Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra C kombi jak podpiąć moduł haka holowniczego UniKit-2

01 Jul 2009 23:28 12353 7
  • Level 9  
    Jak wpiąć kable zasilające/podające sygnał na moduł haka holowniczego(UniKit-2) od światła stop i postojówki w systemie jednowłóknowym?

    W instrukcji modułu mam dwa oddzielne kable stop i postojówka, a do lampy w aucie idzie jeden kabel zasilający żarówke 21W jednowłóknową na której jest i postojówka i światło stopu dzięki "impulsowej modulacji napięcia"
    A może to nie ma być wpięte w kable dochodzące do lampy, ale wtedy gdzie?
    Z góry dzięki za porady
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 9  
    :cry: I nikt nie jest wstanie mi pomóc z tym problemem:?::cry:
    Z pozostałymi kablami na kierunki itd. nie ma problemu bo tylko stop i pozycyjne jest na jednowłóknowej żarówce.
    Proszę o pomoc bo wózek rozgrzebany i stoję w miejscu a nie chciałbym czegoś spartaczyć:|
  • Level 9  
    Z braku jakichkolwiek podpowiedzi podpiąłem zgodnie z instrukcją wszystkie kable z lamp do modułu i z modułu do gniazda przyczepy z tym że na kabel stopu i postojówki lampy lewej(jeden kabel do żarówki jednowłóknowej która daje oba te światła) wpiąłem kabel podający impuls dla modułu światła stop i kabel światła postojowego.
    Wszystko byłoby w porządku bo wszystkie światła są i w aucie i w przyczepie (żarówki dwuwłóknowe dla stopu i postojówki) ale jest problem po wyłączeniu świateł. Postojówki w przyczepie (w aucie nie)migają nie równocześnie tylko jedna po drugiej chwila przerwy 3-5sek i znowu i tak bez przerwy a w tym samym czasie jak jest mignięcie to w lampach w aucie słychać cichutkie "tyk"czyli tyknięcie - jak jest przyczepa wypięta i wypięta cała instalacja modułu to też to słychać w lampach.
    Przypuszczam że ma to związek z systemem sprawdzania żarówek przez auto ale to się dzieje bez przerwy nawet jak jest wszystko powyłączane i pozamykane auto.
    I dlaczego moduł tego nie eliminuję skoro jest przewidziany do tego auta i producent zapewnia że obsługuje żarówki jednowłóknowe?
    BŁAGAM POMÓŻCIE
  • User removed account  
  • Level 37  
    ja bym zacza od poczytania instrukcji i schematu
    albo zakupic moduł CAN
  • Level 9  
    Problem rozwiązany. W razie potrzeby służę pomocą na PW lub e-mail
  • Level 1  
    Witam,
    Mam podobny problem ze światłami stopu i pozycyjnymi. Wszystkie pozostałe wejścia w gnieździe przyczepy działają prawidłowo tzn. kierunki i przeciwmgielne. Stop jeśli jest bez świateł pozycyjnych, to też działa prawidłowo. Natomiast problem się pojawia gdy zapalę światła pozycyjne. Wtedy żarzy się też stop. Mam Vectrę C w hatchbacku i też żarówki jednowłóknowe z tyłu. Gdybyś Gimzo mógł się podzielić informacją jak sobie poradziłeś, to byłbym wdzięczny.