Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4 - problem z pracą silnika

05 Lip 2009 19:16 5579 10
  • Poziom 9  
    Witam!!! Mam mały problemik. Posiadam Opla Astre 1.4 Benzyna + LPG. Problem mam taki. Samochód przejeżdż 20 km bez problemu, silnik pracuje idealnie, a jest tak ze mozesz przejechac tylko kilometr i silnik gaśnie raz po raz. Jak sie go zapala to ma albo wysokie obroty, albo wcale nie moze wejsc na obroty. Bywało nawet tak, że gdy pracował na benzynie to palił sie cały czas CHECK. Wymieniłem membrany w parowniku, wtrysk paliwa napewno sprawny, instalacja elektryczna tez jest sprawdzona. Mam podejrzenie na silnik krokowy, ale nie jestem pewny. Czy to może być to??? Wszystkie propzycje mile widziane.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Rok? Kod silnika? Usterka taka sama na gazie jak i na benzynie? Jak swiecił helikopter, to wymigaj kody!
  • Poziom 9  
    Rok 1992, Kod silnika C14NZ, usterka taka sama na gazie jak i na benzynie :D
  • Poziom 17  
    Napewno będziesz miał kod 12, jak u mnie. Też wariowały obroty, pomogła wymiana papierowej uszczelki pod monowtryskiem.
  • Poziom 16  
    kod 12 to początek testu. Wykonaj test. Jeżeli to silnik krokowy to sterownik to wykryje. W załączniku opis testu do opla.
    Załączniki:
  • Poziom 17  
    Nie używaj tego słowa, bo sprowadzisz na siebie gniew "bogów". Normalnie kod 42.
  • Poziom 16  
    A gniew "bogów" tyczy się kogo??
  • Poziom 10  
    Mam ten sam przypadek, problem polega na tym że jak odpalam na benzynie to tak jakby nie wchodził na obroty, a jak go wkręcić to tak wolno wchodzi że szok. Gdy puszcze mu gaz to nagle spada do 500 obrotów tak jakby chciał z gasnąć i sam podchodzi do 4,500 obrotów, i po tej reakcji chodzi normalnie, obroty na 900 i tak się trzyma. Gorzej z gazem bo trzymał mi obroty przy rozgrzanym silniku około 1,700 obrotów, a przy zimnym to co chwilka 400-500 obrotów i do 4,500 obrotów iz powrotem do niskich.

    Co należy zrobić: wyczyścić silniczek krokowy i go ustawić, ustawić potencjometr przepustnicy i regulacja zapłony, no i na końcu regulacja instalacji gazowej.

    Teraz samochód chodzi jak marzenie.
  • Moderator Samochody
    Januszku napisał:
    ustawić potencjometr przepustnicy

    To może wyjaśnisz wszystkim jak tam się TPS ustawia, bo ja np nie potrafię.
  • Poziom 11  
    kolego wymień krokowy też tak miałem po wymianie jest ok jeśli możesz odczytaj błędy bo może być jeszcze za niskie napięcie na czujniku otwarcia przepustnicy Pozdro

    Dodano po 1 [minuty]:

    a co do TPS to też ciekaw jestem jak się go ustawia da się wogóle
  • Poziom 10  
    ustawić potencjometr przepustnicy - przepraszam mój błąd źle się wyraziłem, chodziło o sprawdzić