Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega 2.2 16v 2002 dziwny problem z ASB

bombay80 04 Lip 2009 17:59 9616 37
  • #1 04 Lip 2009 17:59
    bombay80
    Poziom 9  

    Witam. Serdecznie przepraszam z3 fora nie dały rady mojej
    skrzyni.

    Od niedawna posiadam takie autko /omega 2.2 automat 2002rok sedan.

    Zakupiłem bardzo tanio. Poprzedni właściciel stwierdził, że coś ze skrzynią się zaczyna dziać i sprzedaje starszy człowiek, więc wziąłem.

    A teraz problem: samochód jeździ świetnie, przełącza w miarę dobrze czuć zmiany ale nie nazwałbym tego szarpaniem, jedyna wada jaka się pojawia to po zatrzymaniu się na jakimś podjeździe czy światłach, kiedy autko ma pod góre to zostanie na 1 biegu i nie przełączy, poleci do 4tys obr i dalej a nie przełączy, co najdziwniejsze w takiej samej sytuacji z wciśniętym trybem sportowym biegi przerzuci normalnie.

    To co już wymieniłem: oba elektrozawory skrzyni oryginalne GM, filtr oleju, cały olej metodą dynamiczną 11l/. Ze skrzyni nic nie wypadło, żadne plastikowe, elementy żadnych opiłków.

    Wygląda mi to na jakąś usterkę elektryczną, bo mechanicznie chyba w porządku, nie podołała by na sporcie, tak mi się wydaje.

    Niech się ktoś wypowie i coś doradzi, bo nie wiem gdzie juz szukać.

    0 29
  • #2 04 Lip 2009 18:04
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    sterownik skrzyni

    0
  • #3 04 Lip 2009 18:25
    bombay80
    Poziom 9  

    sterownik czyli ecu , taki jak na zdieciu ??
    Omega 2.2 16v 2002 dziwny problem z ASB




    czy jakies inne dziadostwo

    0
  • #4 04 Lip 2009 18:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 04 Lip 2009 23:02
    bombay80
    Poziom 9  

    podejZewam że to .Omega 2.2 16v 2002 dziwny problem z ASB
    tylko cy musze to cale wymieniac czy tylko elektronike idzie gdzies dostać??
    elektrozawory mam 2 nowe .
    chyba że to dostane bez nich?/
    a i powiedz czy na 100% jestes pewien ze to jest to ?? nie pisałem że na kompie wykazal błąd p0700

    0
  • #6 05 Lip 2009 06:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 05 Lip 2009 09:23
    bombay80
    Poziom 9  

    hej czy tu wszyscy sa tak rozpisani :?:napisze ktoś co wiecej???

    0
  • #8 05 Lip 2009 09:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 05 Lip 2009 10:47
    bombay80
    Poziom 9  

    i to jest właśnie największy problem bo mieszkam w Belfaśćie (Irlania Północna)i znalezć tutaj dobrego mechanika to jest prawie niemożliwe /najbliższy zakład zajmujący sie automatami jest kolo Bristolu UK wiec to tak jakby nad morze ze śląska jechac/
    podpiecie pod komp 80funta tyle zrobilem
    znacie sie na automatach wiec napiszcie jest to usterka elektryczna czy cos z mechanicznie pało mam jedynie warsztat tutaj który podejmie śię podmiany skrzyń ale jak pytałem o remont to powiedzieli ze sie nie zajmują.
    zakup skrzyni używanej nie jest problemem tylko czy warto??
    wiem ze mechanicy sie nielubia chwalic jak naprawic takie zeczy rozumiem ich praca wkoncu ale napiszcie mi proszę na priv czy mail czy warto w niej grzebać czy nie jesli tak to co w niej siedzi według was??

    proszę ludziska pomocy:!:

    0
  • #10 06 Lip 2009 15:12
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    bombay80 napisał:
    jedyna wada jaka się pojawia to po zatrzymaniu się na jakimś podjeździe czy światłach, kiedy autko ma pod góre to zostanie na 1 biegu i nie przełączy, poleci do 4tys obr i dalej a nie przełączy,


    Ten fragment opisu mnie zastanawia. Dlaczego dzieje się to tylko "pod górkę". Czy stan oleju w skrzyni /5L40E/ został wykonany poprawnie. Jak sam zauważyłeś kontrolę stanu oleju dokonujemy śrubką kontrolną w przedniej części bloku skrzyni (tuż nad miską olejową). Oczywiście na uruchomionym silniku, manetka w pozycji N, temperatura skrzyni biegów poniżej 50 st.C.
    Ps. P0700 - Błąd systemu sterowania skrzynią biegów.

