Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 704ccm Aisan

Johan93 02 Lip 2009 15:06 6564 27
  • #1
    Johan93
    Poziom 16  
    Witam! Chciałbym wycisnąć max z tego silnika. Czy da się jakoś przeprogramować jego komputer? Jakoś zmodyfikować dawkę mieszanki czy odcinki obrotów cokolwiek. Swap odpada bo blacharka nie wyrabia. Albo jaoś delikatnie zmodyfikować gaźnik...Proszę o sensowne porady, a nie jakieś głupie uwagi typu:i po co ci to, zrób swap... Pozdrawiam
    Cinquecento 704ccm Aisan
  • #2
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Lepiej sobie odpuść bo widać że się nie znasz.
    Ten silnik ma gaźnik i komputerem tam się raczej nie wpłynie na ilość mieszanki. Można najwyżej zadbać o idealny stan techniczny i kompresję.
    Wydasz kupe kasy i tak nic z tego nie będzie.
    Chcesz mieć więcej mocy, załóż coś mocniejszego od fiata, leży tego po szrotach mnóstwo (całe zespoły napędowe). Po cienkich kosztach można zrobić lekki remoncik (pierścienie/zimmeringi/uszczelki/czyszczenie itp.) Jest tego od groma i większość nawet nieźle pasuje i można w tani sposób zwiększyć moc o 200-300%. Takie hiciory jak 1.0/1.1/1.2 od uno/punto/siena/panda/y/cc/sc pasują praktycznie bez przeróbek, tylko potrzeba zestaw mocowań od sportinga albo sc 1.1. Możnaby się nawet na 1.4/1.6 uprzeć od uno/tipo/bravo ale to już trochę więcej problemu.

    To jest sensowna porada.
  • #3
    Johan93
    Poziom 16  
    Ok dzieki. Wiem, że swap jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie sądzę abym długo pojeździł tym autem ze względu na w/w blacharkę :( Najlepszym silniczkiem byłby 1.2 od punto 85km seria i dobrze podciągnięty dostarcza ponad 100km spokojnie bez turba. Jak narazie mój silnik cyka elegancko pracuje w miarę równo jak na 2 cylindry. A co to są zimeringi?? Gdzieś coś czytałem także o polerowaniu przepustnicy i poszerzaniu jakichś dysz...
  • Pomocny post
    #4
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Poleruje się kanały dolotowe i wylotowe (kolektory) i pozbawia te układy progów itp. Można zmienić filtr powietrza, dysze jak wspomniałeś, wydech, splanować głowicę, odciążyć i wyważyć koło zamachowe, nawet gaźnik wymienić i ....... to wszystko da jakieś w porywach 20%-30% ale za to auto będzie paliło 10-12 litrów PB98 na 100 km i pewnie dobijesz ledwo do poziomu dziewięćsetki.
  • #5
    Johan93
    Poziom 16  
    Już mam pustą puszkę po katalizatorze i pusty tłumik końcowy z poszerzonym wylotem. A czy benzyna 95 a 98 robi jakąś różnicę na gaźniku?? A jak spolerować te kanały dolotowe jak tam dojść jak to wygląda i w ogóle?
  • #6
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Benzyna PB98 byłaby wielce wskazana po hardcorowym planowaniu głowicy . PB95 mogłaby powodować spalanie stukowe i w rezultacie uszkodzić silnik. Kanały dolotowe to między innymi kolektor ssący. Zdejmij prawe nadkole, zdemontuj gaźnik, odkręć kolektor i wygładzaj. Zazwyczaj do wygładzania używa się urządzenia zwanego wałek giętki (na wiertarkę lub coś ala dremel) z odpowiednimi końcówkami. Na końcu możesz jeszcze papierkiem ściernym 1000-1200 i pastą polerską np. G6. To samo z wygładzaniem kolektora wydechowego (i końcówek kanałów w głowicy), choć w CC700 to nie ma tu zbyt wielkiego pola do popisu. Wypolerowany dolot w silniku gaźnikowym ma też kilka drobnych wad ale o tym nie bedę pisał, najlepiej zaopatrzyć się w jakąś literaturę o rasowaniu silników.
    Powinieneś jeszcze zadbać o to żeby po skręceniu żadna z uszczelek (pod gaźnik, kolektory) nie zasłaniała dziury, nawet minimalnie. Najlepiej żeby te duże otwory w uszczelce idealnie pasowały do dziury w metalu (żadnych zawirowań).
  • #7
    Johan93
    Poziom 16  
    Planowanie głowicy odpada, jedyne co mogę zrobić to polerka dyszy i kolektora ssącego, wydechowy też odpada bo bym musiał poszerzyć chyba cały układ wydechowy.
  • Pomocny post
    #8
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Wypoleruj na lustro te kanały (wlotowe, wylotowe)w głowicy, bo z tego co pamiętam to są one lekko chropowate. Uszczczelka pod głowicę z tego co pamiętam kosztuje całe 8 zł.

