko 33399, z datasheetów wynikało że te układy mają takie same wyprowadzenia, czy przez wymianę na tja może nie działać ?
  • #51
    marcinulek
    Poziom 10  
    witam
    moj problem jest identyczny (zabawa z pseudoksenonami) a teraz problem z wycieraczkami. mam o tyle trudniej ze jestem w Anglii a wszystkie warsztaty wlaczajac Peugeota rozkladaja rece i nie wiedza jak sie za to zabrac....
    chce rozebrac BSI i zajrzec czy nic sie nie poprzepalalo i czy napiecia na driverach sa ok ale na jak dlugo moge odpiac bsi? czy nie pogubi danych w wyniku braku stalego napiecia i czy nie bede musial z kolei szukac pomocy potem zeby wgrac program?

    bylbym ogromnie wdzieczny za jakakolwiek pomoc bo juz jezdze bez wycieraczek ponad miesiac.....mam tylko przelacznik w aucie pociagniety ze skrzynki bezpiecznikow...
    pozdrawiam
  • #52
    albercik64
    Poziom 14  
    Marcinulek ja też mieszkam w Anglii i tutaj właśnie naprawiałem koledze Peugeota. Wymiana BSI i driverów w silniczkach pomogła.
    Chyba nie ma znaczenia na jak długo odepniesz BSI, bo mi rozebranie BSI zajęło jakieś 3 godziny, po wpięciu z powrotem wszystko było jak dawniej.
  • #53
    marcinulek
    Poziom 10  
    super
    a gdzie kolego kupiles owe drivery? na angielskim necie wieje pustka....

    komputer rozbiore, nie ma problemu a w ktorym miejscu sa umieszczone te silniczki?
    pozdrawiam
    p.s.
    serwis peugeota poprosil mnie elegancko o £120 + vat za sama diagnoze usterki! wolne zarty

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha
    wymieniales caly bsi czy tylko drivery wewnatrz?
    sorry za zawracanie dupy
  • #54
    albercik64
    Poziom 14  
    marcinulek napisał:
    sorry za zawracanie dupy


    nie ma sprawy,
    drivery kupiłem w rs'ie

    silniki są w komorze silnika zaraz pod szybą. wymieniłem drivery w silnikach i BSI ale to nie pomogło, dopiero wymiana BSI na inne pomogło,tyle że w BSI był inny driver niż ten który założyłem
  • #55
    marcinulek
    Poziom 10  
    o cholera
    czyli zalozyles inny bsi?
    a bsi gdzie z kolei kupic?
    na ebayu nie ma a slyszalem od jednego speca ze jak zalozy inny to i tak trzeba wymazac pamiec i wgrac program od nowa....

    czemu to cholerstwo takie uparte? mialem ksenony w starym aucie i byla gitara
    ech ta elektronika
    p.s.
    wielkie dzieki za link do sklepu z driverami
  • #56
    albercik64
    Poziom 14  
    BSI to na jakimś auto złomie. Kumpel kupił od innego peugeota ale z takimi samymi numerami, założył i wszystko działa, nie trzeba było wgrywać żadnego nowego softu.
    Tu nie chodzi o tą elektronikę a raczej o chińskie (czyt.do d..py) przetwornice które sieją zakłóceniami po wszystkim co się da.
  • #57
    marcinulek
    Poziom 10  
    no dzieki za pomoc albercik, widze ze nic nie jest latwe....
    tak czy owak sprobuje najpierw wymienic owe drivery a jak to nie pomoze to poszukam tego bsi.....okrutna chinska tandeta! ot co
    pozdrawiam
  • #58
    piotrkokot
    Poziom 22  
    leon 4433 mial racje wystarczy zmienic 3 drivery i smiga , ja najpierw zmienillem w bsm i niestety nie zadzialalo dopiero po wymianie w silniczkach poszlo , na bsm mam sposob pomierzylem punkty od drugiej strony i drivera mozna podlutowac od drugiej strony na pajaku tylko starego trzeba hotem zdmuchnac
  • #59
    marcinulek
    Poziom 10  
    dobry pomysl z tym lutowaniem od przedniej strony bo zeszlej niedzieli probowalem rozlutowac te dwie plytki i prawie zemdlalem z nerwow....
    a jak starego zdmuchnales???
    duzo czasu ci zabralo rozmontowanie silniczkow? czy sciagajac ramie wycieraczki uzywales jakiegos sciagacza?
    pozdrawiam
  • #60
    piotrkokot
    Poziom 22  
    bez sciagacza mi nie poszlo , trzeba z boku w plastiku zrobic dziure starego podwazac igla i dmuchac punktowo tylko tak zeby nie pofrunelo pol plyty mozna tez lutownica powinno sie dojsc , mam zrobione zdjecie plyty tylo jak narysowac gdzie jaie punkty powinny isc