    0
  • #11 06 Lip 2009 16:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 06 Lip 2009 17:32
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Skrzynka 5L40E mieści, wraz ze sprzęgłem 8,5-9L oleju. Przy wymianie statycznej 4-4,5L. Przy wymianie dynamicznej od 11L>.

    0
  • #13 06 Lip 2009 17:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 06 Lip 2009 19:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 06 Lip 2009 20:00
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Skoro romuald-f ma w opisie automatyczne skrzynie to sie pewno rozumie.

    0
  • #17 06 Lip 2009 20:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 06 Lip 2009 20:56
    bombay80
    Poziom 9  

    romuald-f napisał:


    Ten fragment opisu mnie zastanawia. Dlaczego dzieje się to tylko "pod górkę". Czy stan oleju w skrzyni /5L40E/ został wykonany poprawnie. Jak sam zauważyłeś kontrolę stanu oleju dokonujemy śrubką kontrolną w przedniej części bloku skrzyni (tuż nad miską olejową). Oczywiście na uruchomionym silniku, manetka w pozycji N, temperatura skrzyni biegów poniżej 50 st.C.
    Ps. P0700 - Błąd systemu sterowania skrzynią biegów.


    :arrow:troche informacji mam skrzynie 4l30e niewiem czy to jest ruznica a co do wymiany oleju to dostosowalem ssie do tego ;;\

    1. Wymieniamy olej tak jak przy statycznej wymianie, lecz nie odpalamy silnika

    2. Ze skrzyni idą dwa przewody do chłodnicy.. i tutaj uwaga, o dziwo /chociaż jeśli chodzi o olej do skrzyni może jest to normalne/, przewód doprowadzający olej ze skrzyni jest zamontowany na dole, a doprowadzający z chłodnicy do skrzyni u góry..
    W związku z tym odpinamy ten górny i w zamian niego montujemy wąż z kranikiem, oraz zaślepiamy wąż, który doprowadza olej z chłodnicy

    3. Zakręcamy kranik, wajcha w pozycje N, odpalamy silnik i dolewamy oleju, aż się przeleje, następnie odkręcamy kranik i dalej dolewamy i zmieniamy przełożenia skrzyni, aż do momentu kiedy z kranika zacznie lecieć świeży olej*.

    4. Zakręcamy śrubę i kranik, wyłączamy silnik, przykręcamy z powrotem wąż do chłodnicy.

    5. Ponownie odpalamy silnik, wajcha na N, i uzupełniamy ewentualny brak oleju.

    taki opiss znalazlem na innym forum zrobilem tez dzisiaj tzw. STALL TEST
    opis z tego samego forum

    Jeżeli automatyczne skrzynia zachowuje sie nie do końca prawidłowo, warto przeprowadzić test, tzw stall test. Pozwala on sprawdzić czy nie ma poślizgu na tarczkach, jak również na konwertorze i w układzie.

    Rozgrzewamy silnik do normalnego działania (ok 5-10km).
    Sprawdzamy stan oleju w skrzyni:
    - silnik pracuje na wolnych obrotach, włączony P lub N. dotykamy skrzyni. Powinna być gorąca.
    - odkręcamy śrubę na boku skrzyni po jej prawej stronie (patrząc od tyłu auta
    ). Klucz 13.
    - podczas pracy olej powinien się delikatnie sączyć z otworu. Jeśli nie to należy dolać Dexron III aż zacznie sie sączyć.

