Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Avensis problem z czujnikiem pedału przyspieszenia

marcinmx 01 Lip 2009 15:52 4850 2
  • #1 01 Lip 2009 15:52
    marcinmx
    Poziom 12  

    Witam,

    Mam Toyote Avensis 1998 2.0TD 2C-TE , kupiłem ją 3 miesiące temu. Pierwsza wycieczka 1000 km skończyła się w ASO Gdańsk po tym jak zapaliła się kontrolka od układu elektrycznego silnika. Od ASO dostałem opis naprawy:
    19(12) Accelerator pedal position sensor circuit malfunction (IDL Switch/Range)
    Sprawdzanie funkcjonowania czujnika pedału przyspieszenia, wolnych obrotów - prawidłowe. Napięcie na IDL na sterownikuECLL silnika przy wolnym pedale przyspieszenia 12V , przy wciśniętym pedale przyśpieszenia napięcie spada do 0V (zwierane do masy poprzez microstyk)o mogłoby świadczyć o uszkodzeniu sterownika silnika.

    To wszystko było około 2,5 miesiąca temu. Auto mimo tego że czasami paliła się kontrola (układ elektryczny silnika) - tzn raz na 300 km przy przechodzeniu z dużych obrotów na niskie. Ale auto nie traciło na mocy. Po wyłączeniu / włączeniu silnika kontrolka gasła i już się nie zapalała aż do kolejnych przejechanych 300 km lub bardzo wysokich obrotów.

    Dopiero wczoraj na autostradzie po przejechaniu 50 km - koniec. Auto rozpędzało się powoli do 100km/h - wciskanie pedału w podłogę nic nie dawało, jedynie szarpanie (tak jakby odcinało dopływ paliwa). Bardzo stracił moc. Problem z podjechaniem pod górę ... prędkość spadała do 60km/h.

    Wszystkie filtry wymienione na nowe, olej też.
    Prawdopodobne przyczyny:
    -Awarja sondy lambda?
    -Turbina?
    -Komputer - jak to powiedzieli w ASO?
    -Czujnik pedału przyspieszenia?

    Trudno wymieniać wszystkie te elementy po koleji. Być może ktoś ma/miał podobny problem z Avensisem. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

    0 2
  • #2 02 Lip 2009 15:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 03 Lip 2009 07:53
    marcinmx
    Poziom 12  

    Witam,

    Problem rozwiązany.

    Przed filtrem paliwa jest "dorobiony" - nie wygląda na element fabryczny, zawór jednokierunkowy. Był bardzo zabrudzony jakimiś paprochami. To by wyjaśniało skąd komputer mówił (co jakiś czas), o błędzie czujnika pedału gazu. Czujnik sprawdzany omomierzem i woltomierzem wskazywał poprawne wartości. Ciśnienie paliwka było skutecznie tłumione przy wysokich obrotach silnika - efekt zauważalny dopiero poza miastem.

    Szkoda tylko że Panowie z ASO na to nie wpadli!

    Pozdrawiam.

    2