Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 1.8 [ARG] - potrzebne wartości wzorcowe MAF i IT

Holy 03 Jul 2009 11:53 16683 21
Tespol
  • #1
    Holy

    Level 14  
    Witam,

    jak można się spodziewać mam problem z w/w silnikiem. Przy nagłym dodaniu gazu zaczyna się dusić. Nie chcę podchodzić do tematu w sposób: wymień przepływomierz, sondę lambda, itd. Chodzi mi o zdiagnozowanie problemu, a nie strzelanie. Mam zarejestrowane przebiegi w przypadku niedostatku mocy (w załączniku do postu). Nie udało mi się wygrzebać zakresów w jakich powinny znajdować się: przepływ z miernika przepływu masy powietrza (MAF) oraz czas wtrysku (Injection Time). Wiem jedynie to, że mieszanka jest zbyt uboga (napięcie na lambdzie i błędy ECU). Gdyby ktoś posiadał jakiekolwiek informacje na temat zakresów parametrów byłbym wdzięczny.
    Dodam jeszcze, że pół roku temu były wymieniane wszystkie filtry.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • Tespol
  • #3
    Jacek79
    Level 37  
    a LFT i SFT na jakim są poziomie?
    moze warto poszukać problemów z powietrzem
  • #4
    fil2006
    Level 27  
    ilo zaworowy silnik ,i czy masz błędy jakieś ???Wykonaj readines code ,samo ci wyjdzie ,daj sobie spokuj z tymi wykresami audi tego nie potrzebuje

    Dodano po 13 [minuty]:

    brak błędów w sterowniku silnika jak są to wykasuj.
    1 silnik rozgrzany do min 85 ,pracujacy na wolnych obrotach .
    2 wybierz w sterowniku silnika 04 podstawowe nastawy .
    3 kanał 70 fuel tank breather valve , bedzie test off ,potem on ,i czekaj jak bedzie ok ,wroc
    4 kanał 107 diagnoza fuel supply system ok wroc i dalej

    Dodano po 14 [minuty]:

    5 diagnoza lambdy podgrzewaczy 41 kanał , wiersz 1 i 3 pokazuje rezystancje sądy jak jest ponizej 0.9 kohm mozesz podniesc obroty ,nie kontyunuj kiedy bedzie ponizej 0.9 jak przekroczy zwolnij obroty .i dalej
    6 diagnoza starzenia sie sondy przed katalizatorem , kanał 34 podniesc obroty ,bedzie test off i onn .jesli ok dalej

    Dodano po 6 [minuty]:

    7 36 sprawdzenie sady za katalizatorem ,wolne obroty zostaw i czekaj jak ok ,dalej
    8diagnoza controli systemu lambda 37 kanał wolne obroty i znowu jak test on i ok dalej
    9diagnoza katalizatora kanal 46 podniesc obroty na 300 tys ,nie mniej i czekaj pod autem zadnych szmat papierow nic co sie moze zapalic ,jak konserwowane jakimis srodkami to moze sie zjarac ,jesli bedzie test ok dalej

    Dodano po 6 [minuty]:

    10 diagnoza pompy dodatkowego powietrza kanał 77wolne obroty jak nie ruszy test on to kombinuj gazem lekko podniesc potem zwolnij /
    Jak ci to wszystko przejdzie na ok to masz furke sprawna ,jak nie to ci wyjdzie błąd czy błędy kolejnosci kanałów sa bardzo wazne ,jesli nie przejdzie ktoregos to dalej nie jedziesz tylko odczytaj błąd i napisz

    Dodano po 13 [minuty]:

    jak jest wszystko ok to odczytujesz zawartosc readiness code w silnik 08 wartosci i kanal 86 maja byc same zera .Po kazdej naprawie wymianie podzespołow odpowiedzialnych za spalanie czy obd powinno sie taki test robic ,kazdy profesjonalista tak robi ,bo jak skasujesz błedy to nie bedzie wszystko ustawione w zera ,a ma to wpływ na prace silnika ,zawsze po kasowaniu bledow readiness code nie sa ok trzeba je wykonac ,ale tutaj nikt nie ma na to czasu ,w powaznych serwisach nie wypuszcza auta bez tego technik musi dołączyć wydruk
  • #5
    janusz2008
    Level 33  
    Po tych radach z wejściem do gr. 04 myślę że uziemił auto na dobre. Może trzeba było doradzić żeby gr. 07 poprawił?
  • #6
    fil2006
    Level 27  
    co uziemi nic nie uziemi ,jak nie ma bledow to sprawdzi wszystko ,po co jakies wykresy ,sprawdzenie sad i pomiary oscyloskopami w audi tego nie trzeba strata czasu ,samo sie robi po to jest readiness code

