Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki założyc wydech do silnika suzuki 50, 5 biegowego

01 Lip 2009 13:49 4753 17
  • Poziom 12  
    witam
    posiadam motorek z silnikiem suzuki 50 z 79 r z 5 biegami.
    jaki polecili byście mi wydech w tym motorze .
    jakieś linki z allegro czy jakieś foto. nie muszą byc uchwyty takie same bo przecież można je przespawać . Z góry dzięki
    tutaj dożucam wam zdjecie silnika
    jaki założyc wydech do silnika suzuki 50, 5 biegowego
  • Poziom 25  
    Kolego, zmieniajac wydech w dwusuwie wiecej zmienisz na gorsze niz na lepsze, m.in. moc, osiagi i zuzycie paliwa wiec zastanow sie czy na pewno o to ci chodzi
  • Poziom 15  
    cyborg39 napisał:
    Kolego, zmieniajac wydech w dwusuwie wiecej zmienisz na gorsze niz na lepsze, m.in. moc, osiagi i zuzycie paliwa wiec zastanow sie czy na pewno o to ci chodzi

    No nie wiem.
    Ja założyłem wydech od simsona do ogara i normalnie działa tylko ciszej i ma może ciut więcej mocy.
    Wydech dużo daje do stylistyki.
  • Poziom 12  
    dla mnie nie musi być cichy tylko tyle żeby trochę większą moc miał. a co do cyborg39 nie zgadzam się z twoim założeniem . wiadomo że będzie więcej palił bo będzie przecież miał większa moc. przecież jak ludzie zakładają do skuterków dwusuwów tłumiki sportowe to ryczą jak głupie ale za to maja dobre przyspieszenie i v-max.

    więc co mi polecicie założyć. ten silnik jest dosyć bardzo podobny do silnika Simsona
  • Poziom 15  
    Nie wiem czy ten wydech Ci podejdzie :


    To jest wydech od Hondy.
    A czy mógłbyś może zrobić jakieś zdjęcie starego wydechu z jego końcówką co podpinasz do Cylindra ??
    Wtedy łatwiej możemy coś wybrać.


    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin pkt 10.11. Link usunąłem. Następnym razem ostrzeżenie.

  • Poziom 14  
    widać na fotce u góry
  • Poziom 12  
    końcówka jest taka
    oto prosty rysunek
    jaki założyc wydech do silnika suzuki 50, 5 biegowego
    jak chcesz moge zrobic jutro zdjęcie całego tłumika dokładnie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    :kucyk - poczytaj o tym, co w silniku dwusuwowym robi tłumik, co to jest pulsacja, rozprężanie spalin... Polecam artykuły pana Sałka publikowane w "Świecie Motocykli" (do znalezienia w sieci), a dopiero później kombinuj na "stylistyką".
    Bo tłumik w dwusuwie może bardzo dużo zmienić. Zepsuć jest bardzo łatwo.
  • Poziom 15  
    Dzięki za ten rysunek.
    Ale nie wiem czemu link nie można wstawiać.
    Poszukam jeszcze.
  • Poziom 25  
    Dokladnie tak jak mowi Blazej, poczytaj troche kolego Rocketboy94 a potem snuj teorie na temat podniesienia mocy i "dodania stylistyki" motocykla.. Wielu takich jak ty psuje swoje motorowery w imie "lepszego" wygladu ale to przeciez wasza sprawa, a prawda jest taka ze dopasowac "na slepo" tlumik do dwusuwa taki zeby poprawil jego osiagi to prawie jak trafic szostke w totolotka. Dobraniem tlumikow zajmuja sie doswiadczeni ludzie w fabryce, poparte jest to teoretycznymi wyliczeniami i symulacjami wiec nie mysl sobie ze jestes madrzejszy od nich wszystkich i poprawisz sobie cos tak z marszu
  • Poziom 12  
    nad stylistyka to mi nie zależy ani trochę . Widzę że ten silnik jest niemal taki sam lub bardzo podobny do innych suzuki. i widzę że są jakieś sportowe tłumiki zakładane do nich. mi nie chodzi o perfekcyjne dopasowanie. ja chce trochę podnieś moc
  • Poziom 39  
    Jak chcesz podnieść moc - to zrób spawaka. Musisz znać tylko czas otwarcia okna wydechowego (OWK) i w jakim zakresie obrotów chcesz mieć rezonans. Są ludzie którzy potrafią uspawać wydech niemal taki jak powstają we fabrykach.
  • Poziom 12  
    a możesz mi podrzucić jakieś link czy artykuł jak spawać dobry tłumik ????
    to może coś z moim tatą wyspawamy????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Polecam artykuły pana Sałka, które ukazywały się w "Świecie Motocykli". Łatwe do znalezienia w sieci.
  • Poziom 39  
    Tyle że artykuły Pana Sałka są w obecnych czasach g* warte.
    Jeśli znasz dobrze angielski, proponuję poczytać kilka książek nt. tuningu silników dwusuwowych. Jest też pewne bardzo dobre opracowanie holenderskie z pewnej gazety, niestety nie mogę teraz go odszukać.
    Generalnie dość ważne są dane cylindra, kąt otwarcia okna wydechowego, wielkość i kąt otwarcia okien przelotowych, bo wiadomo do słabego cylindra nie opłaca się robić dobrego wydechu gdyż nie da nam odpowiedniego przyrostu osiągów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A niby czemu? Czyżby od tamtego czasu mieniły się prawa fizyki? Zaszły jakieś drastyczne zmiany w mechanice? Jakieś ARGUMENTY poproszę!
  • Poziom 39  
    Błażej
    Wszystko bazuje na starych konstrukcjach silników. Zawór membranowy to ciekawostka, Power-valve to zawór który otwiera dodatkową komorę wydechu... Obecnie wszystkie silniki mają dolot sterowany zaworem mebranowym, nawet te Suzuki który ma system mieszany (normalnie symetryk, ale z zaworem membranowym w cylindrze do komory korbowej który działa na wysokich obrotach). Yamaha Power Valve System (YPVS) to obrotowa przepustnica na oknie wydechowym która na niskich obrotach zmniejsza czas otwarcia okna wydechowego, ma za zadanie poprawić elastyczność na niskich obrotach. Nie ma nic na temat sysstemu przepłukiwania pięciokanałowego, opracowanego dawno temu przez Yamahę, stosowanego obecnie powszechnie. Schematy układów wydechowych proponowanych przez Sałka przypominają jakieś artystyczne rzeźby niż porządnie obliczony układ wydechowy. Niżej pokazuję wydech jaki nakazuje zastosować fabryka do swojego wyczynowego silnika o pojemności 65cm3, silnik ten osiąga moc 15 KM @ 12500 RPM na tylnym kole, 9.8 Nm @ 12000 RPM przy czym zakres obrotów użytecznych to 10000 - 14000 RPM.
    jaki założyc wydech do silnika suzuki 50, 5 biegowego
    Duże znaczenie ma długość kolanka o stałym przekroju (powinna być niewielka), dalsze stożki powinny stopniowo zwiększać kąt rozwarcia uzyskując optymalny kształt "megafonu", ostatnio stożek decyduje o rozpiętości i siły "rezo".