Witam serdecznie i ponownie opiszę swoją historię ponieważ została zamknięta.
A więc moja historia jest taka jakieś trzy tygodnie temu wchodzę rano do auta zapalam go a tu autko zapala się i gaśnie,Miga alarm set.
Dowiedziałem się że na liczniku mogą być zimne luty więc wymontowałem licznik polutowałem co trzeba i zaczęło działać. Więc się ucieszyłem ale moja radość trwała krótko Sad .W piątek rano tydzień temu odpalam Voika a tu wskazówki nie działają więc sobie myślę bez wskazówek można śmigać.Pojechałem do kolegi wyłączyłem silnik i wymontowałem licznik myślę sobie pewnie znowu zimne luty.Po oględzinach licznika stwierdziłem że wszystko gra więc go zamontowałem a tu lipa wskazówki się zacinają i auto pracuje na 2 albo 4 gary a nie na6.
Wymontowałem licznik i zawiozłem go do elektronika bo myślę sobie może go zle polutowałem. Po paru godzinach odebrałem licznik,kolega nic tam nie znalazł tylko poprawił moje luty.
Zamontowałem licznik i zaczęło wszystko działać. Działało aż do soboty czyli jeden dzień. W niedzielę auto stało a w poniedziałek rano wsiadam do auta a tu niespodzianka nic nie działa .Licznik od kilometrów nie działa wskazówki nie działają ,auto odpala na 2 albo 4 garki.
Wyczytałem gdzieś na forum że to jest wina jakiś układów na liczniku że się przegrzewają i robią zakłócenia i że należy odpiąć akumulator i to ma skasować te zakłócenia z komputera. Więc tak zrobiłem.
Wieczorem podłączyłem akumulator i autko odpaliło i wszystko wróciło do normy,popracowało sobie jakieś 3 minuty i go wyłączyłem,po ponownym przekręceniu kluczyka znowu to samo nic nie działa i odpala się i pracuje na 2 albo 4 gary.
Auto stało prawie tydzień w sobotę zabrałem się za niego.
A więc sprawdziłem połączenia dwóch lini ccd bus (+) i ccd bus (-) w całym aucie.Zlokalizowałem tą linie na wtyczkach :
1. DATA LINK CONNECTOR PIN 3 -CCD+ PIN 11 CCD-
2.INSTRUMENT CLUSTER PIN 10 CCD+ PIN 9 CCD- (LICZNIK)
3.BODY CONTROL MODULE-C2 PIN 3 CCD+ PIN 34 CCD-
4.AIRBAG CONTROL MODULE-C2 PIN 3 CCD+ PIN 4 CCD-
5.POWERTRAIN CONTROL MODULE-C2 PIN 59 CCD+ PIN 60 CCD -
6.TRANSMISSION CONTROL MODULE PIN 43 CCD+ PIN4 CCD-
Wszystkie te wtyczki połączone są tymi samymi kolorami kabli (czarno biały i fioletowo czarny ).
Zauważyłem coś ciekawego że w wersji amerykańskiej występują jeszcze cztery wtyczki z tymi przewodami od CCD tak jest na schemacie,a w moim samochodzie nie występują we wskazanych miejscach przez schemat. A mianowicie chodzi o wtyczkę:
A/C HEATER CONTROL PIN 14 CCD+ PIN 16 CCD- na panelu od klimy
SENTRY KEY IMMOBILIZER MODULE PIN 5 CCD- PIN 6 CCD+
RADIO PIN 1 CCD+ PIN 2 CCD-
OVERHEAD CONSOLE PIN 1 CCD - PIN 6 CCD+
Więc myślę że ta zmiana wychodzi na skutek wersji Europejskiej.
Po zbadaniu przewodów od CCD połączyłem wszystkie wtyczki na swoje miejsca i robimy próbę. I ku mojemu żdziwieniu licznik od kilometrów i od wybranego biegu w skrzyni zaczął działać i nawet kręciły się te kółeczka jak by się łączył z komputerem ale przy próbie zmiany biegu kwadracik się nie przesuwał.Ale po 10 sekundach gaśnie.I przy ponownej próbie przekręcenia kluczyka nic nie działa, wtedy muszę odłączyć na 5min klemę od akumulatora i znowu działa przez 10 sekund.
A silnik jak palił na 2 albo 4 cylindry tak dalej pali .
Proszę o jakieś wasze komentarze.
A więc moja historia jest taka jakieś trzy tygodnie temu wchodzę rano do auta zapalam go a tu autko zapala się i gaśnie,Miga alarm set.
Dowiedziałem się że na liczniku mogą być zimne luty więc wymontowałem licznik polutowałem co trzeba i zaczęło działać. Więc się ucieszyłem ale moja radość trwała krótko Sad .W piątek rano tydzień temu odpalam Voika a tu wskazówki nie działają więc sobie myślę bez wskazówek można śmigać.Pojechałem do kolegi wyłączyłem silnik i wymontowałem licznik myślę sobie pewnie znowu zimne luty.Po oględzinach licznika stwierdziłem że wszystko gra więc go zamontowałem a tu lipa wskazówki się zacinają i auto pracuje na 2 albo 4 gary a nie na6.
Wymontowałem licznik i zawiozłem go do elektronika bo myślę sobie może go zle polutowałem. Po paru godzinach odebrałem licznik,kolega nic tam nie znalazł tylko poprawił moje luty.
Zamontowałem licznik i zaczęło wszystko działać. Działało aż do soboty czyli jeden dzień. W niedzielę auto stało a w poniedziałek rano wsiadam do auta a tu niespodzianka nic nie działa .Licznik od kilometrów nie działa wskazówki nie działają ,auto odpala na 2 albo 4 garki.
Wyczytałem gdzieś na forum że to jest wina jakiś układów na liczniku że się przegrzewają i robią zakłócenia i że należy odpiąć akumulator i to ma skasować te zakłócenia z komputera. Więc tak zrobiłem.
Wieczorem podłączyłem akumulator i autko odpaliło i wszystko wróciło do normy,popracowało sobie jakieś 3 minuty i go wyłączyłem,po ponownym przekręceniu kluczyka znowu to samo nic nie działa i odpala się i pracuje na 2 albo 4 gary.
Auto stało prawie tydzień w sobotę zabrałem się za niego.
A więc sprawdziłem połączenia dwóch lini ccd bus (+) i ccd bus (-) w całym aucie.Zlokalizowałem tą linie na wtyczkach :
1. DATA LINK CONNECTOR PIN 3 -CCD+ PIN 11 CCD-
2.INSTRUMENT CLUSTER PIN 10 CCD+ PIN 9 CCD- (LICZNIK)
3.BODY CONTROL MODULE-C2 PIN 3 CCD+ PIN 34 CCD-
4.AIRBAG CONTROL MODULE-C2 PIN 3 CCD+ PIN 4 CCD-
5.POWERTRAIN CONTROL MODULE-C2 PIN 59 CCD+ PIN 60 CCD -
6.TRANSMISSION CONTROL MODULE PIN 43 CCD+ PIN4 CCD-
Wszystkie te wtyczki połączone są tymi samymi kolorami kabli (czarno biały i fioletowo czarny ).
Zauważyłem coś ciekawego że w wersji amerykańskiej występują jeszcze cztery wtyczki z tymi przewodami od CCD tak jest na schemacie,a w moim samochodzie nie występują we wskazanych miejscach przez schemat. A mianowicie chodzi o wtyczkę:
A/C HEATER CONTROL PIN 14 CCD+ PIN 16 CCD- na panelu od klimy
SENTRY KEY IMMOBILIZER MODULE PIN 5 CCD- PIN 6 CCD+
RADIO PIN 1 CCD+ PIN 2 CCD-
OVERHEAD CONSOLE PIN 1 CCD - PIN 6 CCD+
Więc myślę że ta zmiana wychodzi na skutek wersji Europejskiej.
Po zbadaniu przewodów od CCD połączyłem wszystkie wtyczki na swoje miejsca i robimy próbę. I ku mojemu żdziwieniu licznik od kilometrów i od wybranego biegu w skrzyni zaczął działać i nawet kręciły się te kółeczka jak by się łączył z komputerem ale przy próbie zmiany biegu kwadracik się nie przesuwał.Ale po 10 sekundach gaśnie.I przy ponownej próbie przekręcenia kluczyka nic nie działa, wtedy muszę odłączyć na 5min klemę od akumulatora i znowu działa przez 10 sekund.
A silnik jak palił na 2 albo 4 cylindry tak dalej pali .
Proszę o jakieś wasze komentarze.