Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytania dotyczące VSI Prins

electro 29 Cze 2009 23:11 7788 19
  • #1 29 Cze 2009 23:11
    electro
    Poziom 17  

    mam honde accord z silnikiem o mocy 144kW i instalacje prins. Na moim reduktorze jest napisane że jest do 135kW, czy to może mieć jakiś zły wpływ na prace silnika (uboga mieszanka?) czy po prostu jeżeli nie jeżdżę na maksa to nie ma to wpływu? (tak mi się wydaje) I jeszcze jedno pytanie dotyczące montażu wtryskiwaczy, czy jest jakiś limit, zalecana długość wężyka pomiędzy wtryskiwaczem a kolektorem? Po prostu u mnie tak niefortunnie to zainstalowali że wtryski są na silniku i po zamknięciu maski dotykają do niej(wygłuszenia) i na gazie pracuje jak statek(dźwięk przenosi sie na karoserie) Dlatego chciałem przenieść listwy wtryskiwaczy w inne miejsce(gdzie najlepiej?). I jeszcze jedno, wszędzie widzę że ciśnienie na listwie wtryskiwaczy wynosi do 3,5MPa a u mnie na sterowniku i obudowie filtra są naklejki "Sensor 4.0MPa" Czy to jakaś inna wersja ?

    0 19
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 30 Cze 2009 07:00
    yaaro
    Poziom 33  

    Co do parownika trzeba sprawdzić parametry przy obciążeniu wtedy wyjdzie czy nie brakuje mocy. Kolejne pytanie maja być jak najkrótsze. Filierek może ma napisane jakie maksymalne ciśnienie wytrzyma, filtr ma za zadanie filtrować gaz a nie regulować jego ciśnienie.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 30 Cze 2009 07:31
    croma 1
    Poziom 17  

    Jest pewna tolerancja mocy tego reduktora dla silników wolnossących. i on sie w niej mieści. Co innego z doładowanym silnikiem. Natomiast oznaczenia na filtrze fazy lotnej oznaczają ,że sensor ciśnienia gazu odczytuje ciśnienia do wartości na nim podanych. W programie PRINSA jest możliwość wyboru od 2,5 do 4,0 MPa.

    0
  • #4 27 Lip 2009 22:08
    electro
    Poziom 17  

    zdobyłem interfejs i połączyłem się z sterownikiem, ale zastanawia mnie to dlaczego nie pokazuje mi obrotów silnika, cały czas mam 1000. Być może obroty są nie podłączone, może są niepotrzebne? Ale bardziej martwi mnie to że na Lambda 1 i 2 cały czas mam "rich" czy to też może być nie podłączone? czy poprostu coś jest nie tak z sondami? Ciśnienie mam około 2.22-2.28 bar w ustawieniach 2.34. Jest jeszcze jedno ustawienie które mnie zastanawia "engine banks" rozumiem że chodzi o głowice czy jedna czy dwie, miałem ustawione na 1, faktycznie mam silnik V vięc powinno być 2, na co to wpływa?

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Lip 2009 07:58
    dett
    Poziom 20  

    Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma wpływu na pracę auta na gazie.
    Sondy lambda pewnie nie są podłączone, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr L_type cyfrę 1 (teraz masz 0)jeżeli zacznie się pojawiać na wykresie praca sondy, to masz ją podłączoną, włączenie tego parametru nie ma wpływu na pracę auta na gazie. Sondę podłącza się jako zabezpieczenie na wypadek uszkodzenia np wtryskiwacza instalacji, jeżeli sonda nie będzie pracowała prawidłowo to instalacja powróci na benzynę.
    Parametr Bank odnosi się do tego z ilu sond lambda sterownik ma czytać sygnał sondy lambda zasadniczo jeżeli są wyłączone, to nie ma znaczenia co tam jest wpisane, jeżeli jednak sondy są podłączone obie, a będzie zaznaczona jedna i wystąpi jakiś problem na 2 głowicy, to instalacja się nie wyłączy.
    Czyli w zasadzie do działania instalacji żaden z tych parametrów nie wymaga zmiany, jeżeli auto jest ustawione na podstawie odczytu korekt krótko i długo terminowych to jest to najlepsze ustawienie i nie ma potrzeby go zmieniać.
    Jeżeli chodzi o reduktor to różnica tkwi jedynie w zaworku przykręcanym do reduktora do 135kw ma wejście na 6mm, a powyżej na 8mm.
    Jak jest to ten sam silnik co w Hondzie Oddysey 3,5v6 to na listwy jest dobre miejsce pod przepustnicą.

