Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt potrzebny do kontroli rozrusznika i alternatora

siwus001 03 Lip 2009 21:34 7547 12
  • #1 03 Lip 2009 21:34
    siwus001
    Poziom 10  

    Witam
    chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu.
    1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o co chodzi to byłbym wdzięczny za schemat i opis
    2. Żeby sprawdzić alternator potrzebuje go wzbudzić więc przyda się jakiś zasilacz najlepiej z regulacją na wyjściu 12 i 24 v na wejściu 230v. Jest już coś takiego gotowego ?
    3. Silnik żeby mi to napędział alternator , jaki jest najlepszy ?
    4.Do sprawdzenia diód prostowniczych użyje multimetra ,bo na forum przeczytałem że induktorem nie jest zalecane
    5. No i prosiłbym o jakieś wskazuwku na początek dotyczące np. naprawy stojana
    Za wszelkie informacje będe wdzięczny . Naczytałem sie troche o alternatorach na forum więc z podłączeniem i budową nie ma problemu[/b]

    1 12
  • #3 03 Lip 2009 21:53
    Blicek
    Poziom 26  

    Ad.2 Trafo ze starego wzmacniacza + plus regulator na tranzystorze - koszt ok 10 pln + vat
    Ad.3 Na pewno masz w domu wiertarke
    Ad.4 Induktorem po diodzie ???
    Ad.5 Co tam chcesz naprawiac? Po prostu sie go przewija, ale biorac pod uwage cene uzywek - nie oplaca sie.

    1
  • #4 03 Lip 2009 21:59
    AREK_GDYNIA
    Poziom 18  

    Ja mam na stole zasilacz 12V i żarówke 21W zakonczone długimi kablami z "żabkami". W ten sposób sprawdzam diody w alternatorze. Oczywiscie po wczesniejszym odlutowaniu mostka od stojana. Nie polecam sprawdzania diód multimetrem ,lepiej sprawdzić je pod obciążeniem. Robie tak od lat. Stojan sprawdzam przez żarówke na 220V czy niema przebicia na mase. Jak już złożysz alternator do kupy dobrze jest go podłaczyć na stole i rozpedzić. Unikniesz w ten sposób ponownego wyciągania z auta gdyby cos nie dzialało prawidłowo.

    0
  • #6 03 Lip 2009 22:10
    siwus001
    Poziom 10  

    Mam pytanie do kolegi Blicek do tego trafo + regulator na tranzystorze jak to wyglada i jaki tranzystor do jakiego tranzystora ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sorki jaki tranzystor do jakiego transformatora ma być i od czego moge sobie wziąć ten transformator ? Radia, zasilacza ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ładne zabawki wysłałeś mi enauto tylko strasznie drogie nie myśle o założeniu firmy tylko do własnych potrzeb

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Lip 2009 22:15
    enauto
    Poziom 29  

    Do własnych potrzeb to zrób coś takiego jak zrobił Aleksander_01 - patrz jego post

    0
  • #8 03 Lip 2009 22:24
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Panowie nie róbmy sobie jaj, 25000,00 PLN chyba można lepiej sporzytkować.

    0
  • #9 05 Lip 2009 10:31
    siwus001
    Poziom 10  

    Dziękuje Panowie za pomoc w sobote przeprowadziłem już taki eksperymencik , sprawdzałem czeski alternator od Zetora ,rozebrałem go na części pierwsze wszyściutko posprawdzałem i jest OK tylko wymieniłem szczotki i łożyska. Testowanie zostawiłem sobie na poniedziałek , nie mam na razie silnika więc skorzystam z napędu tokarki .

    0
  • #10 05 Lip 2009 10:45
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie rozumiem po co budować zasilacz, nie lepiej podpiąć jakiś akumulator?

    0
  • #11 05 Lip 2009 11:35
    siwus001
    Poziom 10  

    Mam jeszcze jedno pytanie Panowie jak połączyć złożony już alternator żeby sprawdzić czy ładuje bez podłączania regulatora ? Na rysunku mam trzy przykładowe alternatorki ,pierwszy jest czeski a dwa pozostałe różnią się tylko że jeden jest 9 cio diodowy a drugi 6 cio diodowy
    Sprzęt potrzebny do kontroli rozrusznika i alternatora

    Dodano po 9 [minuty]:

    Przepraszam za ten kiepski skan ten jest zdecydowanie lepszy
    Sprzęt potrzebny do kontroli rozrusznika i alternatora

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze Koledzy powiedzcie mi co oznacza literka "W" w alternatorze ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mam pytanie do Aleksandra za ile byś złożył taką centralke do sterowania jak pokazałeś w jednym linku ?

    0
  • Pomocny post
    #12 05 Lip 2009 11:46
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach.

    Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę 5 i połowę ceownika 10 przyniósł mi kolega z firmy, falownik dostałem za fuchę, kółko z poliamidu zrobil mi tokarz w pracy.
    Druga sprawa to rozliczenie. Ponieważ się nie znamy musialbym wziąć zaliczkę, lub można kupić potrzebne rzeczy a ja to wszystko złożę "do kupy".
    Trzecia sprawa to brak czasu.

    Szczerze namawiam do złożenia takiego stołu we własnym zakresie, ja natomiast chętnie służę pomocą. "

    0
  • #13 06 Lip 2009 21:52
    siwus001
    Poziom 10  

    Dziękuje za wszystko Panowie bardzo mi pomogliście . Fajnie że jest taka strona gdzie sie można czegość dowiedzieć . Już to mówiłem ale powiem jeszcze raz byłem u elektryka co mi naprawiał jeden alternator to na każde moje pytanie odpowiadał że za dużo chciałbym wiedzieć , nawet nie chiał mi powiedzieć jak podłączyć mój alternator z regulatorem ale można powiedzieć że tą informacje od niego wyżebrałem . Przecież za darmo tego nie robił , wykasował mnie od serca a w efekcie wiele nie zrobił . Ta sytuacja zmobilizowała mnie do tego żeby napisać ten post . Pozdrawiam wszystkich :-)

    0