    Zaciągamy hamulec ręczny.
    Auto powinno być podpięte łańcuchami, ale można również mocno nacisnąć hamulec główny (mocno). Zadbajcie by przed autem nie stało nic i aby gdyby sie wyrwało to nie dokonamy żadnych szkód sobie lub innym.
    Włączamy D, naciskamy gaz do deski i patrzymy na obroty. Powinny dojść do ok 2000-2300. Najlepiej w okolicach 2000.
    Pedał gazu powinien być wciśnięty przez kilka sekund (max10).
    Puszczamy i pozwalamy przestygnąć skrzyni.
    Wykonujemy identyczny test przestawiając gałkę na pozycję "1" oraz "R".
    obroty powinny być na tym samym poziomie.

    Jeżeli są za wysokie to świadczy to o uślizgu skrzyni i należy dalej badać problem (np napisać post w dziale skrzynie biegów). Drugim powodem jest niski stan oleju w skrzyni.

    Jeżeli obroty są za niskie najczęściej świadczy to o problemie "dostawy energii z silnika" czyli silnik jest słaby i należy na nim się skupić.
    Jeśli obroty są różne dla poszczególnych biegów świadczy to o uszkodzeniu w ich obrębie.

    Mam nadzieję, że to pozwoli rozwiać trochę wątpliwości i sprawdzić samemu skrzynię.

    mój wynik na kazdym biegu nieco ponad 2000rpm wiec raczej wpozadku

    skrzynia nie daje za wygrana ciagle wisi na podjazdach

    co do tego bledu to diagnostyke robilem przed wymiana elektrozaworow sa wymienione tylko bledu jeszcze niezkasowalem (moze to jakies szopki wyprawia)

    0
  • Pomocny post
    #19 06 Lip 2009 22:19
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    To co napisałeś to zawrót głowy, innaczej chaos. Widać po tym ostatnim poście że jesteś już zdesperowany.
    Od początku.
    Piszesz że masz Omegę 2.2L z 2002r. tzn. Omegę C (montowane w nich były skrzynki 5L40E). W swym trzecim poście przedstawiasz zdjęcie płyty sterującej (właśnie od skrzynki 5L40E). W ostatnim Twoim poście dowiaduję się że masz 4L30E. Jest to skrzynka posiadająca dwie miski olejowe o całkiem innej konstrukcji niż 5L40E /montowana w Omedze A i B także BMW, Mazdzie, Isuzu itp./. Wymianę dynamiczną wykonałeś w trochę przeinny sposób. Wykonałeś też stall test konwertera, i co wywnioskowałeś ? Pomiar stanu oleju wykonałeś na rozgrzanej skrzynce, dlaczego ? Przecież olej pod wpływem temperatury zwiększa swoją objętość. Można tak robić ale przy skrzynkach posiadających bagnet do sprawdzania stanu oleju. Twoja skrzynka bagnetu nie posiada. Piszesz że dalej skrzynka pracuje na poślizgach. W swym pierwszym poście nic na ten temat nie piszesz. Nawet wykonany stall test konwertera nic na to nie wskazuje. Jedyna usterka, którą opisywałeś to ta w pierwszym poście, o przeciąganiu biegu ruszając będąc na wzniesieniu. Wymieniłeś elektrozawory sztuk 2 /po co ?/ spod, której miski olejowej / pod małą miską olejową jest elektrozawór modulacji ciśnienia (force motor) i spięcia konwertera. Pod dużą miską jest elektrozawór zmiany 1-2, 3-4 następny to zmiany 2-3 i trzeci to spięcia taśmy hamulca/.
    Za dużo błędnych informacji uzyskałeś czytając przeróżne fora.
    A taka informacja jak: czy był stan oleju w skrzyni przed Twoimi "naprawami", jaki kolor oleju /jeżeli bardzo ciemny to jaki zapach tego oleju/ nic nie piszesz. Skrzynka automatyczna to nie silnik elektryczny, jedna usterka a przyczyn naście. Naprawdę potrzeba trochę istotnych informacji aby można było drogą mailową coś z mojej strony zasugerować.
    Już więcej nie wiąż autka łańcuchami, to wielka głupota.
    Jeżeli chcesz wykasować błędy z komputera skrzyni biegów, odłącz klemę "-" na ok. 40 - 60 sekund.

