Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rejestrator 4CH mpeg dvr - konfiguracja na Dyndns!

xironeksik 02 Jul 2009 10:42 10076 10
  • #1
    xironeksik
    Level 22  
    Witam wszystkich.
    Na wstępie odrazu zacznę mój problem. A więc zakupiłem urządzenie jak w tytule i próbuje skonfigurować w sposób dzięki, któremu będe miał podgląd z całego świata. Poniżej zamieszczam instrukcję, w której wszystko jest opisane zrobiłem dokładnie tak jak kazali jednak bez powodzenia;-( Może ktoś miał już taki problem i pomoże w rozwiązaniu.Mam stworzone konto na stronce DYNDNS.(Posiadam łącze NETIA dlatego wpisuję tak jak proszą w instrukcji nr IP 1.1.1.1)Po stworzeniu konta wchodze w programik VIDEO WEB SERVER łączę sie przez numer ip z rejestratorem zapisuje ustawienia DYNDNS i gdy kolejny raz próbuje się połączyć dzięki nowym ustawienią (jako IP wpisuje nr. HOSTA który stworzyłem wcześniej na stronce DYNDNS) wyskakuje błąd połączenia;-( A i na koniec posiadam ROUTER EDIMAX FAST ETHERNET /ADSL 2+, znalazłem w niej tak jak proszono funkcje DMZ, wpisałem IP rejestratora i w tym momencie tracę łączność z internetem na wszystkich komputerach w sieci;-(. Z góry dziękuje za pomoc. POZDRAWIAM

    Temat poprawiłem. Regulamin, punkt 11.
    Gusioo.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    witoldtomasz
    Level 11  
    Czy nawiązujesz połączenie w sieci lokalnej z tym rejestratorem
  • #3
    xironeksik
    Level 22  
    Tak w sieci lokalnej nie ma najmniejszego problemu, wpisuje IP jaki przypisałem hasło, login, port i bez problemu można nawiązać połączączenie
  • Helpful post
    #4
    bartek_korzeniak
    Level 13  
    Chyba zle kolego rozumiesz sprawe. Uslugi dyndns no-ip sa po to stworzone by osoby majace zmienne IP (przy kazdorazowym polaczeniu/co jakis czas) mogly uzywac statycznej domeny ktora przekierowuje na ten adres IP ktory co jakis tam czas sie zmienia. Dziala to na takiej zasadzie ze Twoj router/komp/rejestrator wysyla do serwera DDNS aktualny adres IP jaki posiada a osobie ktora chce sie odwolac do danego urzadzenia (w Twoim przypadku DVR) wpisuje nazwe domeny. Domena ta jest "zamieniana" na adres IP czyli po prostu jak ktos wpisze domene to DDNS przekazuje mu aktualne IP.

    xironeksik wrote:

    ...dzięki, któremu będe miał podgląd z całego świata.


