Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda accord 3.0 V6 nierówna praca na biegu jałowym

electro 03 Lip 2009 16:34 7101 9
  • #1 03 Lip 2009 16:34
    electro
    Poziom 17  

    Witam

    mam problem z samochodem Honda accord 3.0 V6 silnik J30A1 samochód z LPG VSI PRINS. Opisany poniżej efekt występuje na PB i LPG. Problem polega na tym że silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, zachowuje się jakby mu wypadały zapłony, drży. Na zimnym silniku i wolnej jeździe bez gazu(automat) potrafi nawet zgasnąć. Kiedyś pracował bez żadnego drgnięcia. Myslałem że to świece, bo miały już duży przebieg, wymieniłem na irydowe NGK dobrane wg. katalogu NGK dla tego silnika. I właściwie niewiele się zmieniło, zacząłem szukać dalej. Sprawdziłem czy kable nie przebijają, zmierzyłem kompresje, zmierzyłem rezystancje przewodów zapłonowych, zmierzone parametry porównałem z danymi z książki Haynes'a i wygląda na to że sprężanie ma nawet wyższe niż tam podają. Silnik zużycie oleju ma zupełnie normalne, poniżej 1l na 10000km. Co ciekawe wykręciłem te nowe świece po mniejwiecej kilkuset kilometrach i jestem trochę zaskoczony ich wyglądem(na dole zdjęcia wraz z oznaczeniem cylindra) Czego jeszcze nie robiłem to regulacja zaworów, ale silnik jest cichy nie slychać charakterystycznego dzwięku. Czy takie przykopcenie może wynikać ze niewłaściwego ustawienia zaworów? Dodam jeszcze kiedy silnik jest obciażony, np jest na biegu D i hamulcu to praca jest jakby stabilniejsza, lecz nie taka jak powinien pracować silnik V6

    Wyniki pomarów:

    Ciśnienie sprężania
    cylinder/ bar
    1/ 14,91
    2/ 14,22
    3/ 14,72
    4/ 14,72
    5/ 14,22
    6/ 14,72

    Książkowe ciśnienie :12,27 bar
    minimalne : 9,3 bar
    dop. Różn. pomiedzy cyl:1,93 bar


    Kable zapłonowe (zmierzona rezystancja i długość i wyliczona R na metr)

    cylinder / rezystancja kΩ /długość cm/ kΩ na m

    1 / 10,10 / 51/ 19,80
    2 / 8,46 / 40/ 21,15
    3 / 7,50 / 35/ 21,43
    4 / 16,20 / 91/ 17,80
    5 / 14,87 / 78/ 19,06
    6 / 13,87 / 79/ 17,56

    norma kΩ / m: 16,4
    maksymalnie kΩ / m: 75

    Świece 1-3
    honda accord 3.0 V6 nierówna praca na biegu jałowym

    Świece 4-6

    honda accord 3.0 V6 nierówna praca na biegu jałowym

  • #2 03 Lip 2009 22:54
    Usunięty
  • #3 04 Lip 2009 11:07
    electro
    Poziom 17  

    mierzyłem podciśnienie na wolnych obrotach, niby wszystko dobrze wg. książki, a jaka jest dobra metoda na sprawdzenie czy to nie lewe powietrze? Jak np. odłącze coś z podciśnienia, tak że dostaje fałszywe, to automatycznie silnik podnosi obroty, czy to poprawna reakcja ?

  • #4 04 Lip 2009 19:31
    Usunięty
  • #5 07 Sie 2009 13:03
    electro
    Poziom 17  

    Okazuje się że przyczyną nierównej pracy były zbyt ciasne zawory wydechowe, po regulacji jest ogromna poprawa. Jest praktycznie normalnie:)

  • #6 08 Paź 2009 18:37
    wiatr99
    Poziom 2  

    Witam, ja mam podobny problem z accordem, silnik tak samo nierowno pracuje i obroty skacza z tym że, tylko wtedy gdy silnik jest zimny, jak popracuje 10-20min to chodzi normalnie tyle tylko że głośniej i nie tak równo jak wcześniej. Wymieniłem świece, ciśnień nie sprawdzałem, a co do oleju to troche pożera bo jakieś 2l/10tys km. Dodatkowo zauważyłem że jest słabszy niż dawniej...

  • #7 08 Paź 2009 18:52
    electro
    Poziom 17  

    skoro zaczyna pracować głośniej może to też zawory?

  • #8 08 Maj 2010 14:59
    wiatr99
    Poziom 2  

    ...niestety w tym modelu o regulacji zaworów należy pamiętać, przy gazie 20tys, przy benzynie 40tys, jesli przegapi sie taka regulacje zaczynaja sie dziać różne dziwne rzeczy objawia sie to na początku nierówną praca silnika, głośniejszą pracą silnika, nawet bywa tak ze samochós sam gaśnie. Również typowe jest przy bardzo rozregulowanych zaworach ze nie da sie samochodu uruchomić a jeśli juz sie uda to nie da sie jechac, dopiero po ok 10-20 min pracy silnika na biegu jalowym, obroty stabilizuja sie i poruszanie sie jest możliwe.
    Problem zaworów często wpływa na prace skrzyni, niezdecydowany silnik powoduje że skrzynia przełącza begi nie tak plynnie jak powinna, dodatkowo użytkowanie accorda z takimi zaworami moze prowadzic do jej uszkodzenia.

  • #9 29 Sty 2011 22:11
    wiatr99
    Poziom 2  

    Witam,
    posiada ktoś manuala do zaworów dla tego modelu??

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME