Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 3.8 AWD 96r licznik nie działa

05 Lip 2009 22:09 10327 11
  • Poziom 13  
    Witam serdecznie i ponownie opiszę swoją historię ponieważ została zamknięta.
    A więc moja historia jest taka jakieś trzy tygodnie temu wchodzę rano do auta zapalam go a tu autko zapala się i gaśnie,Miga alarm set.

    Dowiedziałem się że na liczniku mogą być zimne luty więc wymontowałem licznik polutowałem co trzeba i zaczęło działać. Więc się ucieszyłem ale moja radość trwała krótko Sad .W piątek rano tydzień temu odpalam Voika a tu wskazówki nie działają więc sobie myślę bez wskazówek można śmigać.Pojechałem do kolegi wyłączyłem silnik i wymontowałem licznik myślę sobie pewnie znowu zimne luty.Po oględzinach licznika stwierdziłem że wszystko gra więc go zamontowałem a tu lipa wskazówki się zacinają i auto pracuje na 2 albo 4 gary a nie na6.

    Wymontowałem licznik i zawiozłem go do elektronika bo myślę sobie może go zle polutowałem. Po paru godzinach odebrałem licznik,kolega nic tam nie znalazł tylko poprawił moje luty.

    Zamontowałem licznik i zaczęło wszystko działać. Działało aż do soboty czyli jeden dzień. W niedzielę auto stało a w poniedziałek rano wsiadam do auta a tu niespodzianka nic nie działa .Licznik od kilometrów nie działa wskazówki nie działają ,auto odpala na 2 albo 4 garki.

    Wyczytałem gdzieś na forum że to jest wina jakiś układów na liczniku że się przegrzewają i robią zakłócenia i że należy odpiąć akumulator i to ma skasować te zakłócenia z komputera. Więc tak zrobiłem.

    Wieczorem podłączyłem akumulator i autko odpaliło i wszystko wróciło do normy,popracowało sobie jakieś 3 minuty i go wyłączyłem,po ponownym przekręceniu kluczyka znowu to samo nic nie działa i odpala się i pracuje na 2 albo 4 gary.

    Auto stało prawie tydzień w sobotę zabrałem się za niego.

    A więc sprawdziłem połączenia dwóch lini ccd bus (+) i ccd bus (-) w całym aucie.Zlokalizowałem tą linie na wtyczkach :

    1. DATA LINK CONNECTOR PIN 3 -CCD+ PIN 11 CCD-
    2.INSTRUMENT CLUSTER PIN 10 CCD+ PIN 9 CCD- (LICZNIK)
    3.BODY CONTROL MODULE-C2 PIN 3 CCD+ PIN 34 CCD-
    4.AIRBAG CONTROL MODULE-C2 PIN 3 CCD+ PIN 4 CCD-
    5.POWERTRAIN CONTROL MODULE-C2 PIN 59 CCD+ PIN 60 CCD -
    6.TRANSMISSION CONTROL MODULE PIN 43 CCD+ PIN4 CCD-

    Wszystkie te wtyczki połączone są tymi samymi kolorami kabli (czarno biały i fioletowo czarny ).

    Zauważyłem coś ciekawego że w wersji amerykańskiej występują jeszcze cztery wtyczki z tymi przewodami od CCD tak jest na schemacie,a w moim samochodzie nie występują we wskazanych miejscach przez schemat. A mianowicie chodzi o wtyczkę:

    A/C HEATER CONTROL PIN 14 CCD+ PIN 16 CCD- na panelu od klimy
    SENTRY KEY IMMOBILIZER MODULE PIN 5 CCD- PIN 6 CCD+
    RADIO PIN 1 CCD+ PIN 2 CCD-
    OVERHEAD CONSOLE PIN 1 CCD - PIN 6 CCD+

    Więc myślę że ta zmiana wychodzi na skutek wersji Europejskiej.

