Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis problem z czujnikiem pedału przyspieszenia

01 Jul 2009 15:52 6311 2
  • Level 12  
    Witam,

    Mam Toyote Avensis 1998 2.0TD 2C-TE , kupiłem ją 3 miesiące temu. Pierwsza wycieczka 1000 km skończyła się w ASO Gdańsk po tym jak zapaliła się kontrolka od układu elektrycznego silnika. Od ASO dostałem opis naprawy:
    19(12) Accelerator pedal position sensor circuit malfunction (IDL Switch/Range)
    Sprawdzanie funkcjonowania czujnika pedału przyspieszenia, wolnych obrotów - prawidłowe. Napięcie na IDL na sterownikuECLL silnika przy wolnym pedale przyspieszenia 12V , przy wciśniętym pedale przyśpieszenia napięcie spada do 0V (zwierane do masy poprzez microstyk)o mogłoby świadczyć o uszkodzeniu sterownika silnika.

    To wszystko było około 2,5 miesiąca temu. Auto mimo tego że czasami paliła się kontrola (układ elektryczny silnika) - tzn raz na 300 km przy przechodzeniu z dużych obrotów na niskie. Ale auto nie traciło na mocy. Po wyłączeniu / włączeniu silnika kontrolka gasła i już się nie zapalała aż do kolejnych przejechanych 300 km lub bardzo wysokich obrotów.

    Dopiero wczoraj na autostradzie po przejechaniu 50 km - koniec. Auto rozpędzało się powoli do 100km/h - wciskanie pedału w podłogę nic nie dawało, jedynie szarpanie (tak jakby odcinało dopływ paliwa). Bardzo stracił moc. Problem z podjechaniem pod górę ... prędkość spadała do 60km/h.

    Wszystkie filtry wymienione na nowe, olej też.
    Prawdopodobne przyczyny:
    -Awarja sondy lambda?
    -Turbina?
    -Komputer - jak to powiedzieli w ASO?
    -Czujnik pedału przyspieszenia?

    Trudno wymieniać wszystkie te elementy po koleji. Być może ktoś ma/miał podobny problem z Avensisem. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • User removed account  
  • Level 12  
    Witam,

    Problem rozwiązany.

    Przed filtrem paliwa jest "dorobiony" - nie wygląda na element fabryczny, zawór jednokierunkowy. Był bardzo zabrudzony jakimiś paprochami. To by wyjaśniało skąd komputer mówił (co jakiś czas), o błędzie czujnika pedału gazu. Czujnik sprawdzany omomierzem i woltomierzem wskazywał poprawne wartości. Ciśnienie paliwka było skutecznie tłumione przy wysokich obrotach silnika - efekt zauważalny dopiero poza miastem.

    Szkoda tylko że Panowie z ASO na to nie wpadli!

    Pozdrawiam.