    0
  • #20 07 Lip 2009 00:04
    bombay80
    Poziom 9  

    wiec tak kilka faktów:
    1/tak jestem zdesperowany cholernie bo gdyby irole sie znali w polowie jak ty to bym im auto zostawil.
    2/prawda jest ze mam omege 2.2 2002 rok czyli B face lifting czy tez nazywana c
    co do skrzyni to zamawiajac komplet uszczelek 2 elektrozawory i filtrow firmy

    http://www.jpat.co.uk/GM%204L30E%20AR25-35.pdf

    to jest akurat link do katalogu czesci z mojej skrzyni i wszystko pasowalo filtr elektrozawory uszczelki . uszczelki byly 2 wiec raczej mam ta skrzynie .
    3/ wymiana oleju na obydwu forach tj.http://www.opelomegaforum.pl/ i http://forum.omegaklub.eu/index.php
    jest opisana wlasnie tak i dolewac na rozgrzanej skrzyni az bedzie sie przelewac z boku taka srba z boku miski ,tam tez dolewamy pozycia lewarka N
    olej byl koloru lekko brazowy metaliczny smierdzial jak zuzyty olej niejestem ci w stanie wiecej powiedziec bo pierwszy raz zlewalem olej z skrzyni. auto ma przejechane jakies 130tys km(79 tys mil) podejzewam ze olej byl oryginalny (niezmieniany od nowosci)
    z ogledzin misek nic niewypadlo typu opiłki czy plastikowe elementy tylko szlam na magnesie
    4/ zmienilem elektrozawory raz z desperacji dwa na powyzszych forach zalecili efekt nieco plynniej zmienia biegi ale niepowiem czy przez swiezy olej czy przez zawory ( elektrozawory to 1-2 i 3-4 drugi 2-3)
    5/ nieda sie skasowac bledow w silnikach ECO TEC poprzez odpiecie klemy akumulatora niewiem czy problem jest w silniku czy w ECU model model ecu to gs8.21( tyle ze odpiolem obie ,niewiem czy ma to znaczenie)

    :arrow:napisalem najzwiezlej jak mogłem jak potrzeba cos wiecej to napisz juz nie czytam wiecej zadnego forum zdaje sie na ciebie i mysle ze pomozesz odwdziecze sie jak tylko bede mogl odstapie ci nawet te elektrozawory bo pewnie sa dobre zastanawia mnie tez to ecu sprawdzalem dzisiaj po powrocie z trasy i sie grzeje znaczy jest cieply niewiem czy powinien / skrzynia ogulnie daje rade .na autostradzie zrobilem zisiaj kick down zredukowal 2 biegi bez jakiegos szarpniecia dziwnego i lecial jak strzala:idea:

    0
  • #22 07 Lip 2009 23:27
    bombay80
    Poziom 9  

    pisales kontrolę stanu oleju dokonujemy śrubką kontrolną w przedniej części bloku skrzyni (tuż nad miską olejową). Oczywiście na uruchomionym silniku, manetka w pozycji N, temperatura skrzyni biegów poniżej 50 st.C.
    powiedz mi czy w skrzyni 4l30e wykonuje sie to tak samo??
    bo narazie dolalem przez ta srube z boku miski i weszlo jakies 300ml na zimnej skrzyni auo odpalone lewarek na N.jest mala poprawa ale jakby jeszcze malo bylo . na podjazdach tak jak wczesniej wisiala teraz przeżuci przy 4000rpm wysoko troche ale przeżuci . testowalem ja dzisiaj (tzn start do 3 biegu i stopi w ruzxnych warunkach) zauważylem że zawiesi sie tez jak startuje i jednoczesnie skrecam ale tylko przy energicznym ruszaniu wtedy tez leci w obroty ponad 4000rpm/zmieni jak noge z gazu zdejme i spadnie z obrotów troche .
    sytuacia wyglada mi jakby oleju ciagle malo bylo

    :arrow:odpowiedz mi prosze na pytanie czy mozna w takiej sytuaci wykluczyc poslizg tasmy , tzn. czy jak 1 bieg wchodzi bez typowego dla tej sytuacji szarpniecia jest mozliwy po wbiciu 1 biegu uslizg tasmy przy energicznym ruszaniu ?? wtedy tez by 2ki niemogla wbic mysle:?:

    0
  • #23 08 Lip 2009 00:04
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    W skrzyni 4L30E kontrolę stanu oleju dokonujemy po odkręceniu śrubki w misce olejowej /tej większej/. Taśma spina się na "bębnie" przy pierwszym i drugim biegu. Tłok spinający taśmę ma dość duży skok i w praktyce jest raczj nie możliwe aby taśma była "nie dopięta". Chyba że masz grubo powyżej 200 tyś. km. przebiegu.

