Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 - halogeny

tgtadek 02 Lip 2009 18:09 28576 42
  • #1 02 Lip 2009 18:09
    tgtadek
    Poziom 9  

    Od niedawna jestem w posiadaniu Peugeota 307 SW prod. lipiec 2003. Reflektory przednie nie mają żarówek halogenowych natomiast na przełączniku przy kierownicy jest pierścień do włączania przednich halogenów i tylnego p/mgielnego - sygnalizowane jest to na wyświetlaczu. Problem polega na tym, że po zainstalowaniu oddzielnych reflerktorów p/mgielnych nie wiem gdzie je podfłączyć. Sprawdzałem przewody do kostki reflektora głównego ale oprócz napięcvia 12 V świateł głównych, mijania i pozycji (postojnowych) było jeszce napięcie (nie pamiętam dokładnie) ok. 5 V (może to sterowanie silniczka regulacji lamp. Byłbym wdzięczny za podpowiedź gdzie znajdę zasilanie tych świateł, nie koniecznie o dużej wydajności prądowej bo bym zaastosował przekaźnik i tylko nim sterował.

    0 29
  • #2 12 Lip 2009 21:42
    lubinsma
    Poziom 10  

    Witam,

    założenie (a właściwie podłączenie) dodatkowych halogenów do 307 raczej nie wchodzi w rachubę bo ten p......... moduł BSI, który we wszystko się wtrąca zaraz to wyłapie, a może nawet się spali. Do tego samochodu nawet instalacji haka holowniczego się nie podłącza bez specjalnego interfejsu. Inna sprawa, że przednie lampy bez reflektorka przeciwmgielnego, zwłaszcza w SW to chyba niemożliwe ? Mam drugiego 307, to jest właśnie SW i halogeny ma fabrycznie. Poprzednio jeździłem hatchbackiem całkowitym prawie golasem i tamten miał halogeny nawet z żarówkami ale niepodłączone - czyli bez odpowiedniej pozycji na wyłączniku świateł - taki bajzel w Peugeocie jest normalny, ale odwrotnie raczej nie. Podsumowując - policz dobrze ile masz oprawek pod tym wielkim kloszem i czy na pewno nie ma tam świateł przeciwmgielnych. jeśli są to w dolnej częsci światła mijania. Jeśli faktycznie ich nie ma to sprawdź czy reflektory są oryginalne ? Prościej będzie kupić na Alledrogo całe lampy niż kombinować z instalacją tego dziwnego auta. Zrobiłem 307-kami ponad 250000km i nie zwariowałem tylko dlatego, że je lubię i odrobinkę się znam na samochodach. P.S. Jak najdalej od ASO Peugeota.

