Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Biały dym z kosiarki Honda 214.

01 Lip 2009 21:49 9560 9
  • Poziom 35  
    Kosiarka Honda 214, kilkunastoletnia, z napędem wałkiem Cardana, pali bez zarzutu, lecz od początku dymi intensywnie na biało, aż wstyd jest uruchamiać ją publicznie. Zakupiłem ją okazyjnie, by mieć ją w razie awarii kosiarki z silnikiem Tecumsona. Nie znam jej historii, jednak z własnego doświadczenia wiem, że musi brać dużo oleju (nie sprawdzałem zużycia oleju z uwagi na powyższe dymienie). Pytanie moje jak to się dzieje, że silnik dobrze pali tj. ma dobrą kompresję a pierścień odoliwiający jest zużyty. Może popękał ten pierścień, ale sprawdzę to przy okazji, a może należy wyregulować gaźnik. Myślę, że jednak będę zmuszony odwiedzić składnicę złomu. Za ewentualne sugestie z góry dziękuję.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Gaźnik w tej Hondzie jest pływakowy, a jeśli chodzi o dymienie to raczej jestem pewien, że poprzedni właściciel nie dbał o kosiarkę i stan oleju. Świadczył o tym brak oleju w silniku oraz jego wyciek poprzez uszczelnienie wału i chyba czeka mnie remont. Przeprowadzę go nawet z ciekawości, gdyż dotychczas silników górnozaworowych nie naprawiałem. Naprawiałem już i rozbierałem kilkanaście silników dwu i czterosuwowych i mam jakieś tam pojęcie o tym (mimo, iż nie jestem mechanikiem). Z uwagi na chwilowy brak czasu remont ten odkładam na później. Mam jednak prośbę, proszę wskazać na co szczególnie zwracać uwagę przy rozbiórce i remoncie tego typu silnika. W internecie nie udało mi się trafić na schemat budowy silnika hondy "214-tki".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Podaję nr silnika Hondy: GXV 120 - 118 cm3 ( typ 214 HR, 2,6 KW, 3100 obr. /min.). Informuję jednocześnie, że kilkakrotnie już uruchamiałem silnik i za każdym razem silnik kopci na biało i to intensywnie. Myślę, że nie przejdzie mu ta dolegliwość chyba, że gaźnik jest rozregulowany (filtr jest raczej nowy), ale jak już wcześniej pisałem wezmę się za niego dopiero w przyszłym tygodniu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Dziękuje p. Rycho T. za przekazane informacje.

    Jestem jednak zdołowany, bo muszę przeprowadzić remont silnika, którego to typu dotychczas nie rozbierałem i nie naprawiałem tj. "Japończyka", górnozaworowego, od kosiarki.

    Spróbuję jeszcze raz, by popracował on przez pewien czas i może wypali olej z "zakamarków". Łudzę się, że zanim kupiłem przedmiotową kosiarkę sprzedający mógł ją "sponiewierać" podczas transportu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    Chciałbym poinformować, iż dzisiaj miałem planowe koszenie działki (ok. 4,5 ara) i świadomie uruchomiłem Hondę. Początkowo zbyt dymiła na siwo, lecz po pewnym czasie dymienie to powoli ustępowało. Pod koniec koszenia "dymiła" niemal normalnie, więc ewentualną rozbiórkę silnika przełożę na inny termin.

    Po uzupełnieniu oleju i kolejnym skoszeniu trawy, zwrócę uwagę na dymienie silnika oraz ile"bierze" oleju i wówczas podejmę ostateczną decyzję w tej sprawie.
  • Użytkownik usunął konto