Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort Mk7 manual, zużyta skrzynia biegów ?

keeller 03 Lip 2009 03:55 6500 17
  • #1 03 Lip 2009 03:55
    keeller
    Poziom 11  

    Witam

    Samochód do Ford Escort 1.6 16v efi 90hp 1993

    Mam następujące objawy:
    - wsteczny czasem wejdzie idealnie, czasem zachrobocze, czasem wejdzie ale jakby z trzaskiem, ze na całym aucie czuć "szarpniecie"
    - problem z wrzuceniem 1 -> 2 (zgrzytnięcie/wejście ale z oporem/zaharczenie + zgrzytnięcie) kiedy mocno rozpędzę się na jedynce (4,5-5,5tys obrotów)
    - problem z redukcją 3 -> 2 (zgrzytnięcie), kiedy poruszam się w miarę szybko (tak, że po zredukowaniu do 2 obroty powinny wskoczyć na ok. 3000 lub trochę więcej - powiedzmy typowa sytuacja w wyprzedzaniu miejskim)
    - na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą super i są "wyraźne"
    - na drążku zmiany biegów da się wyczuć lekkie (silniejsze im większe obroty) drganie o dużej częstotliwości
    - dodatkowo słyszę średnio-wysokie wycie (nie pisk, ale też nie niskie buczenie) o takim samym tonie, zawsze dokładnie przy prędkości od 55km/h do 65/km/h, niezależnie od wybranego biegu/luzu, obrotów, wciśniętego sprzęgła, wcisniętego gazu, hamulca, skręconych kół itd. - po prostu jedynie prędkość jest wyznacznikiem tego buczenia
    - nie mniej nigdy nie ma sytuacji, że któregoś biegu nie da się wrzucić - tak jak opisałem towarzyszy zgrzytnięcie, ale bieg wchodzi.

    Co może być powodem ?. Chciałbym zacząć od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni. W jaki sposób tego dokonać i gdzie znajdę śrubę do wlewu oleju ?

    Z góry dzięki za pomoc

    0 17
  • #2 03 Lip 2009 06:59
    malina242
    Poziom 16  

    Zlej olej ze skrzyni i zalej nowy.Korek powinien znajdować się z boku obudowy skrzyni biegów.Pozatym nie chce sie wymądrzać ale nasuwa mi sie mysl co do jakości sprzęgła.Może masz po prostu padniętą tarcze sprzęgłową lub docisk.

    0
  • #3 03 Lip 2009 11:29
    matmax6
    Poziom 11  

    Na zapalonym silniku wciśnij pedał sprzęgła... jeżeli szum się nasili to do wymiany jest łożysko oporowe. A skoro łożysko już się rozsypało to i sprzęgło zakończyło swój ziemski bieg.

    Jeżeli chodzi o ten szum podczas jazdy pochodzący ze skrzyni biegów,to czas na łożyska... a skoro łożyska już padły to znaczy że skrzynia ciężko pracowała i synchronizatory również czas wymienić.

    0
  • #4 03 Lip 2009 11:56
    Michu10
    Poziom 32  

    Coś mi się wydaje że czas na demontaż i weryfikację pierścieni synchronizatora , piasty i tuleje ( przesunięcia bez nadmiernego luzu i zacięć), łożyska. Koszty hmm trzeba się zastanowić

    0
  • #5 03 Lip 2009 14:59
    marek1977
    Poziom 33  

    Po pierwsze w skrzyni IB5 nie ma synchronizowanego wstecznego biegu więc przed włączeniem wstecznego należy wcisnąć sprzęgło i poczekać kilka sekund żeby wałek wyhamował. Jak nie chce wejść puścić sprzęgło i wcisnąć z powrotem chwile odczekać i włączyć bieg. Długo się czyta, ale szybko robi.
    Co do problemów z włączaniem pozostałych biegów może być zuzyte sprzęgło lub synchronizatory, ale stawiam na sprzęgło, bo wszystkie synchronizatory na raz by nie padły. Tak czy inaczej trzeba wyjąć skrzynię biegów.