    0
  • #3 13 Lip 2009 08:37
    tgtadek
    Poziom 9  

    Witam ! Dziękuję za informację i chyba trafnie nazwałeś Peugeota dziwnym autem a to dlatego m.in. że reflektory przednie niestety nie mają oprawek i żarówek halogenowych (tylko zagłuszone wyprofilowanie bez możliwości założenia oprawki i żarówki) natomiast na dźwigni włącznika świateł głównych jest drugi pierścień, który załącza (na jeden raz) światła przeciwmgielnie przednie (których nie ma ) - sygnalizuje to na wyświetlaczu a drugi raz załącza światła p/mgielne tylne, które są, są sygnalizowane i działają. Mnie interesowało czy jak załącza światła p/mgielne przednie i sygnalizuje na wyświetlaczu to gdzieś jest wyprowadzenie przewodu zasilającego bądź bezpośrednio żarówki reflektorów p/mgielnych bądź służącego do sterowania przekaźnikiem załączającym je. Podczas włączania świateł - kolejno pozycyjnych i mijania a nawet drogowych włączałem światła p/mgielne i szukałem ewentualnego napięcia na przewodach kostki włączanej do gniazda reflerktora, niestety nie znalazłem, nie wspomnę, że najpierw sprawdziłem czy sprawny jest bezpiecznik świateł p/gielnych 15A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Na bezpieczniku tym jest napięcie akumulatora. Ja w tym układzie wykonam zupełnie oddzielny układ na przekaźniku ze swoim zabezpieczeniem , który nie będzie ingerował w instalację auta poza samym zasileniem ze wspomianej skrzynki bezpieczników.
    Jeśli mogę mieć do Ciebie jeszcze jedną prośbę to mam inny problem z tym autem (kupiłem go końcem maja br. a jest to 307 SW z lipca 2003 r.) problem tkwi w działaniu centralnego zamka. Oryginalny zamek nie pracuje i nie mam pilota do niego, natomiast podpięta jest dodatkowo centralka alarmu z wykorzystaniem tylko przekaźnika sterowania centralnym zamkiem za pomocą pilota. Zamek ma sterowanie minusem, który podaje się na blokowanie lub odblkokowanie zamka w zależności od naciśnięego przycisku na pilocie. Kiedy wszystko jest podłączone zamek reaguje na przekręcaniem kluczykiem (otwórz - zamknij) i blokuje i odblokowuje wszystkie drzwi natomiast nie działa z pilota. Centralka jako taka steruje przekaźnikami, słychać to i minus się podaje tylko blokada drzwi nie reaguje nie załącza się, natomiast kiedy wyjmę kostę z przewodami z zamka w lewych przednich drzwiach pilot (cetralka) steruje prawidłowo blokadą drzwi - poza przednimi bo są odłączone. Wyciągam z tego wniosek, że problem tkwi w stykach zamka lewych przednich drzwi, które prawdopodobnie powodują podanie się masy na odblokowanie. Nie znam schematu styków zamka. Czytałem coś na forum o "diodach na krańcówkach" niestety temat był podany sygnalitycznie i jest mi nieznany ale domyślam się, że chodzi o to by separować sygnał tylko w jedną stronę - który w jaką stronę ???. Gdybyś był mi w stanie pomóc coś w tym temacie byłbym wdzięczny bo w zasadzie pozostaje mi tylko bądź odłaczyć sterowanie pilotem i zamykać kluczykiem bo blokada działa bądź odłaczyć jeden z przewodów, który m.in. sygnalizuje na wyświetlaczu otwarte drzwi ale pozbawia ryglowania z kluczyka. Jestem przerażony ilością elektroniki jaką nafaszerowane jest to auto Pozdrawiam serdecznie i wdzięczny będę za odpowiedź - Tadeusz

    0
  • #4 13 Lip 2009 10:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 13 Lip 2009 10:30
    lubinsma
    Poziom 10  

    Jeśli chodzi o przeciwmgielne to dokładnie to sugerowałem, że reflektory są nieoryginalne i ich wymiana na właściwe załatwi sprawę.
    W moim 307 sterowanie zamka z pilota w kluczyku działa, ale psuje się mechanizm w drzwiach kierowcy, to znaczy zamyka ale nie zawsze otwiera. Wychodzę więc na idiotę otwierając samochód dwa razy, raz z pilota, a drugi raz drzwi kierowcy z kluczyka. Wymontowałem nawet ten zamko-siłownik (swoją drogą co za debil tak to wymyślił) ale nie odważyłem się rozebrać bo jest klejony, a do domu miałem daleko. W przyszłym tygodniu kupię używany na wymianę i się pobawię z tym uszkodzonym. Jeśli Twój zamek działa z pilota po odpięciu siłownika w drzwiach kierowcy to może w nim jest jakieś zwarcie ? Usterki elektroniki sterującej raczej bym się nie doszukiwał, bo ona jest raczej bezawaryjna dopóki się w nią nie ingeruje. raczej elementy wykonawcze (siłowniki, przełączniki, silniczki) są dziadowskiej jakości.

