Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan almera tino - odpala i po 4 s gaśnie

30 Cze 2009 17:43 8567 16
  • Poziom 9  
    jestem posiadaczem Nissana almery Tino 2,0 benzyna 16v 2002 rok
    mniej więcej od roku
    sprowadziłem go na początku lata zeszłego,
    zaraz potem wstawiłem gaz sekwencyjny
    autko sprawowało się świetnie aż do czasu gdy wracałem z dłuższej trasy i w czasie wyprzedzania przycisnąłem go trochę mocniej żeby skończyć wyprzedzanie
    nagle silnik bez ostrzeżeń stracił moc i musiałem go ściągnąć lawetą
    po tym silnik odpala wchodzi na 1000 obrotów i pomału krztusi się i gaśnie mniej więcej 4-7 sekund
    i tak za każdym razem
    ale jak go szybko po zgaszeniu chcę odpalić to nie trybi

    acha na tydzień przed awarią po ruszeniu z parkingu zapaliła się lampka "czek engine" ,jak go zaprowadziłem do znajomego gazownika to podobno
    była za uboga mieszanka na pierwszym cylindrze

    proszę o jakieś sugestie nie chcę wieźć go do serwisu wolę sam dojść przyczyny tak żeby na przyszłość wiedzieć jak samemu to usunąć


    Regulamin pkt 11. Uzupełnij temat! [Błażej]
  • Poziom 29  
    Wygląda na to że silnik nie dostaje paliwa, pompa paliwa? sprawdź najpierw ciśnienie.
    pozdr
  • spec od auto-elektro
    a jakie błedy ma?
  • Poziom 9  
    nie wiem czekam na interfejs
    a do serwisu nie mam jak pojechać

    Dodano po 15 [minuty]:

    a co do paliwa to raczej nie to, bo jak przełączę na gaz i odpalam go to tak samo reaguje

    Dodano po 4 [godziny] 58 [minuty]:

    a nie wie ktoś jak odczytać kody na zworkę w tym modelu
    gniazdo ma 16 pin
  • Poziom 9  
    hej jest na tym forum ktoś kto może pomóc?
    borykam się z usterką od kilku dni i nic
    sprawdziłem czujnik obrotu wału i wychodzi że dobry ma jakieś 300 om oporności nie wiem czy nie za mało
    jak by ktoś miał jakieś sugestię jeszcze co mam pomierzyć , sprawdzić to bardzo proszę o pomoc
    a może jest ktoś blisko Ożarowa Maz. i ma interfejs i jeszcze jak by mógł do mnie podjechać i sprawdzić jakie kody generuje
    byłbym niezmiernie wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    to w końcu ktoś mi coś doradzi czy będzie tylko jakieś idiotyczne docinki wysyłał!!
    nie każdy jest super specem od takich rzeczy i dlatego wymyślili takie forum coby zasięgnąć konkretnej informacji!!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Mój przemądry kolego
    miałeś tylko troszeczkę racji , po wykręceniu pierwszej lambdy
    rzeczywiście silnik pracował dłużej jednakże po przygazowaniu dławił się i
    bardzo nierówno pracował
    potem odkręciłem katalizator , okazał się czysty i drożny
    po przykręceniu lambdy i odpaleniu chodzi 4 s i powoli krztusząc się gaśnie
    wypatrzyłem po powtórnym wykręceni lambdy drugi katalizator albo coś podobnego co znajduje się bezpośrednio na kolektorze wydechowym
    ale silnik dalej pracuje 4s i gaśnie
    a jak próbuje szybko odpalać raz za razem nawet z 10 razy to nie chce zatrybić wogule
    muszę odczekać kilka sekund i wtedy pali i gaśnie
    a poza tym niech mi ktoś wytłumaczy możliwość nagłego zatkania katalizatora gdy jechałem 110km /h i wcisnąłem gaz przy wyprzedzaniu tak że obroty skoczyły do 5000 tys i zaraz po tym był nagły spadek mocy tak że ledwo zjechałem kolesiowi z drogi!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak miał się nie dławić jak chodził bez sondy, ciekawe jak sprawdziłeś drożność katalizatora, Przemondry panie właścicielu auta, po co prosisz o porady skoro się do nich nie stosujesz?
  • spec od auto-elektro
    doszedł interfejs?
    a silniczek krokowy wyczyszczony?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Przepraszam wszystkich za nerwy i ostre słowa
    Ale prubuje dowiedziwć się konkretnych rzeczy a nie być
    Wytykany pismem w stylu" to takich prostych rzeczy nie wiesz"
    Ale do żeczy
    interfejs jeszcze nie doszedł a katalizator jest srebrny w ś rodku i pod silne światło prześwituje bez żadnych
    zanieczyszczeń
    A silniczek krokowy to gdzie mam znaleźć żeby go wyczyścić
    Wiem wiem lamet itd
    Ale do tej pory robiłem przy gaźnikowcach dlatego się tak dopytuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    tak ale czy teraz można jakoś ręcznie go wyczyścić
    przecież nie mogę uruchomić silnika 4-7s pracy i zdycha
    to pewnie za mało żeby ze zbiornika się sam oczyścił
    gdzie to ustrojstwo się znajduje może wiesz?
  • Moderator Samochody
    Jak dla mnie, to kolega sprawdzał drożność pierwszego tłumika, a nie katalizatora. Ponadto ze względu na brak jakiejkolwiek wiedzy w temacie i sprzętu diagnostycznego, co jest wymagane do usunięcia usterki, temat jako nie rokujący szans na rozwiązanie problemu pozwolę sobie zamknąć. Ponadto informuję że czasy wszechstronnie uzdolnionych złotorękich kowali mechaników już się skończyły - została koledze jednoznacznie zasugerowana przyczyna usterki, niestety jak widać kolega wie lepiej.