    Dodano po 32 [sekundy]:

    i jest to 100 % test
  • #7
    Holy

    Level 14  
    Witam,

    dziękuję wszystkim za pomoc i pomysły. Może odpowiem na posty po kolei:

    fil2006: rocznik wg VIN to 2000

    Jacek79: LFT i SFT jeszcze nie sprawdziłem

    fil2006: długa i pomocna jest lista testów, ale niestety ten sterownik nie obsługuje wszystkich kanałów. Silnik jest już 20 zaworowy. Błędy łapał takie: System too lean, System too rich i jeden tymczasowy o lambdzie. I tak:
    Kanał 70 (breather valve) - pusto (nie jestem pewien, czy ten model silnika był wyposażany w ten zawór)
    Kanał 107 (fuel supply) - przeszedł pomyślnie
    Kanał 41 (diagnoza lambdy) - na biegu jałowym 900 omów, po wejściu na 3000 rpm rośnie do 1koma, więc OK
    Reszta wspomnianych przez ciebie kanałów jest nieobsługiwana przez sterownik
    Co do readiness code, to wszędzie są zera, wszystkie testy przeszły pozytywnie. Jedyne czego jestem pewien to, że lambda jest OK. Rezystancja jest w normie, a przy 3000 rpm napięcie na lambdzie waha się w granicach 0.2 - 0.8V.

    janusz2008: samochodu nie uziemiłem jeździ jak jeździł. :)

    fil2006: readiness jest OK, a mimo tego robi kabarety. Zauważyłem ciekawą rzecz. Jeśli na biegu jałowym obciążenie silnika jest poniżej 5%, a przepływ i czas wtrysku mieszczą się w granicach (2 g/s < MAF < 4.5g/s i 1 ms < Tinj < 4 ms) to samochód wyrywa siedzenie spod tyłka i pokazuje wtedy obciążenie silnika na poziomie 100-110%. Jak ma zły dzień i LOAD = 20-30% na biegu jałowym, to jak się za mocno wciśnie gaz zaczyna się dusić i rwać, a LOAD = 50-60%.
    W załączniku jest PDF z dynamicznym wykresem przepustnicy, niestety na biegu jałowym, przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (światła, klima, servo kierownicy, itd.)
  • #8
    fil2006
    Level 27  
    troche dziwne ,sprawdz cisnienie paliwa ,

    Dodano po 57 [sekundy]:

    i przepustnice

    Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

    jaka przepustnica ?el czy manualna ?

    Dodano po 29 [minuty]:

    i zacznij od powietrza ,czy nie ma leweego powietrza poza tym jest test na sady podczas jazdy ale musisz miec else

    Dodano po 2 [minuty]:

    i podaj nr. błedu bo to wazne ,na to lean i to rich jest kilka
  • #9
    Holy

    Level 14  
    Numery błędów spiszę jak mi znów nałapie (może to potrwać ze 200 km). Ale z tego co pamiętam, to chodziło o Long Term Fuel Trim.

    Co do przepustnicy to w tym modelu jest akurat elektroniczna (Drive-By-Wire), stąd też poprawne wyznaczenie obciążenia silnika jest tak ważne. Naciśnięcie tutaj gazu do deski nie oznacza otwarcia przepustnicy na maksa, tylko zgodnie z profilem i mapą silnika. Zrobię jeszcze test przepustnicy, mianowicie pobawię się pedałem gazu i zobaczę co słychać w gr. 062. Zrobię wykresy i może będzie widać, czy się nie przycina na biegu jałowym.

    O ciśnieniu paliwa też myślałem, w przyszłym tygodniu będę kołował sprzęt. :)
  • #10
    andrend
    Level 26  
    Sprawdź kolego dokładnie układ dolotowy powietrza. Zwróć szczególną uwagę na przewody omy.
    Pozdrawiam.
  • #11
    Holy

    Level 14  
    Sprawdziłem układ podciśnienia - wszystko szczelne. Przy okazji wyczyściłem przepustnicę. Chwilowo miałem przerwę ze sprawdzaniem, czy wszystko jest OK, bo posypała mi się pompa wodna. Jak tylko będę coś wiedział to napiszę. Planuję jeszcze wymianę zaworów zwrotnych układu podciśnienia.
  • #12
    januszl1968
    Level 12  
    Witam i pozdrawiam wszystkich mam problem z audi a4 1,6 benzyna 1998 wywala mi ciągle dwa błędy 00537 podgrzewana sonda lambda regulacja sondy lambda i 00520 miernik masy powietrza g70/g19 prosze o pomoc sonde wymieniłem i nic nie pomogło co tez podejrzewałem
  • #13
    Holy

    Level 14  
    Witam ponownie,
    po 120 km wyskoczył już pierwszy błąd, oto log z VAGa:

    Control Module Part Number: 8D0 906 018 Q
    Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0001
    Software Coding: 05001
    Work Shop Code: WSC 06335
    1 Fault Found:
    17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
    P1128 - 35-00 - -

    Readiness: 0000 0000

    Ogólnie samochód zachowuje się lepiej po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, ale problem pozostał.

    januszl1968 - miałeś do wyboru sondę i czujnik masy. Sondę można wykluczyć, podaj wartości przepływu masy na biegu jałowym i przy 3000 rpm. Może coś się wyjaśni.
  • #14
    Holy

    Level 14  
    Blok 32 (Adaptacja mieszanki):
    ADD: -7.9%
    MULT: 25%

    Znalazłem też ciekawy artykuł: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info