    0
  • #24 08 Lip 2009 09:03
    bombay80
    Poziom 9  

    wiec oleju mam teraz zgodnie z norma przelanczac ma przy 4000 tys na podjazdach??(kumpel ma tak samo w audi a6 ale to inna bajka)
    przejade sie na diagnostyke w piatek odezwe sie po ze swieżymi danymi.

    pomysly mi sie juz konczą niestety

    0
  • #25 08 Lip 2009 10:34
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    bombay80 napisał:
    przelanczac ma przy 4000 tys na podjazdach?


    Hmm, zależy jaki jest ten podjazd ? Musisz wiedzieć jedno, im mocniej naciskasz na pedał "gazu" to przy coraz to wyższych obrotach silnika, skrzynia zmienia biegi. Jest to spowodowane wysyłaniem sygnału z TPS /informuje on w jakiej pozycji jest pedał "gazu"/ do komputerów silnika i skrzyni biegów.

    0
  • #26 08 Lip 2009 22:43
    bombay80
    Poziom 9  

    wlasnie zauważam małą prawidlowosc jezeli zawiesi sie to ciagnie do 4000 bez wzgledu na wielkosc podjazdu/ tak jakby za puzno odbierał informacie z kompa np jezeli startuje pod góre i zaraz potem ma skret po skrecie plasko czy z górki tez niezatrybi od razu ze juz niemusi ciagnac .

    w serwisie sie obawiam ze podpna go pod komp i tyle a tym raczej by sie przejechac musial / napisz czy jest jakas mozliwosc podpiecia laptopa do tego i sprawdzic skrzynie podczas jazdy??

    ten błąd p0700 koncentruje sie tylko na problemie sterowania w skrzyni czy moze chodzic o ecu/ zreszta jutro sie podpinam zobacze czy jeszcze go wybije

    0
  • #27 17 Lip 2009 13:28
    bombay80
    Poziom 9  

    witam po małej przerwie na małym urlopie byłem.
    diagnoza wykonana wynik:
    p0560 Nieprawidłowe napięcie zasilające w instalacji elektrycznej pojazdu/ ładowanie mam na poziomie 12v
    p1781 nie wiem co to// znalazlem na forach ::P1781 CAN data bus, ECM actual torque signal - malfunction detected
    p0727 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - brak sygnału
    p0705 Czujnik położenia drążka wyboru biegu
    p0730 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka
    p0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2

    to na tyle powiedzcie mi panowie od czego zacząć ???czy od słabego zasilania mogły posypać się błędy??jakie powinno być ładowanie oplu /??

    0
  • #28 18 Lip 2009 23:39
    bombay80
    Poziom 9  

    napiecie naprawione teraz na poziomie 14v minimalne po wlaczeniu wszystkiego mam 13,2 /
    p0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ?- lambde tez wymienilem
    prosze powiedzcie gdzie szukac odnosnie tego

    p0727 Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika / przekładni - brak sygnału
    p0705 Czujnik położenia drążka wyboru biegu
    p0730 Nieprawidłowe położenie biegu - bieg nie odpowiada położeniu drążka
    podejrzewam ze to bedzie sie odwoływac do mojego głownego problemu:arrow:

    0
  • #29 19 Lip 2009 02:31
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Styki w kasecie zmiany biegów posprawdzane, oporności pomierzone?

    0
  • #30 19 Lip 2009 10:01
    bombay80
    Poziom 9  

    Pawel wawa napisał:
    Styki w kasecie zmiany biegów posprawdzane, oporności pomierzone?

    kaseta zmiany biegów chodzi ci o selektor?? podaj jakie wartosci powinny być

    0