    Po zbadaniu przewodów od CCD połączyłem wszystkie wtyczki na swoje miejsca i robimy próbę. I ku mojemu żdziwieniu licznik od kilometrów i od wybranego biegu w skrzyni zaczął działać i nawet kręciły się te kółeczka jak by się łączył z komputerem ale przy próbie zmiany biegu kwadracik się nie przesuwał.Ale po 10 sekundach gaśnie.I przy ponownej próbie przekręcenia kluczyka nic nie działa, wtedy muszę odłączyć na 5min klemę od akumulatora i znowu działa przez 10 sekund.
    A silnik jak palił na 2 albo 4 cylindry tak dalej pali .

    Proszę o jakieś wasze komentarze.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    Witam kolegów i widzę że nikt mi nie chce pomóc . Myślę nad wymianą komputera od silnika.Co o tym myślicie?
  • Poziom 11  
    Czy zapala się Check Engine? Jeżeli tak z jakim kodem?

    Brak wskazań zegarów oznacza, że nie działa komunikacja po CCD (wszystkie wskazania są przesyłane w ramkach protokołu) lub moduł odpowiedzialny za wskazania nie otrzymuje poprawnych informacji.

    Niemniej jednak jestem przekonany, że to nie powinno mieć wpływu na jakość pracy silnika. Możesz mieć uszkodzony czujnik położenia wału.
  • Poziom 10  
    Ja mam podobny problem tylko silnik chodzi normalnie. Moje autko to 2,5/91' z LPG.Kiedy załączam zapłon wszystko jest ok. Po przejechaniu kilkuset metrów, wskaźnik ciśnienia oleju,temperatury. spada do zera. Nieraz dzieje się tak z ładowaniem, ale rzadko. Podczas jazdy zaczynają migać wszystkie kontrolki, impuls dostaje centralny zamek, a nieraz prędkościomierz i obrotomierz przestaje działać. Po wyłączeniu zapłonu na krótka chwilę powraca do normy i od nowa. Przypuszczam że gdzieś jest słaba lub luźna masa. Sprawdzałem kostkę zasilającą licznik, ruszałem kablami, ale nic. Proszę o wskazówki.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 34  
    W zeszłym tygodniu robiłem takie autko wysmażony pin w liczniku i w konsoli klimatyzacji a ponadto wtyczka sterownika ABS zalana wodą. Na razie chodzi.
  • Poziom 9  
    co ma sie wtyczka ABS do tego bo nie rozumiem ???
  • Poziom 19  
    Mam podobny problem z licznikiem.Wszystko działa dobrze do puki silnik się nie nagrzeje.Jak jest gorący wskazówka prędkości zaczyna wariować.Raz spada do zera raz wychyla się od minimum do max.Sprawdziłem przewody od czujnika w skrzyni do ECU ,polutowałem licznik, ale dalej bez zmian.Dziwne jest to ,że nieraz potrafi działać cały czas .Gdzie szukać dalej ?

    Kupiłem nowy licznik i teraz się zastanawiam nad sterowaniem wyświetlacza położenia dżwigni zmiany biegów.W starym była wskazówka sterowana poprzez lineczkę,która to przesuwała wskazówkę,a w nowym jest wyświetlacz i nie wiem który czujnik odpowiada za jego wyświetlanie.Czy można coś przełożyć z auta z nowym licznikiem aby działał wyświetlacz ?
  • Poziom 19  
    Może ktoś wie jak przebiega droga sygnału z czujnika prędkości w skrzyni biegów do licznika .Chodzi mi o schemat elektryczny uproszczony ,chciałbym wykluczyć ewentualne złe połączenia ,zimne luty.Który pin w liczniku dostaje sygnał ?
  • Poziom 14  
    Jedyna droga to CCD BUS . W tym wypadku sygnał wyjściowy do licznika wysyła szyną - sterownik skrzyni biegów.
  • Poziom 19  
    Ale w tym modelu (3 biegowa) nie ma sterownika skrzyni.
  • Poziom 14  
    Wtedy idzie szyną ze sterownika silnika .. Podaj rok i pojemność silnika a będę mógł więcej powiedzieć .
  • Poziom 19  
    Problem rozwiązany -przyczyną był czujnik prędkości w skrzyni.