    fajnie to zabrzmialo :P
  • #5
    witoldtomasz
    Level 11  
    Wpisanie dmz w edimaxie nie powinno ci zrywać połączenia z innymi komputerami coś jest nie tak z ruterem może go zresetuj i wpisz dane jeszcze raz i włącz dyndns na edimaxie wypełnij pola i uruchom dmz wpisz stały ip rejestratora .
    Wszystkie czynności powoli daj ruterowi czas na restart.
  • #6
    xironeksik
    Level 22  
    Zrestartowałem router wpisałem DynDNS w routerze tak jak pisaliscie i DMZ rejestratora w routerze ( w rejestratorze pola o DYNDNS wykasowałem) i nadal to samo , gdy próbuje się połączyć programikiem z rejestratorem i jako IP wpisuje xxxxx.dyndns.org wyskakuje komunikat FAILD!!!!Może mam coś źle skonfigurowane na stronce DYNDNS.Mam wybraną opcję 1 >>Host with IP address<< i niżej wpisany adres IP 1.1.1.1 ( tak pisało w instrukcji) jednak pod polem IP widnieje napis Use auto detected IP address xx.xxx.xx.xxx.TTL value is 60 seconds. Edit TTL.
    Gdzie xx wyswietlany jest NUMER IP(Chyba routera). Są do wyboru jeszcze opcję WebHop Redirect oraz Offline Hostname może teraz uda się rozwiązać problem
  • #7
    witoldtomasz
    Level 11  
    nie wpisuj 1.1.1.1. tylko kliknij na niebiesko podswietlony napis Use auto detect i wtedy powinien wpisać się twój IP widziany z internetu
    i kliknij na dole Add To Cart
  • Helpful post
    #8
    abdenagof
    Level 23  
    Dodam że jeśli z wewnątrz swojej sieci będziesz się próbował połączyć na swój adres publiczny twojego routera, to nie da rady, powinieneś testować to za pomocą innego łącza internetowego
  • #9
    witoldtomasz
    Level 11  
    Dokładnie tak ew.zobaczysz ekran logowania do edimaxa.
    Co wpisałeś w virtual server ?
    Poczytaj o przekierowaniu portów .
    Po tym poproś kogoś z innej sieci z zewnątrz o sprawdzenie.
  • Helpful post
    #10
    zendenman
    Level 15  
    Najlepiej zacząć od rejestratora ustawić najpierw ip z puli sieci i ustawic jakis port np 6858 .Bezpiecznie jest to robic na innym porcie niż 80 raz ze mniejsze prawdopodobieństwo że ktoś tam będzie zaglądał a dwa że może sie cos zawsze krzaczyć . Bardzo ważne ustawienie na rejestratorze to brama .Ustawia się ją jako ip routera . Teraz na routerze ustawiamy dyndns po wczesniejszym założeniu konta na dyndns.com gdzie wybieramy domene . Po wpisaniu wszystkiego w dyndns wchodzimy w zakładke port fowarding lub virtual serwer i robimmy przekierowanie portu czyli ustawiay nasz adres rejestratora i dajemy port 6858 zapisujemy i jak wszystko zrobilismy dobrze napewno zadziała.

    Sprawdzamy odpowiednio :

    1 Po założeniu domeny na dyndns puszczamy ping na nasza domene powinny leciec pingi na aktualny adres . Po chwili wyłączamy router włączamy i próbujemy znowu jak działa to jedno mamy z głowy

    2 Po ustawieniu routera sprawdzamy wpisując w przeglądarce ip rejestratora:port jeśli wyśfietli sie okienko logowania to następny krok mamy z głowy

    3 Ostatnie sprawdzamy połączenie z zewnątrz puszczając ping na nasza domene jeśli idą pingi a niema połączenia nie działa na przekierowanie


    Podsumowując nie używamy liveboxów bo łatwo się je konfiguruje ale o stabilności można zapomnieć . Polecam Edimaxy bo zalożyłem już kilkanaście i niema żadnych problemów. Również bardzo proste w konfiguracji.

    I ostatnie nie jest to takie proste trzeba miec pojęcie o przekierowaniu portów , adresacji podstawy sieci , konfiguracji routera itp . Jak ktoś ma problemy z obsługa komputera to radze wziąc kogoś kto się na tym naprawde zna . Bo tracenie czasu to strata pieniędzy.
  • #11
    xironeksik
    Level 22  
    OK.Już doszedłem do tego dziękuje wszystkim za pomoc. W VIRTUAL SERVER nic nie wpisałem tylko w zakładce DMZ wpisałem IP rejestratora i normalnie działa tylko gdy wpisuje daną stronę z sieci DYNDNS u siebie na łączu próbuje mi połączyć ze swoim routerem, ale widzę że to zjawisko chyna normalne ponieważna obcym łączu już śmiga bez problemu.<witoldtomasz>Dzięki z IP bez Ciebie bym nie doszedł;-)A tak jeszcze kończąc temat miałbym pytanko gdyby sieć była kablowa lub bezprzewodowa( nie netia, ani neostrada) i w takim wypadku jest router do rutera podłączony muszę się kontaktować z administratorem sieci żeby on mnie dopisał u siebie czy wystarczy tylko na moim takie same ustawienia jak w EDIMAXIE?Czy muszę coś w VIRTUAL SERVER(wogóle co to jest;-) Z góry wszystkim dziękuje i przepraszam za kłopot , oraz tyle pytań ale jak to się mówi "Człowiek uczy się całe życie"