    0
  • #6 13 Lip 2009 13:27
    tgtadek
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie informacje. Georges sprawdziłem przejście z pinu 10 zielonej 16 pinowej złączki na 8 pin złączki reflektorów i jest OK ale napięcia na 10 pinie zielonej 16 pinowej złączce przy włączonych p/mgielnych nie ma a za tym jak piszesz może być uszkodzony przekaźnik. Gdzie go szukać? bo najlepiej byłoby włączać te światła oryginalnym włącznikiem a gdyby to się nie udało to czy od świateł mijania mogę zasterować dowolny przekaźnik w niezależnym
    układzie tzn. światła podłączę od akumulatora poprzez niezależny przekaźnik a tylko sterowany byłby od świateł mijania i poprzez inny niezależny włącznik do masy. Chodzi o to czy dodatkowe obciążenie świateł mijania na sterowanie przekaźnika nie będzie miało negatywnego wpływu na elektronikę auta.
    Uparłem się na te halogeny bo miałem do wyboru wymianę kratki wlotu powietrza (grilla) na nową bo poprzednik zainstalował diodowe światła do dziennej jazd, które nie były podłączone a nadto w sposób ordynarny zrobił w grillu otwory na nie, ja postanowiłem założyć halogeny których nie ma moje auto, są większe od poprzednich i mogłem doprowadzić do kultury kratkę wlotową.
    Natomiast co do zamka to przekaźniki od zamontowanej centralki dają tylko krótki impuls: - na 6-ty pin wtyku złączki zamka przy blokowaniu - i na 4-ty pin przy odblokowaniu a tak nie są galwanicznie połączone z układem. Niestety przycisk centralnej blokady na pulpicie nie działa. Wdzięczny byłbym Ci za podanie opisu styków w zamku przy zamykaniu, otwieraniu i w stanie spoczynku (neutralnym) i co który załącza bo tam idzie sygnalizacja otwartych drzwi, załączanie oświetlenia wnętrza itd.
    Pozdrawiam - Tadeusz
    ps. auto to użytkował chyba jakiś rzeźnik, wszędzie wtykał "łapy" i psuł co się dało udało mi się wyciągnąć z auta ponad 20 m różnych zbędnych przewodów.

    0
  • #7 13 Lip 2009 15:53
    procik
    Poziom 12  

    Kiedyś ten temat przerabiałem i...
    w przypadku nieryginalnych świateł przeciwmgielnych w przypadku juz instalacji zmultiplexowanych (patrz canowskich z przełąvznikiem zespolonym przy kierownicy) najprościej jest wyprowadzić dodatkowy zewnętrzny przełącznik i ominąć instalacje.
    Jeśli chcesz zrobić to zgodnie ze sztuką to trzeba zakupic moduł BM34 tzw moduł przekaźników który jest umieszczony za błotnikiem kierowcy i podmienić go na moduł z obsługa halogenów a żeby na lewej manetce obsługiwać halogeny przód i tył to po skonfigurowaniu w BSI obsługe halogenów przy pierwszym włączeniu manetki włączasz przednie światła a po drugim tył i na odwrót przy wyłączaniu. Możesz :) dokupić przełącznik zespolony za ok. 1300zł w aso i wtedy będziesz miał przełącznik na 2 światła przeciwmgielne.
    Wybór zależy od ciebie :)

    1
  • #8 13 Lip 2009 16:11
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... ja mam przełącznik taki jak piszesz na drugim pierścieniu (bliżej kolumny kierownicy) jednym ruchem do przudu włącza się reflektory p/mgielne przednie i sygnalizuje to na wyświetlaczu a drugim ruchem do przodu włącza tylne p/mgielne, które też są sygnalizowane na wyświetklaczu. mWyłacza się podobnie tyle, żąe ruchem do tyłu. Tylne światło świeci natomiast na przednie nie podaje się napięcie w ogóle i tu jest problem, prawdopodobnie uszkodzony jest przekaźnik tych świateł ale gdzie go szukać?

    1
  • #9 13 Lip 2009 17:43
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 13 Lip 2009 20:04
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... dzięki, dużo mi wyjaśniłeś i od razu temat halogenów mam załatwiony - mam B2 a za tym nie obsługuje ich ale o po co montują przełącznik i sygnalizację halogenów na wyświetlaczu ??? no ale cóż. Wcześniej pytałem czy obciążenie zasilania św. mijania małym prądem na sterowanie przekaźnika niezależnego obwodu zamontowanych przeze mnie halogenów nie będzie miało negatywnego wpływu na elektronikę auta?.
    Co do centralnego zamka trzeba będzie się przymierzyć tak jak piszesz, dzięki za schemat.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za konkretną i rzeczową informację.