    Wynika z niego, że składowa sumacyjna mieszanki mówi nam o tym jak zmodyfikować mieszankę na biegu jałowym. Wartości powyżej +/-10% oznaczają nieszczelność w układzie podciśnienia (podciśnienie jest największe na biegu jałowym). Składowa multiplikatywna wynika bezpośrednio z przepływu powietrza przy wyższych obrotach. Jej wartości powyżej +/-10% oznaczają problem z przepływomierzem lub dozowaniem paliwa.
    Według artykułu wartość przepływu powietrza powinna mniej więcej wynosić 0.8 * moc silnika (hp), np. przy silniku 1.8T (150 hp) - 120 g/s. U mnie jest zaledwie 32 g/s, a teoretycznie powinno być coś koło 100 g/s.
  • #15
    miikew
    Level 10  
    Witam

    odgrzewam lekko

    mam ten sam silnik, ten sam rocznik, i podobne problemy, między 3000-4000 mam dziure, ledwo sie dzwiga, pali jakieś 15-17 lpg beznyny też powyżej 12 w kompie średnia spalania z około 5000km to 8,7 :O
    wymieniłem przepływke bo miałem walniętą i teraz mam w granicach 89g/s MAFa max
    problem nadal jest, obciążenie mam na postoju 16-17% nie wiem czy to norma ?

    jakie grupy logować żeby sie coś dowiedzieć :) wszędzie piszą o Dieslach albo o turbach a zwykłego wolnossaka nie ma nigdzie opisanego

    poradziłeś coś sobie z tym autkiem?
  • #16
    Holy

    Level 14  
    Ja wymieniłem przepływomierz. Jeżdżę tylko na benzynie, jeśli chodzi o gaz, to nic nie pomogę.
  • #17
    miikew
    Level 10  
    witam

    odgrzebuje temat bo szukam takich procedur do sprawdzania auta jak podałeś wyżej

    skąd to masz ? gdzie moge znaleść reszte/wszystkie procedury do sprawdzenia VAGiem samochodu ?
  • #18
    carrot
    Moderator of Cars
    Trzeba zacząć od pomiaru ciśnienia paliwa (potrzebne są gwintowane złączki) ma wynosić z odłączonym podciśnieniem 4,1 bara.
    Druga rzecz do sprawdzenia to przewody odmy, lubią się rozlecieć i przepływomierz pokazuje zbyt małe wartości
    Ps. Chyba przyszedł czas na silniki 1,8 20V, w tym tygodniu już robiłem 2, w zeszłym też
  • #19
    TypeMutineer
    Level 21  
    carrot wrote:

    Ps. Chyba przyszedł czas na silniki 1,8 20V, w tym tygodniu już robiłem 2, w zeszłym też
    No to wykrakałeś bo też mam 1.8 20V ARG i padła mi przepływka , nie
    można się połączyć z sądom lambda ,dusi się jak koledze wyżej między 3000/4000 na LPG . Na razie odłączyłem przepływomierz i jeździ normalnie na benzynie .
    I chyba się wybiorę do Krakowa bo u mnie w Bieszczadach nie znajdę kumatego
    gościa od Vaga :(
  • #20
    Meeshell
    Level 11  
    Odgrzebuję :)

    Mam również silnik 20V ARG, lekka dziura przy 2500/3000 obr.

    Przepływomierz wymieniony, wciąż problem. VAG pokazuje drugą lambdę 17% praktycznie stoi, pierwsza na wolnych obrotach na luzie ok -11% i pływa, jak doda się gazu to już okolice 0%, druga bez zmian. Co polecacie sprawdzić i najlepiej jak, bo w temacie nie jestem zbyt obeznany, VAG-a umiem na tyle, żeby sprawdzić kody błędów (brak!) i odczytywać poszczególne wartości na chodzącym silniku.

    Jeśli znacie kogoś z Wrocławia kto mógłby mi pomóc uporać się z tym problemem to proszę o kontakt :). Pozdrawiam
  • #21
    kukiz1986
    Level 27  
    A ja mam ten sam problem przy A3 1.8 97r AGN, przepustnica na linkę. Ma problemy w całym zakresie obrotów, jak mu wcisnę pedał to raz jedzie chwile potem tak jakby go coś trzymało, potem znowu jedzie i tak w kółko, objawy raz mocniejsze raz słabsze, na Pb i lpg to samo, wymieniłem już poł silnika, kable, świece, sonda, adaptacja i czyszczenie przepustnicy, błędów w sterowniku brak, wartości wyuczone kasowane, klema ściągana, przepływomierz pokazuje przy max obciążeniu i pedale w podłogę ok 85g/s.

    Nie mam tych kanałów co podaliscie, mam do 27, potem mam error albo same obroty, zaczynaja mi sie kanaly znów od 095.
    Czasem wyskakuje mi błąd sondy (no activity) a sonda pracuje, bardzo żadko. Ale dla pewnosci jak zrobic adaptacje sondy?

    Ma ktoś jakiś pomysł? Pisałem już dziesiątki postów na różnych forach i nic.
  • #22
    Holy

    Level 14  
    Chyba nic nowego się tutaj nie pojawi. Zamykam.