Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Junkers WRP 250-5KB - przy braku przepływu wody

wawrzeczko_t 03 Jul 2009 18:30 5078 17
  • #1
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Mam następujący problem:

    Przy normalnym użytkowaniu urządzenia:

    1. Terma załącza i wyłącza się prawidłowo,
    2. Podgrzewa wodę prawidłowo
    3. Zabezpieczenia działają prawidłowo,

    ale,

    w czasie regulacji mikrostyku (przy braku przepływu wody użytkowej) kiedy załączyłem "ręcznie" tym mikrostykiem pilota - jednoczesnie załączył (zapalił) mi się palnik główny ! Przy jednoczesnym braku przepływu wody terma przerwała łańcuch zabezpieczeń na czujniku temp. maksymalnej.

    Moje pytanie:

    Co jest powodem zapalenia się palnika głównego wraz z zapaleniem się pilota przy braku przepływu wody użytkowej ? Wg mnie to sterownik albo elektrozaworek gazu palnika głównego. A co Wy o tym sądzicie?
  • #2
    12B
    Level 21  
    Może był wyciek wody z iglic zespołu wodnego. Kamień zablokował iglicę zespołu gazowego w górnym położeniu . Ewentualnie mocno zanieczyszczony zespół wodny w którym iglice nie cofnęły się po zamknięciu wody.
  • #3
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest prawdopodobne,ale nie sądzę aby kolega wawrzeczko nie sprawdził zespołu...Stawiam na sterownik.
  • #4
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Z zespołu wodnego nic nie kapie i nic nie cieknie. A czy wcześniej był wyciek - to nie wiem. Nie widać śladów po kapiącej wodzie z iglicy. Przy zakręconej wodzie, przy ręcznym załączeniu pilota jednocześnie i za każdym razem zapala się palnik główny. Natomiast jak wrócę śrubeczką do regulacji mikoprzełącznika z powrotem to wszystko gaśnie.

    Prawidłowo powinno być tak, że jeśli przy braku przepływu wody kiedy reguluję i załączam ręcznie pilota to zapala się tylko pilot a nie palnik główny.

    Ponadto przy przepływie wody użytkowej terma zapala się i gaśnie prawidłowo-czyli iglica działa prawidłowo.
  • #5
    12B
    Level 21  
    W takim razie zaczął bym od cewki palnika głównego a potem sterownik. Oczywiście wcześniej pomiary napięć i rezystancji.
  • #6
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Cewka będzie ok.Wawrzeczko pisał,że przy przepływie podgrzewacz pracuje prawidłowo.Dalej obstawiam sterownik,choć to też zastanawiające...
  • #7
    12B
    Level 21  
    Upierał bym się przy cewce palnika głównego ( no chyba że jest na niej napięcie w trakcie generowania iskry- wtedy sterownik). Nie mniej jednak palnik główny odpali tylko wtedy gdy iglice podniosą do góry talerzyk zaworu gazu. Jest to sprawa mechaniczna nie elektroniczna. Dlatego będę się upierał że iglica w zespole gazowym jest zanieczyszczona kamieniem po wycieku wody z tulejki w górnej części zespołu wodnego. Ewentualnie gumka na talerzyku zaworu gazu jest uszkodzona. Chyba trzeba rozebrać i sprawdzić zespół gazowy.
  • #8
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Brzmi to wiarygodnie.Należało by sprawdzić tę ewentualność aby móc przejść dalej.
  • #9
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    OK. Przeczyszczę wszystko co się da, sprawdze stan wszystkich elementów. Po złożeniu dam znać co się dzieje. Pozdrawiam.
  • #10
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Jeżeli zapali palnik pilota, to wtedy "puszczany" jest prąd (jonizacja) na cewkę palnika głównego. Zatem wszystko OK.
    Wyreguluj (mikrostykiem) poprawne zapalanie i zostaw do eksploatacji
  • #11
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    Przy braku przypływu wody nawet jeśli prąd z jonizacji idzie na cewkę palnika głównego to i tak nie powinien się zapalić. Gdyby było inaczej, to podgrzanie elektrody jonizacyjnej zapalniczką też uruchamiałoby palnik główy.
  • #12
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Zapewne, ale jonizacja działa dopiero po starcie pilota, zatem wskakujesz nie w tym momencie, tylko w środku sprawy. To mikrostyk jest uruchamiany przez płynącą wodę i to on, jako pierwszy rozpoczyna "drogę" elektryczną, a potem to się już "dzieje" tak jak myślisz
  • #13
    akwedukt
    Level 24  
    Panowie a nie jest tak że minimalnie przebija z elektrody zapłonowej na jonizacyjną i terma może startować z mocy max.(widzi niby prąd jonizacji).Wiadomo że po jakimś czasie będzie sterownik do wymiany.W niektórych wypadkach wystarczy 20 strzałów i po sterowniku.
  • #14
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    Dlatego nie stawiałbym na przebicie
    Raczej kolejność działania przy uruchamianiu - logarytm pracy.
    Ale mogę się mylić
  • #16
    akwedukt
    Level 24  
    Moment, panowie serwisanci.Po co ta dyskusja ,kol.Wawrzeczko podobno serwisuje kotły i termy co widać po wielokrotnych wypowiedziach.Więc niech kolega otwiera walizkę z częściami zamiennymi i na pewno znajdzie sobie przyczynę.Ponadto prąd jonizacji można zmierzyć 4-5 mikroamper,napięcie na cewce ,przejścia na zabezpieczeniach , prawidłowe działanie mikrostyku .Tam nic więcej nie ma.Przy normalnej naprawie nie powinno to trwać więcej niż 35min.Życzę owocnej pracy.
  • #17
    anturek
    Level 2  
    Mam przedmiotowy piecyk. Na co zwrócić uwagę, jeśli piecyk po dłuższej przerwie odpala bez problemów - przeważnie 70%. Następnie już nie, no chyba że ogrzeję zapalarką el. jonizacyjną. Czy może to sugerować że do wymiany/czyszczenie jest elektroda ?
  • #18
    -west
    Heating systems specialist
    Terma do przeglądu. Nie czyta jonizacji.