    0
  • #11 15 Lip 2009 20:03
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... w internecie jest taki opis dotyczący sterowania CZ z innej centralki, co o tym sądzisz? - "znajdujesz na sterowniku zamka centralnego przewody od motorów siłownika i robisz układ na 2 przekaźnikach. Działa to tak: w stanie 0 na obu przewodach jest masa, kiedy wysterujesz jeden z przekaźników z alarmu to przekaźnik rozetnie jeden z przewodów od motoru siłownika i poda w kierunku siłowników +, wtedy całość się zamknie lub otworzy, kiedy impuls z alarmu ustanie znowu motory mają masę, analogicznie zadziała drugi przekaźnik. Tylko to musisz zamontować na samym sterowniku. " - wydaje się być logiczne tylko czy będzie funkcjonalne i bezpieczne dla elektroniki auta? ...
    Peugeot 307 - halogeny

    0
  • Pomocny post
    #12 15 Lip 2009 20:24
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 15 Lip 2009 21:19
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... dzięki za info, w tej sytuacji upiekłbym 2 pieczenie na jednym ogniu skoro centralkę można by wykorzystać do sterowania CZ to czemu nie wykorzystać jej podatwowej funkcji - alarmu. Mam włącznik do masy na pokrywę silnika tylko skad wziąć masę drzwi i klapy bagażnika by nie narobić błaganu bo instalowanie alarmu w tym aucie ponoć jest trudne i niebezpieczne dla elektroniki. Sprawa odcięcia zasilania pompy paliwowej to obwód niezależny i tu wydaje się być wszystko jasne. ...

    0
  • #14 16 Lip 2009 08:05
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 16 Lip 2009 09:24
    tgtadek
    Poziom 9  

    ..... tak to jest, nie mam żadnej instrukcji obsługi a auto to dopiero poznaję, gdyż niedawno je nabyłem w dodatku z niesprawnym CZ, nie działa ani z pilota ani z centralnej blokady, to tyle co się dopatrzyłem. Nie znam jego systemu zabezpieczeń a i kluczyk wydaje się być nie oryginalny, ponieważ to co widziałem na forach to kluczyk jest jednocześnie pilotem natomiast mój nie ma żadnych przycisków ani zasilania a tylko znak Peugeota. Nie ma chyba też alarmu gdyż niedopatrzyłem się nigdzie syreny - czyli ujmując rzecz krótko - stąpam po ciemku. Wdzięczny byłbym Ci za ew. krótką informację o jego zabezpieczeniu i jak ona działa. Poniżej foto mojego kluczyka, a może były wersje z takimi kluczykami?.
    Peugeot 307 - halogeny

    Dodano po 22 [minuty]:

    ... ale i tak muszę podać jakąś masę z drzwi by po odblokowaniu i otwarciu drzwi centralka nie samouzbrajała się po 30 sek. i nie zablokowała drzwi z - na przykład - kluczykiem w środku.

    0
  • Pomocny post
    #16 16 Lip 2009 09:58
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 16 Lip 2009 13:00
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... hmmm gdzie i jak to zrobić, klucz ma tylko oznaczenie 3 litery, żadnego numeru a dorobienie w punkcie dorabiania kluczy chyba nic nie da, natomiast nie wiem absolutnie jak przeprogramować klucz, może dysponujesz jakąś instrukcją na ten temat no i cały czas męczy mnie skąd podłączyć masę do centralki by po odblokowaniu drzwi i ich otwarciu rozbroić centralkę aby nie zablokowała mi auta ...

    0
  • Pomocny post
    #18 16 Lip 2009 13:33
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 16 Lip 2009 15:25
    tgtadek
    Poziom 9  

    Georges serdeczne dzięki za wszystkie informacje, wchodzę w temat Peugeota i Twoje uwagi były dla mnie bardzo cenne i wiele mi wyjaśniły. Pozdrawiam serdecznie - Tadeusz.

    0
  • #20 16 Lip 2009 17:27
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Informację o otwarciu drzwi możesz wziąć z lampki oświetlenia ,ale jest to + co nie jest problemem dla większości alarmów.
    Ten przekażnik do przeciwmgielnych w BM34 można dolutować na zewnątrz a nawet na oryginalnej płycie BM34 i do tego bezpiecznik i będzie B3 z mgielnymi.