    0
  • #6 03 Lip 2009 15:05
    Michu10
    Poziom 32  

    marek1977 napisał:
    Po pierwsze w skrzyni IB5 nie ma synchronizowanego wstecznego biegu


    To jest oczywiste

    0
  • #7 03 Lip 2009 15:20
    marek1977
    Poziom 33  

    A czemu oczywiste? :)

    0
  • #8 03 Lip 2009 15:31
    Michu10
    Poziom 32  

    A co Marek masz jakieś wątpliwości?

    0
  • #9 03 Lip 2009 15:33
    marek1977
    Poziom 33  

    Ja nie :) Ale czemu oczywiste, że nie jest synchronizowany wsteczny.

    0
  • #10 03 Lip 2009 15:59
    marek1977
    Poziom 33  

    A możesz dać jednoznaczną wypowiedź a nie wymijającą? Nie ma skrzyń z synchronizowanym biegiem wstecznym?

    0
  • #11 03 Lip 2009 16:07
    Michu10
    Poziom 32  

    Wałek sterujący biegiem wstecznym wraz z kołem biegu wstecznego pozbawiony jest synchronizacji ot i tyle

    0
  • #12 03 Lip 2009 19:27
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    A mnie tu coś śmierdzi, że linka od sprzęgła jest za luźna
    i nie wysprzęgla dobrze i to jest powodem zgrzytów.

    0
  • #13 03 Lip 2009 19:59
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    Za niski pedał ?.
    Ale w miarę zużywania się tarczy sprzęgła powinien się podnosić.

    0
  • #15 03 Lip 2009 21:14
    robokop
    Moderator Samochody

    marek1977 napisał:
    A możesz dać jednoznaczną wypowiedź a nie wymijającą? Nie ma skrzyń z synchronizowanym biegiem wstecznym?



    Napiszcie mi gdzie żeście widzieli skrzynię biegów z synchronizowanym wstecznym, to ja wrócę do szkoły. Synchronizacja to wyrównanie prędkości obrotowej kół zębatych mających się właśnie zazębić, a jak wyrównać prędkość obrotową kół obracających się w przeciwnych kierunkach w sposób inny niż wyhamowanie jej do zera?

    Do autora wątku - na początek trzeba sprawdzić system sterowania sprzęgła, czy aby działa tak jak powinien, potem do ewentualnej weryfikacji tarcza sprzęgłowa - uszkodzona (pęknięta czy zwichrowana okładzina) też może powodować takie objawy.

    0
  • #16 03 Lip 2009 22:37
    marek1977
    Poziom 33  

    robokop napisał:
    Napiszcie mi gdzie żeście widzieli skrzynię biegów z synchronizowanym wstecznym, to ja wrócę do szkoły.


    Ford skrzynia biegów MT75 I MTX75 (różnica w napędzie: przód tył) i MTT6

    Tak dla ciekawości skrzynia MT75 I MTX75 ma podwójne synchronizatory, natomiast MTT6 ma 1i 2 bieg synchronizatory potrójne, 3,4 podwójne, a 5,6 i wsteczny pojedyńcze. Ogarneliście to? :)

    0
  • #17 08 Lip 2009 00:21
    PATRYCY50
    Poziom 9  

    popieram wypowiedź poprzednika sprawdzone klinicznie w ruchu ulicznym przy jezdie na wprost w skrzyni mt75 (scorpio 2.8 ) mozna wrzucic bieg wsteczny i palic laki w tył :-) zabija to most ale skrzynia wytrzymuje

    0
  • #18 08 Lip 2009 06:33
    manta
    Poziom 39  

    Do kolekcji, wsteczny synchronizowany jest w sierra ,opel senator ,manta ale tylko ZF.

    1