Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra F 1.4 - awaryjki, zapłon

Januszku 06 Jul 2009 13:32 8610 17
  • #1
    Januszku
    Level 11  
    Witam!!!

    Mam taki problem, jak włączam awaryjki to zapala mi się zapłon. Gdy na włączonym silniku włącze awaryjki to mogę wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i silnik nadal pracuje. Co jest tego powodem, jak to naprawić??
  • #2
    1robert
    Level 18  
    chyba zwarcie w włączniku od awaryjek albo w stacyjce... nie chce mi się na schemat patrzyć ale raczej w stacyjce - nie odłącza ci zasilania
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Robert ,coś pokićkałes. Awaryjne mają zasilanie z 30, a nie z 15.Pierewsza sugestia jest moźliwa.Probierkę w dłoń i do pracy.
  • #4
    1robert
    Level 18  
    może ale włącznik od awaryjnych łączy też obwód migaczy (nie pamiętam tylko w którym miejscu...)
    w Astrze często psuje się właczik od awaryjnych ALE... wydaje mi się mało prawdopodobne żeby przez zwarcie dwu przewodów w włacziku od awaryjnych można było odpalić auto... ;)
  • #5
    licho23
    Level 20  
    włącznik awaryjnych zwiera , można śmiało wymieniać, spotkały się 15 i 30.
  • #6
    Januszku
    Level 11  
    Koledzy no i zonk 3 różne włączniki awaryjek z 3 różnych astr w których te włączniki działają bez problemów, także ten mój włącznik awaryjek dziala w nich normalnie. Stacyjka, tzn kostka w stacyjce zmieniona na inną. Problem jest nadal ten sam.

    Może ktoś ma schemat kabli włącznika awaryjek i rozpiske gdzie te kable idą.

    Czy mógłby ktoś napisać które piny włącznika są plusowe (maja prąd) a które sa minusowe
  • #7
    Januszku
    Level 11  
    Czy nikt nie potrafi pomóc z tym problemem??


    Oto dane samochodu:
    Astra F Caravan (Kombi) 91' silnik C14NZ 1.4 8v (z 93') + LPG (LandiRenzo)
  • #8
    viper555
    Level 39  
    Astra F 1.4 - awaryjki, zapłon

    Posprawdzaj sobie S52 włącznik awaryjnych.P
  • #9
    wojciech b
    Level 12  
    witam szacowne grono wczoraj pojawił się u mnie znajomy z takim problemem ..odłączyłem radio następnie włożyłem rękę pod zegarek ruszyłem wiązką i problemu niema .postanowiłem odłączyć zegarek na próbę.
  • #10
    Januszku
    Level 11  
    Poryszanie kablami i włożenie orginalnego radia nic nie daje.

    Kupiłem NOWY włącznik świateł awaryjnych, problem ten sam (włączam awaryjne i włacza sie zapłon, chociaż kluczyk trzymam w rece, ale jeśli odpale z kluczyka samochód i włącze awaryjne to mogę wyciągnąć kluczyk ze stacyjki a silnik bedzie nadal pracował).

    Kupiłem drugi komputer, wszystkie nowe przekaźniki i nic, nadal ten sam problem.

    Ma ktoś jeszcze jakąś radę.

    Bo pozostanie mi wymiana całej instalacji elektrycznej.
  • #11
    Logi
    Level 19  
    Januszku - sprawdź na początek trzy rzeczy:

    - czy po włączeniu zapłonu (pierwsza pozycje kluczyka) można uruchomić wycieraczki, STOP (nie pamiętam na 100% czy STOP działa z zapłonem) , dmuchawę oraz czy zapalają się kontrolki ładowania, smarowania, poduszek (o ile masz), i czy zaczyna wędrować wskazówka wskaźnika paliwa.

    - następny test - wyłącz zapłon i sprawdź czy te wszystkie urządzenia przestały na pewno działać.

    - kolejny test - czy po włączeniu awaryjnych znów wszystkie wyżej wymienione odbiorniki działają (tak jak przy włączonym zapłonie)

    To na razie tyle na początek
  • #12
    Januszku
    Level 11  
    Logi wrote:
    Januszku - sprawdź na początek trzy rzeczy:

    - czy po włączeniu zapłonu (pierwsza pozycje kluczyka) można uruchomić wycieraczki, STOP (nie pamiętam na 100% czy STOP działa z zapłonem) , dmuchawę oraz czy zapalają się kontrolki ładowania, smarowania, poduszek (o ile masz), i czy zaczyna wędrować wskazówka wskaźnika paliwa.

    - następny test - wyłącz zapłon i sprawdź czy te wszystkie urządzenia przestały na pewno działać.

