Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie przełącza na gaz. Gaz sekwencyjny, instalacja AKME. Renault Laguna II.

04 Lip 2009 12:31 27988 11
  • Poziom 13  
    Witam
    Dziś wracając z pracy (30KM) już prawie pod samym domem, stanąłem w sklepie , ruszam a tu nagle lekkie szarpniecie i się nie przełącza na gaz pika jakby nie brakło gazu, gazu w zbiorniku ponad polowa , a nie chce przełączyć na gaz !

    Dziś to samo nie przełącza na gaz :(

    Samochód Renault laguna II 1,8 16v 2001r.
    Gaz sekwencyjny,instalacja AKME

    Co może być przyczyna?

    Proszę o pomoc
    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Albo uszkodzony czujnik temp. lub za mało płynu chłodniczego.Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Witam
    Gazu ponad połowa zbiornika.
    On próbuje przełączać na gaz ale zaraz przełącza na benzynę.


    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Bylem dziś u gaziarza podpiął pod kom i pokazało dwa błędy
    -niskie ciśnienie na reduktorze
    -zwarcie z masa

    Zaworka w reduktorze się nie udało odkręcić u gaziarza bo akurat nie miał takiego klucza.

    Nie przełącza na gaz. Gaz sekwencyjny, instalacja AKME. Renault Laguna II.

    Był obrobiony sześciokąt na zaworze i nie dało się normalnie odkręcić.
    Ja dopiero dorobiłem w domu i okazało się po odkręceniu zaworka w reduktorze ze niema trzpienia, ale to chyba nie powód ze nagle przestał działać.

    Bo wcześniej nie było i działał.
  • Poziom 13  
    Wstępna diagnoza gaziarza była, że trzpień w zaworku zawieszony(zabrudzony), bo nie było słychać "pstrykania" - no jak miało być słychać skoro go tam w ogóle nie było :(

    Zastanawiam się jak działało skoro nie było tego trzpienia.
    (bo było cały czas otwarte)

    Wiec co dalej, czujnik ciśnienia? wielozawór w w butli? reduktor?

    Proszę o jakieś sugestie
  • Poziom 38  
    Działało ponieważ na butli jest jeszcze jeden elektrozawór.
    Na podstawie objawu -"niskie ciśnienie na reduktorze" stwierdzonego przez gaziarza wynika wniosek - sprawdzić reduktor (zanieczyszczony, stwardniałe membrany...), a później jeżeli to nie da efektu główkować dalej.
  • Poziom 13  
    A może to zawór w butli?

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    Witam
    Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki.

    I jechać na samej benzynie?

    Czy niema jakichś przeciwwskazań?
  • Poziom 38  
    przemo33 napisał:
    A może to zawór w butli?

    Mam jeszcze pytanko, czy można wyjąć reduktor, zakręcić zawór w butli, połączyć przewody układu chłodzenia za pomocą rurki.

    I jechać na samej benzynie?

    Czy niema jakichś przeciwwskazań?

    Raczej wykluczam zawór. Ciśnienie można porównać do napięcia w układach elektrycznych. Jak prąd nie płynie nie ma spadków napięcia, to samo z gazem jak nie ma poboru gazu, nie ma spadków ciśnienia (w tym przypadku na zaworze na butli), czyli ciśnienie przed reduktorem powinno być takie same jak ciśnienie w butli, a reduktor powinien go obniżyć do takiego na jakie jest nastawiony.
    Można przewody wodne odłączyć od reduktora. Można je zatkać korkami (tylko nie drewnianymi, pocą się i traci się płyn) i zacisnąć opaskami lub połączyć rurką. Po tej operacji należałoby sprawdzić odpowietrzenie układu chłodzenia. Żeby uniknąć zapowietrzenia układu można przed wypięciem przewodów od reduktora zacisnąć je, jeżeli są na tyle elastyczne, że nie popękają.
    Można tak jeździć, tylko na początku warto sprawdzić czy układ jest szczelny, aby uniknąć niemiłych niespodzianek.
    Tak dla informacji oznaką obecności powietrza w układzie chłodzenia są twarde węże na gorącym silniku, a miękkie na zimnym.
  • Poziom 13  
    Hmm
    czyli po wymianie parownika trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia?
    Jak to zrobić(gdzieś na forum czytałem że wystarczy jak trochę pochodzi i powinno być ok)
  • Poziom 38  
    W zasadzie po każdej czynności w układzie chłodzenia związanej z jego częściowym demontażem (a wymontowanie i montaż parownika pod to podpada) należy sprawdzić czy układ jest zapowietrzony. Dotyczy to również sytuacji gdy na skutek wycieków uzupełniamy prawie pusty zbiornik wyrównawczy. Ja taką zasadę stosuję w samochodach które eksploatuję.
    Jak odpowietrzyć Twój samochód nie wiem bo nie miałem z nim nic do czynienia, ale powinno być w instrukcji napraw. W mojej megance 1.4 16V 99r. jest punkt do odpowietrzenia układu - śruba M6 na króćcu wylotowym z bloku na chłodnicę. Gdyby nie instrukcja to długo bym go szukał, tak to niepozornie wygląda, a bez odpowietrzenia właśnie w tym punkcie układ chłodzenia po wymianie przewodów do parownika nie chciał wystartować. Żeby osiągnąć efekt o którym wyżej pisałem powtarzałem operację opisaną w instrukcji trzy razy.
  • Poziom 13  
    Witam ponownie

    Problem z głowy, wyjąłem parownik, rozebrałem ,przeczyściłem(był nieźle zasyfiony)

    I działa :)

    Dzieki wszystkim, pozdrawiam