Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

laguna 1.8 16v z00r po wymianie rozrządu

06 Lip 2009 05:05 10122 31
  • Poziom 2  
    Witam. Może mi ktoś pomoże? Po wymianie rozrządu w mojej Lagunie (pękł pasek), były wymieniane zawory, rozrząd ustawiony przyrządami. Chcemy odpalić a reakcja jest taka, jakby silnik nie miał kompresji. Kręci jakoś tak dziwnie lekko jakby właśnie był pęknięty pasek. Mechanik twierdzi, że dopóki nie odpali nie można sprawdzać ciśnienia na cylindrach, bo żeby ono tam było odpowiednie, to silnik musi zapalić i pochodzić chwilę i koło się zamyka. Jak nie palił tak nie pali.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W konia Cię robi, zmień mechanika.
  • Poziom 16  
    nie jestem pewny ale moze hydrauliczne regulatory zaworow musza sie napelnic olejem i dopiero wtedy zapali.pozatym zeby zmierzyc cisnienie w cylindrach silnik powinien byc zimny i wcale wczesniej nie musi odpalac.
  • Poziom 30  
    Popychacze najlepiej opróżnić z oleju przed montażem , ale jeżeli silnik już trochę postoi to same się opróżnią pod naciskiem sprężyn zaworowych, szkopuł w tym aby wcześniej nie pogiąć zaworów .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Tam koło pasowe nie ma klina na dole.
    Mogło przyblokować albo źle ustawiony (mechanior).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Kolega owik Potrzebne szkolenie w dziedzinie popychaczy hydraulicznych ! . Popychacze powinny być opróżnione aby podczas uruchamiania zawory nie zderzyły się z tłokami . Puste popychacze i tak powodują otwarcie zaworów wznios zaworu jest wówczas mniejszy jednak umożliwia uruchomienie , nie opróznienie popychaczy owocuje problemami z uruchomieniem - zawory nie domykają się a ponadto możliwa kolizja z tłokami , czasami się to zdarza mniej doświadczonym mechanikom .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    ja bym sie bał dla takiego mechanika dać koło odkręcić, zdejmij pokrywe zaworów i sprawdz czy nie pogiete znowu, jak pogiety to luz spory bedzie ;)
  • Moderator Samochody
    Ciekawe jak sprawdzi, jak dekiel jest jednocześnie podporami wałków
  • Poziom 11  
    racja przepraszam zapomniałem, jeszcze jest metoda taka ze ustawiamy cylinder w gmp podczas suwu sprężania i w otwór po świecy dajemy sprężone powietrze ale i tak zmierzenie ciśnienia sprężania powinno rozwiązać sprawę
  • Poziom 10  
    Witajcie.

    Proszę o pomoc, bo brakuje mi już pomysłu gdzie szukać usterki.
    Tydzień temu koło pasowe wału korbowego uszkodziło mi pasek rozrządu (rozwarstwiło się) w następstwie czego nastąpiła kolizja zaworów z tłokami.
    Jak łatwo się domyśleć czekał mnie remont silnika.

    Głowica poszła do planowania, wymienione zostały prowadnice zaworowe i wszystkie zawory.
    Założyłem nowy kompletny rozrząd wraz z KZFR.

    Wszystko poskładałem do kupy.
    Odpaliłem silniczek i niestety pracuje bardzo nierówno.
    Komputer nie informuje o zadnym błędzie.
    Gdy odpinam pierwszą lub czwartą cewkę silnik jakby pracował lżej (o ile można tak twierdzić), odpinając drugą lub trzecią cewkę - zatrzymuje się.
    Podmieniłem cewki 3 i 4 miejscami, ale nadal jest tak samo. Nie pracuje 1 i 4 cylinder.
    Podmieniłem świece na 4 cylindrze - brak reakcji.
    Po dwóch dniach postoju ciśnienie pojawiło się na 4 cylindrze, jednak na 1 nadal jest 0.
    Rozrząd ustawiony jest na znakach tzn, na tylnej blokadzie i trzpieniu w korbowodzie.