    PS. W sumie to konstrukcja tego silnika z CC700 jest sporo zbliżona do maluchowego. Gdzieś kiedyś słyszałem jak się jakiś fachowiec wypowiadał że w latach 70-80 ubiegłego wieku jak przygotowywali samochody do rajdów (f126p) to potrafili ze standardowego silnika od malucha wykrzesać około 70 koni. Był tylko jeden poważny mankament - silnik na polskich częściach wytrzymywał 500-1000 km.
  • #9
    Johan93
    Poziom 16  
    Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km, ale nie stosując stożka tylko poszerzyć jakoś ten cały dolot powietrza i żeby było jak najzimniejsze, tylko że ten silnik ma do filtra doprowadzoną rurę z gorącym powietrzem. Przy idealnych warunkach i szczęściu całość się zamknie w granicach 40km Czy mylę się?
  • #10
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Johan93 napisał:
    Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km, ale nie stosując stożka tylko poszerzyć jakoś ten cały dolot powietrza i żeby było jak najzimniejsze, tylko że ten silnik ma do filtra doprowadzoną rurę z gorącym powietrzem. Przy idealnych warunkach i szczęściu całość się zamknie w granicach 40km Czy mylę się?

    Oryginalnie z gaźnikiem FOS Łódź/Weber bez katalizatora CC700 mają 31 KM, z gaźnikiem Aisan i katalizatorem 30KM. Na tej uszczelce za 8 zł przejechałem 40000 po czym auto sprzedałem - o ile dobrze pamiętam to był to oryginał (kupowana gdzieś koło roku 2002-3).
    Do filtra jest rura z gorącym powietrzem ale też powinna być dodatkowo rura z zimnym. Tam w obudowie filtra jest taka klapka ze sprężynką (termostat) która w zależności od temperatury przełącza klapkę i leci ciepłe powietrze z pod kolektora lub z zewnątrz przez tę drugą rurę z lewej strony. Jeżelibyś dokupił gdzieś większe dysze do tego gaźnika (w co szczerze wątpię) to możnaby się pokusić o wyrzucenie tego całego ustrojstwa od filtra i założenie filtra stożkowego o znacznie mniejszym przepływie (możnaby spróbować nawet bez wymiany dysz). I tak wątpię żebyś dobił do 40 km tylko z tymi przeróbkami, może wtedy 35-37 będzie, ale najlepiej to zainwestuj w hamownię. Bierz też pod uwagę że te oryginalne 30/31 km to było na nowym dotartym silniku.
  • #11
    Johan93
    Poziom 16  
    Mój silnik ma przebieg ~87500km :D Hamownia to już spory wydatek. Wtedy to plan głowicy byłby potrzebny, zrobiony kompletny układ dolotowy i wydechowy. Patrzyłem na allegro.pl to uszczelka jest w cenie od 20zł taka badziewiasta a o ile dobrze pamiętam to oryginał wacha się w cenie 80-90zł Czy ja dobrze zrozumiałem o znacznie mniejszym przepływie powietrza??
  • #12
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Johan93 napisał:
    Mój silnik ma przebieg ~87500km :D Hamownia to już spory wydatek. Wtedy to plan głowicy byłby potrzebny, zrobiony kompletny układ dolotowy i wydechowy. Patrzyłem na allegro.pl to uszczelka jest w cenie od 20zł taka badziewiasta a o ile dobrze pamiętam to oryginał wacha się w cenie 80-90zł Czy ja dobrze zrozumiałem o znacznie mniejszym przepływie powietrza??