    - kolejny test - czy po włączeniu awaryjnych znów wszystkie wyżej wymienione odbiorniki działają (tak jak przy włączonym zapłonie)

    To na razie tyle na początek


    Moja stacyjka ma 4 poziomy:
    0 wyłączony zapłon
    1 działa tylko radio z podświetleniem wyświetlacza
    2 kontrolki olej, ładowanie, wskaźnik paliwa sie unosi, dziala dmuchawa, podświetlenie konsoli środkowej i podświetla sie wyświetlacz, dmuchawa chodzi, pompa paliwowa też, mozna uruchomić wycieraczki i pompę spryskiwaczy, działa stop, mozna pomrugać kierunkowaskazami, po otwarciu schowka zapala sie lampka.
    3 kręcenie rozrusznikiem

    po cofnieciu kluczyka do poziomu 0 i wyciagnięciu ze stacyjki, wszystko sie wyłacza

    po wduszeniu wlacznika awaryjek, kluczyk w ręce, załącza sie zapłon (jakby poziom 2 w stacyjce)
  • #13
    Logi
    Level 19  
    OK. Teraz następna próba - wyciągnij przerywacz kierunkowskazów (to ta długa kostka w skrzynce bezpieczników podobna do przekaźnika - na klapce ze skrzynki bezpieczników jest on oznaczony dwoma strzałkami prawo-lewo) i bez zapłonu oczywiście włącz awaryjne. Awaryjne nie będą oczywiście migać ale zaobserwuj co się dzieje, czy automatycznie włącza się zapłon.
    I druga próba - włóż przerywacz kierunkowskazów na miejsce a wyciągnij bezpiecznik F28. Włącz stacyjkę - sprawdź czy nie świeci STOP i nie migają kierunkowskazy - te dwa obwody są na tym bezpieczniku. Potem wyłącz stacyjkę a włącz klawisz awaryjnych - powinny migać awaryjne. Zobacz co dzieje się w tym przypadku - czy pojawia się automatycznie zapłon
  • #14
    rico37p
    Level 28  
    Ja mam pytanie czy masz oryginalne wtyki do radia ?
  • #15
    Januszku
    Level 11  
    Logi wrote:
    OK. Teraz następna próba - wyciągnij przerywacz kierunkowskazów (to ta długa kostka w skrzynce bezpieczników podobna do przekaźnika - na klapce ze skrzynki bezpieczników jest on oznaczony dwoma strzałkami prawo-lewo) i bez zapłonu oczywiście włącz awaryjne. Awaryjne nie będą oczywiście migać ale zaobserwuj co się dzieje, czy automatycznie włącza się zapłon.
    I druga próba - włóż przerywacz kierunkowskazów na miejsce a wyciągnij bezpiecznik F28. Włącz stacyjkę - sprawdź czy nie świeci STOP i nie migają kierunkowskazy - te dwa obwody są na tym bezpieczniku. Potem wyłącz stacyjkę a włącz klawisz awaryjnych - powinny migać awaryjne. Zobacz co dzieje się w tym przypadku - czy pojawia się automatycznie zapłon



    Po wyciągnięciu przerywacza, i wduszeniu włącznika awaryjnych świateł, kierunkowskazy nie pala sie wogóle, lecz pali sie cały czas kontrolka na liczniku

    Przy drugiej próbie, zapłon się zapalił od razu, kierunkowskazy nie palą się.

    Posiadam oryginalne wtyczki iso do radia, zasilająca i głośników, oraz wtyczka wyświetlacza. Kabel od automatycznej anteny nie jest przecięty (przecięty kabel przy nieoryginalnym radiu pokazuje datę, zamiast pustego pola)
  • #16
    Logi
    Level 19  
    A jak doszło do tej usterki. Czy stało się to nagle czy może po montażu LPG czy po jakieś naprawie czy zmianach. Jest to bardzo dziwne ale jeśli ktoś tam majstrował to tego nie znajdziemy tak łatwo.
  • #17
    Januszku
    Level 11  
    Samochód od czasu zakupu mial taki problem czyli od 3lat. Poprzedni właściciel miał przetarta całą stronę lewą, kable przejrzałem pod maską, w drzwiach i w progu, nawet pod deską żadnych przetarć, wszystkie masy wyczyszczone.

    Dopiero rok temu został wymieniony silnik ze skrzynią (elementy po regeneracji), oraz zamontowana instalacja LPG, i po 2 próbach kradzieży (uszkodzony zamek w drzwiach) zamontowany alarm.
  • #18
    Logi
    Level 19  
    Coś mi się wydaje że ktoś przerobił instalację i raczej ciężko będzie to naprawić na odległość. Gdyby to była samoistna awaria to inna sprawa.