    Z opisywanego tu tematu wnioskuję, że może być problem z domykaniem się zaworów na pierwszym cylindrze.

    Pytanie mam do metody podawania sprężonego powietrza do cylindra.
    Czy potrzeba jakąś końcówkę wkręcać w świecę?
    Czy też jest jakiś inny sposób by podać tam ciśnienie.
  • Poziom 43  
    kisztan napisał:
    Z opisywanego tu tematu wnioskuję, że może być problem z domykaniem się zaworów na pierwszym cylindrze.

    Pytanie mam do metody podawania sprężonego powietrza do cylindra.
    Czy potrzeba jakąś końcówkę wkręcać w świecę?
    Czy też jest jakiś inny sposób by podać tam ciśnienie.


    Skoro cisnienie 0 to prze jaja, nawet nikt nie stracił 10min i nie sprawdził szczelności naftą, lub co gorsz faktu zacinania się zaworów, nidajboże jak je ktoś prostował.
    Tak czy inaczej głowica do odkrecenia ponownego.
  • Poziom 10  
    Zawory i prowadnice nowe, głowica sprawdzana ciśnieniowo.
  • Moderator Samochody
    Robiłem w zeszłym tygodniu głowicę w takim silniku, bo wkręcił się pasek osprzętu w rozrząd. Nie wyciskałem popychaczy, normalnie poskładałem i odpalił na dotyk, więc nie w nich bym szukał przyczyny
  • Poziom 10  
    Próbował już koś wymienić samemu Hydropopychacze bez ściągania wałków rozrządu ?
  • Moderator Samochody
    Widziałeś w ogóle budowę tej głowicy ? chyba nie
  • Moderator Samochody
    Pokrywa zaworów jest jednocześnie górnym łożyskowaniem wałków, więc po odkręceniu są na wierzchu, wystarczy je wyjąć (oczywiście po uprzednim zdjęciu paska)
  • Poziom 10  
    Dziękuję kolego za uświadomienie....i czar prysł :(
  • Poziom 10  
    Głośna praca przez około 15s na zimnym silniku i tylko przy pierwszym starcie po nocy. Objawy przypominające nadmiernie zużytych hydro popychaczy ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sam sobie naprawiam samochód, dzięki temu się uczę i poznaję działanie elementów i zespołów silnika. Robię to dla siebie.
  • Poziom 43  
    koddi napisał:
    Głośna praca przez około 15s na zimnym silniku i tylko przy pierwszym starcie po nocy.

    To wnioskuje na niskieciśnienie oleju na magistrali.
    Po ok 2-5 sekund zawsze po nocy silnik cichnie jeśli właściwy olej wlany.
    koddi napisał:
    Sam sobie naprawiam samochód, dzięki temu się uczę i poznaję działanie elementów i zespołów silnika. Robię to dla siebie.
    ??? :idea:
  • Poziom 10  
    hahah "kali lubić jeść" :)

    Chodziło mi o to że sam sobie naprawiam samochód i od strony praktycznej poznaję jak działają poszczególne układy.:)

    A do rzeczy....olej wymieniany systematycznie 5w30 Valvoline max life.....
    około 2 mies patrząc wstecz, wymieniałem uszczelkę miski olejowej....
    Filtr smoka był zupełnie czyściutki, miska olejowa czysta bez żadnych przetarć.
    Łańcuszek napędzający pompę oleju miał mały luz.

    Domyślam się że niezbędny będzie pomiar ciśnienia oleju.
  • Moderator Samochody
    Wiedz, że tam nie ma klina na wale, więc jak zaczniesz rozbierać rozrząd, to bez blokad nie poskładasz
  • Poziom 10  
    No to chyba sobie z Tym samemu nie poradzę...

    Kolego może głupio to zabrzmi....ale czy ten łańcuszek powinien mieć jakikolwiek luz?