    Coś źle zrozumiałeś, uszczelka nie ma nic do przepływu.
    Coś te ceny na allegro z kosmosu są.
    Ja w Łodzi na ul. Przędzalnianej w sklepie AutoSam (jeden z tańszych w regionie) kilka lat temu kupowałem i były trzy rodzaje, najdroższa dwadzieścia kilka złotych i to nie był oryginał.

    PS. Ja sprzedałem po przebiegu coś około 250-280 tys., wszystkie silnikowe sprawy w pełni sprawne były.
  • #13
    Johan93
    Poziom 16  
    [quote="Jarosx9"]
    Johan93 napisał:

    i założenie filtra stożkowego o znacznie mniejszym przepływie (możnaby spróbować nawet bez wymiany dysz)
    ]O to mnie się rozchodzi :) Nigdzie nie mogę znależć żadnych danych tego gaźnika :( konkretnych danych
  • #14
    Jarosx9
    Poziom 35  
    [quote="Johan93"]
    Jarosx9 napisał:
    Johan93 napisał:

    i założenie filtra stożkowego o znacznie mniejszym przepływie (możnaby spróbować nawet bez wymiany dysz)
    ]O to mnie się rozchodzi :) Nigdzie nie mogę znależć żadnych danych tego gaźnika :( konkretnych danych

    A co chcesz wiedzieć, jeżeli będe wiedział to napisze.
  • #15
    Johan93
    Poziom 16  
    Ogólne dane typu wielkość dysz tak jak jest to opisane o polskich gaźnikach w książeczce "cc obsługa i napraw"
  • #16
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Johan93 napisał:
    Ogólne dane typu wielkość dysz tak jak jest to opisane o polskich gaźnikach w książeczce "cc obsługa i napraw"

    Jak wykręcisz dyszę to zazwyczaj jest na niej napisane jaki ma rozmiar.
  • #17
    Johan93
    Poziom 16  
    Ok od poniedziałku się bd bawił. Jest na allegr.pl układ dolotowy powietrza ze stożkiem wyślę za moment Ci link na priv. i powiesz mi czy o coś takiego Tobie chodzi
  • #18
    Jarosx9
    Poziom 35  
    W zasadzie tak, o tym myślałem.

    Choć mógłbyś też zastosować jakiś komplet filtr+obudowa+rura od samochodu o dużej pojemności silnika, powiedzmy >2-3l. Jeżeli jest przeznaczony na tak dużą pojemność to przy 0,7l będą dużo mniejsze opory
    od standardowego, a dodatkowo będzie dużo większa skuteczność filtracji niż na stożkowym.

    Jestem właścicielem serwisu blacharsko-lakierniczego i pamiętam jak kiedyś jeden klient zamówił zrobienie otworów (z kratką) w masce (mazda 626 2.5l) przez które miało wpadać powietrze do filtra.
  • #19
    Johan93
    Poziom 16  
    Hehe nie nie maska zostanie tak jak jest. Dobiedziałem się o polerowaniu przepustnicy na lustro i lekkie koło zamochowe, ale na tym kole występują rzekomo czasem dziwne zjawiska na niskich obrotach. Dobra a teraz jakie są wady takich modyfikacji? I tak mi naszło na myśl takie hasło "Turbinka Kowalskiego" w prawdzie jest do malucha ALE silniki są podobne więc co o tym sądzisz? Ten wałek giętki chyba mam :) tylko kwestia jaką końcówką polerować? Papierkiem ściernym? Widziałem kolektor ssący na allegro i wydaje mi się że można tam recznie polerować. Chodzi o to aby wygładzić maksymalnie? Może także troszeczkę poszerzyć?
    A tu taka ciekawostka :) http://cinquecento.autokacik.pl/tuning/oferty.html
  • #20
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Johan93 napisał:
    Hehe nie nie maska zostanie tak jak jest. Dobiedziałem się o polerowaniu przepustnicy na lustro i lekkie koło zamochowe, ale na tym kole występują rzekomo czasem dziwne zjawiska na niskich obrotach. Dobra a teraz jakie są wady takich modyfikacji? I tak mi naszło na myśl takie hasło "Turbinka Kowalskiego" w prawdzie jest do malucha ALE silniki są podobne więc co o tym sądzisz? Ten wałek giętki chyba mam :) tylko kwestia jaką końcówką polerować? Papierkiem ściernym? Widziałem kolektor ssący na allegro i wydaje mi się że można tam recznie polerować. Chodzi o to aby wygładzić maksymalnie? Może także troszeczkę poszerzyć?
    A tu taka ciekawostka :) http://cinquecento.autokacik.pl/tuning/oferty.html