    0
  • #21 16 Lip 2009 21:27
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... tak, ja zrobiłem niezależny układ z bezpiecznikiem, na przekaźniku do zasilania p/mgielnych sterowany minusem oddzielnym włącznikiem a zasilanie sterowania chciałem wziąć ze świateł mijania można by było je włączać tylko ze światłami mijania ale po włączeniu św. drogowych mijania pozostają tyle, że z wyłaczeniem świateł głównych nie ma uprawnień do załączenia p/mgielnych a zasilenie p/mgielnych wziąłem z zasilenia BM34. Jutro będę kombinował co dalej bo na razie napotykam na problem z przejściem z przewodami z kabiny do przedziału silnika ale powinienem znaleźć jakieś miejsce. tnx

    0
  • #22 17 Lip 2009 12:03
    tgtadek
    Poziom 9  

    ... o to jak się ma dorabianie kluczyka, odpowiedź jednego z serwisów -
    "Można dorobić kluczyk. Musi być w serwisie przy zamówieniu osobiście właściciel samochodu z dowodem rej. i dowodem osobistym.
    Cena kluczyka sterowanego pilotem - 290 zł.
    Zwykły kluczyk - 113 zł.
    Do tego dochodzi usługa wkodowania - 80 zł. oraz kolejne 80 zł. w przypadku braku karty kodowej.
    ""
    Płakać i połacić nie ma innego wyjścia.

    0
  • #23 17 Lip 2009 13:29
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 17 Lip 2009 16:26
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Wydaje mi się że taniej było by wyprowadzić sterowanie przekażnika z płytki BM34 bo tam tylko brakuje przekażnika i bezpiecznika i przeciwmgielne działały by jak oryginał.

    0
  • #25 17 Lip 2009 22:53
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 17 Lip 2009 23:35
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Z ciekawości dolutowałem kiedyś bezpiecznik i przekażnik z innego BM do B2 i działa bezproblemowo w kilku 206 czyli w 307 też musi działać.Soft chyba jest jeden do wszystkich BM34.

    0
  • #27 18 Lip 2009 07:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 18 Lip 2009 10:04
    tgtadek
    Poziom 9  

    "Wydaje mi się że taniej było by wyprowadzić sterowanie przekażnika
    z płytki BM34 bo tam tylko brakuje przekażnika i bezpiecznika i
    przeciwmgielne działały by jak oryginał. "

    - ciekawa informacja dla mnie i prosiłbym o więcej danych na ten temat
    bo jak pisałem wcześniej na włączniku św. głównych mam pierścień załączający światła przednie p/mgielne i jest to sygnalizowane na
    wyświetlaczu, w BM34 jest bezpiecznik nr 6 - Reflektory przeciwmgielne
    przednie - na którym jest napięcie akumulatora ale nie ma przekaźnika
    gdyż jest to BM34 B2. Super sprawą byłoby załączanie tych świateł
    włącznikiem przy kierownicy. Niestety na pinie 10 zielonej 16 pinowej
    złączki nie ma napięcia przy włączonych światłach p/mgielnych.
    Gdybyś mógł mi przybliżyć gdzie znajdę napięcie z oryginalnego
    włącznika p/mgielnych przednich nie koniecznie o dużej wydolności prądowej a choćby do sterowania przekaźnika byłbym wdzięczny.

    0
  • #29 18 Lip 2009 12:45
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 18 Lip 2009 13:48
    tgtadek
    Poziom 9  

    Nigdzie nie znajdziesz. Przeciez nie ma przekaznika. Z wylacznika nie idzie napiecie, tylko informacja "prosze wlaczyc swiatla przeciwmgielne". BM34 nie moze wykonac polecenia, bo nie ma czym.
    ..., nie jestem elektronikiem ale skoro piszesz, że podłutowałeś przekaźnik i bezpiecznik do BM 34 B2 i miałeś halogeny to co sterowało ten przekaźnik, przecież jego cewka musi być zasilana napięciem 12 v?

    Dodano po 3 [minuty]:

    ... sorry Georges nie zwróciłem uwagi na autora postu a pytanie kierowałem do zbyniuś ....

    Dodano po 6 [minuty]:

    jako, że on pisze wyżej że do BM 34 B2 dolutował przekaźnik z bezpiecznikiem i sprawę halogenów miał załatwioną a wiadomo, że każdy przekaźnik musi być sterowany bądź mechanicznie (sporadyczne przypadki) bądź elektrycznie , więć skąd to sterowanie przekaźnika jak on musi mieć te 12 V zasilania. Wybacz nie jestem elektronikiem a informacja "proszę włączyć
    swiatła przeciwmgielne" musi się gdzieś przekształcić w coś co steruje przekaźnikiem...

    1