Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 '03 Elektrozawór odcinający paliwo-dyskusyjna sprawa

01 Lip 2009 21:09 3289 1
  • Poziom 11  
    Witam.

    Chciałbym zamontować odcięcie paliwa realizowane elektrozaworem z ukrytym przełącznikiem w mojej e46. Wszystkie "klamoty" mam na sucho uruchomione na stole lecz w dalszym ciągu mam obawy czy aby pompa wysokiego ciśnienia bądź pompa w baku nie odmówi posłuszeństwa po takiej przeróbce.
    Ponieważ nie znalazłem na forum żadnego logicznego wytłumaczenia za/i przeciw montowaniu elektrozaworów do samochodów z silnikiem diesla Common Rail zapraszam do dyskusji w tym temacie.

    Moim zdaniem montując elektrozawór za pompą z baku a przed pompą wysokiego ciśnienia nie powinno się nic stać. Nawet jeżeli elektrozawór podczas pracy pompy wysokiego ciśnienia byłby zamknięty (zakładając hipotetycznie odpalenie auta przez złodzieja który nic nie wie o zamkniętym elektrozaworze) to pompa nie będzie pracowała "na sucho" - musiała by wytworzyć tak duże podciśnienie by wyssać całe paliwo na drodze od elektrozaworu do pompy (zakładam że elektrozawór jest szczelnie zamknięty) a to raczej jest nie możliwe.
    Powiem więcej - musiała by wytworzyć tak duże podciśnienie by w którymś miejscu pomiędzy elektrozaworem a pompą w.s. zassać przez jakąś nieszczelność powietrze by w efekcie końcowym zacząć pracować "na sucho".

    Taka jest moja teoria, czy słuszna? - nie wiem.
    Ale zapraszam do rozwinięcia tematu, może ktoś już testował takie zabezpieczenie w nowszych samochodach z takim zasilaniem paliwa.
  • MetalWork
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    Na drodze pomiędzy pompą w baku a filtrem nic to nie da, bo ilość paliwa w filtrze starczy na 40km, musiałbyś wciąć się pomiędzy filtrem a pompą wysokiego ciśnienia. W autach z CR nie polecam zakładania dodatkowych zaworów, bo i tak zapali i będzie, mimo że zapowietrzony chodził (może brać paliwo z powrotu). Jak już chcesz to ciachnij zawór na szynie CR.