    Wady już napisałem - spalanie, czasem żywotność.
    Turbinka Kowalskiego - nie znam się na tym ale wydaje mi się że chodzi bardziej o ekonomię. Jakoś nie słychać żeby w autach rajdowych z tego korzystali.
    Co do poszerzania kolektora - to jak napisałem, ma nie być progów, jak poszerzysz to będą.
  • #21
    Johan93
    Poziom 16  
    No ok czyli tylko wygładzić wszystkie "niedoskonałości" troszkę strach mi ten gaźniczek rozbierać :/ w końcu to high japan technology. A ten dolot to koniecznie musi być wykonany z tych elementów które są do stozka? Nie można zastosować rury np. jakiejś pcv? Znalazłem ciekawą stronkę na której jest napisane, że nie można polerować kolektora ssącego na lustro. Czy to prawda? Szukałem po internecie nigdzie nie ma żadnych dysz kompletne zero, jescze sprawdze w aso i sklepach w miescie
  • #22
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Jak już wspomniałem są i wady polerowania na lustro dolotu, szczególnie przy zimnym silniku i gaźniku (w skrócie: paliwo spływa po ściankach zamiast tworzyć mieszankę paliwowo-powietrzną dzięki zawirowaniom powietrza na nierównościach kolektora).

    Bo albo chcesz nim jeździć ekonomicznie albo się ścigać. Koszty eksploatacji rasowanego silnika wzrastają wprost proporcjonalnie do ilości przeróbek.

    Przechodząc do sedna - dlatego ci radziłem wymianę zespołu napędowego, gdzie jest i wzrost osiągów i może być nadal ekonomia i normalna żywotność.
    PCV to się nadaje do kanalizacji a nie do samochodu, ale jeżeli jest miejsce to możesz ten stożek bezpośrednio na gaźnik założyć.
  • #23
    Johan93
    Poziom 16  
    To ma być samochód raczej do jazdy miejsckiej, do szkoły czasem gdzieś trasa za miasto albo jakaś żwirówka :) Więc będzie polerka kolektora ssącego (nie na lustro) kolektora wydechowego, dolot zimnego powietrza, ogólne przeczyszczenie gaźnika, i tak się zastanawiam nad wywaleniem środkowego tłumika i kim czymś http://www.ape.com.pl/index.php?id=44&produkt=164
  • #25
    Johan93
    Poziom 16  
    Ale, że tłumik czy nanoplex ? A poszczególnie to tłumik coś da? Bo to by było tak: polerowane kanały wydechowe, pusta puszka po kacie, brak środkowego(czy pusta puszka?) Pusty końcowy.
  • #26
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Johan93 napisał:
    Ale, że tłumik czy nanoplex ? A poszczególnie to tłumik coś da? Bo to by było tak: polerowane kanały wydechowe, pusta puszka po kacie, brak środkowego(czy pusta puszka?) Pusty końcowy.

    Myślałem o module.
    Co do przerabiania wydechu to ja nie byłbym taki prędki. Moim zdaniem trzebaby to poprzeć obliczeniami, na których ja się niestety nie znam. Ewentualnie w jakieś firmie co produkuje takie rzeczy podpatrzeć/pomierzyć albo gotowca kupić.
    Miałem już do czynienia z historią że po takim "tuningu" wydechu auto gorzej chodziło (Corrado VR6).
  • #27
    Johan93
    Poziom 16  
    Jak na razie to dobrze chodzi...wyjdzie w praniu...Za wszystkie rady dzięki, przez weekend się zastanowię a w poniedziałek podejmę odpowiednie kroki..
  • #28
    Johan93
    Poziom 16  
    No i po wielu rozmyślaniach stwierdziłem, że poprawię tylko dolot powietrza. Może kiedyś pobawie się w te polerki :) ale to w nie najbliższej przyszłości