    0
  • #6 30 Lip 2009 19:22
    electro
    Poziom 17  

    faktycznie po zmianie RPM_fac pojawiły się obroty, ale musiałem ustawić na 12, przy niższych są bardzo zawyżone. Sonda po wpisanu L_type 1 na lpg ma 142-143 a na pb 128-129 jednostek (odczytane po zaznaczeniu check boxa obok parametru, tam gdzie było "rich") To że coś tam się dzieje oznacza że chyba podłączona, ciekawe dlaczego rożne odczyty na pb i lpg. Ogólnie drążę tak ten temat sond bo samochód dziwnie nierówno pracuje mi na wolnych, na pb i lpg, a niestety moja wersja nie ma obd więc przy okazji chciałbym się upewnić że te lambdy są ok. W innym temacie dokładniej opisuje niesprawności i próby diagnozy Jeśli chodzi o wtryskiwacze to być może w odyssey jest podobny silnik, ale niestety u mnie jakoś mało miejsca pod przepustnica(węże od chłodziwa)To jest fotka mojego silnika:
    Pytania dotyczące VSI Prins

    0
  • #7 31 Lip 2009 14:41
    croma 1
    Poziom 17  

    A kiedy robiłeś regulację zaworów? Bo w tych silnikach na gazie co ok. 20 do 25 tyś powinna być regulacja a na benzynie co 40 tyś. km. Natomiast zaraz po montażu gazu za 10 tyś. kilometrów.

    0
  • #8 31 Lip 2009 23:01
    electro
    Poziom 17  

    no właśnie to jest kolejny krok który chce wykonać, ale w tym silniku wymaga to demontażu całego kolektora dolotowego, ogólnie trochę zabawy :| Jak tylko uda mi się to zrobić to dam znać. W książce w sumie piszą że póki nie słychać to nie trzeba regulować, niby nie słychać, ale ewidentnie coś nie tak działa. Czy takie zakopcenie świec to mogą być zawory ?

    1
  • #9 01 Sie 2009 06:43
    croma 1
    Poziom 17  

    Mogą być jesli zawory wydechowe są za ciasne lub problem może być z wypadaniem zapłonów -cewka,świece, kable.

    0
  • #10 06 Sie 2009 22:33
    electro
    Poziom 17  

    @croma miałeś racje, okazało się że zawory nie są prawidłowo ustawione. Dolotowe miały za duży luz bo ponad 0,3 (norma 0,2-0,24) a wydechowe praktycznie w ogóle nie miały luzu a norma to 0,28-0,32. Po regulacji na 0,2 dolot i 0,3 wydech, silnik pracuje już dużo spokojniej, prawie nie czuć już wibracji na silniku. Zastanawiam się dlaczego to się tak rozregulowuje? czy te zawory się rozszerzają? to by zmniejszało luz, ale jak luz się powiększa to zawory sie kurczą?

    0
  • #11 07 Sie 2009 07:19
    croma 1
    Poziom 17  

    W tych silnikach popychacze zaworów sa z miękkiego materiału co chroni w dużym stopniu przed wystukiwaniem zaworów i gniazd zaworowych szczególnie na dużych obciążeniach. A różnica pomiędzy wydechowymi i ssącymi jest uzależniona od temp. spalin na wydechu. Z reguły ustawia się wydechowe na trochę większych luzach.Podobny problem jest przy niektórych silnikach Mazdy np. 1,8 i 2,0 litra od roku 2003. A sprawdziłeś kompresje na poszczególnych cylindrach czy juz nie ma na nich jakiejś różnicy? Jeśli tak to to zostaw po pewnym czasie sie wyrównają.

    0
  • #12 07 Sie 2009 10:12
    electro
    Poziom 17  

    jeśli chodzi o kompresje to tutaj dokładnie opisałem pomiary przed ustawianiem:
    Link
    W tak sobie przemyślałem sprawę i doszedłem do wniosku że wydechowe robią się pewnie ciasne bo może gniazdo się wyrabia i zawór coraz głębiej wchodzi? Ale jak w takim razie wytłumaczyć powiększające się luzy na ssących?

    0
  • Pomocny post
    #13 07 Sie 2009 11:33
    croma 1
    Poziom 17  

    większy luz zaworow ssących jest fabryczny. dziwne ale to prawda. natomiast mnie chodzilo o sprawdzenie kompresji po regulacji czy juz nie ma różnic. ale z tego linku wynika ,że sklepywały się popychacze b.równo.

    Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN

    0
  • #14 13 Wrz 2009 09:47
    medlux
    Poziom 1  

    witam widzę że w około wielu specjalistów
    mam vsi prins w toyota camry v6 3,0l wstawiony w 2002roku do tej pory 250tys km przepiegu 5 kpl membran i wszystko bez zarzutów

    w ostatnim czasie nagle jednego dnia przestał pracować na 2 cylindrach 3 i 4 w początkowym okresie myślałem ze zapchały sie wtryskiwacze ale niestety nie po czyszczeniu i nawet zamianie miejscami ciągle 3 i 4 cylinder nie dostawały gazu

    Intetrface pokazuje 2 błędy 231 i 241 czyli "natężenie wtryskiwacza za niskie sprawdź okablowanie" = okablowanie jest ok :)

    mierząc w chłopski sposób napięcie na wtryskiwaczach gazowych tych sprawnych to 0,65v (powiedzmy:) a na 3 i 4 0,4v - oczywiście na obrotach rzędu 800obr/min takie same wyniki przy samym sterowniku gazowym więc nie okablowanie

    czuję że to chyba uszkodzony sterownik może ktoś takie coś naprawi może sie ktoś z tym spotkał w przeszłości

    proszę poradźcie coś

    0
  • #15 04 Lip 2010 22:09
    nie_dobry
    Poziom 11  

    Witam.
    Przeczytałem na elektrodzie wszystko co mogłem na temat instalacji LPG prins i nie znalazłem :cry: problemu jaki występuje u mnie a jest tak: przełącznik ustawiony na auto pb/lpg silnik wkręca się tylko do 4500 obrotów (na postoju i w czasie jazdy) po przełączeniu na pb tez tylko 4500 obrotów ,po wyłączeniu silnika i przełączeniu na pb silnik pracuje normalnie i jest 6000 obrotów, instalacja w chlysler voyager silnik 2,4 litra .Reduktor czysty , filtry nowe , wtryski sprawne , auto nie szarpie i trzyma dobrze wolne obroty, ustawienia chyba dobre bo nie odbiegają od norm przez was opisywanych. Morze ktoś z was się z tym spotkał, proszę o pomoc. Pozdrawiam fan ów LPG PRINS.
    Witam ponownie, w końcu udało się wykryć usterkę, padł emulator wtrysków, ale tylko trochę bo nie było błędów na
    kompach , udało mi się kupić w dobrej cenie nowy typ emulatora i wszystko już działa( było trochę lutowania,
    wystarczy schemat).Gdyby ktoś potrzebował pomocy w tym temacie to chętnie, pozdrawiam .

    2
  • #16 07 Kwi 2013 17:48
    mouseman77
    Poziom 11  

    Mam komputer prins VSI jednak jest on uszkodzony. Wie ktoś gdzie dać to do naprawy? Padł moduł zliczający obroty, bo ktoś podłączył kompa pod impuls z cewki, a prins musi mieć specjalny modulik do podpięcia impulsów z cewki. Tak wszystko dziala, tylko nie przełącza na gaz bo nie widzi obrotów. Ktoś coś?

    0
  • #17 07 Kwi 2013 22:02
    gimak
    Poziom 37  

    mouseman77 napisał:
    Padł moduł zliczający obroty, bo ktoś podłączył kompa pod impuls z cewki, a prins musi mieć specjalny modulik do podpięcia impulsów z cewki.

    Taki mocny z Prinsa nie jestem, a jest kolega pewny, że to jest to, a nie padnięty emulator obrotów, bo wtedy też nie będzie połączania na LPG. Z tego co wiem to raczej do kompa gazowego nie był podpinany sygnał obrotów tylko emulator, chyba, że ktoś koniecznie chciał mieć rzeczywiste obroty w diagu.

    0
  • #18 08 Kwi 2013 07:05
    mouseman77
    Poziom 11  

    Prinsa trzeba wpinać w czujnik położenia wału lub wałka, a ten na bank był podpięty bezpośrednio bez emulaota pod cewkę i został uszkodzony.

    0
  • #19 08 Kwi 2013 11:20
    gimak
    Poziom 37  

    Co to za spec tak wymodził, w instrukcji montażu wyraźnie przed tym przestrzegają.

    0
  • #20 08 Kwi 2013 14:54
    mouseman77
    Poziom 11  

    Nie ważne kto wymodził, ważne czy ktoś to naprawi, czy mam ten komputer posłać na śmietnik.

    0