Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elmark
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter elektryczny słabsza moc przed moduł

jahooo 06 Lip 2009 18:30 4135 10
  • #1 06 Lip 2009 18:30
    jahooo
    Poziom 19  

    Dostałem skuter eletryczny, tzn escooter. Był w nim padniety moduł zamówiony z allegro zaczeło to działac. Zaobserwowałem jednak pewna zależność. Gdy aku troche przysiądą to skuter widac traci moc. Ale gdy podłącze silnik z pominięciem modułu bezpośrednio pod silnik, to silnik nadal pracuje jak w pełni naładowany. Czy to normalna zależnośc, moduł bierze az tyle mocy. Dodam odrazu , że nie są włączone światła itp

    0 10
  • Elmark
  • #2 06 Lip 2009 18:52
    Darrieus
    Poziom 38  

    Spadek napięcia na module, niech to będzie nawet 0,5V to przy parunastu amperach tych watów się nazbiera , raczej normalne.
    Moduł pewnie made in china i tranzystory igbt nie pierwszej klasy.

    0
  • #3 06 Lip 2009 19:03
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Uważam, że to zjawisko jest jak najbardziej normalnym obiawem. Moduł jest zasilany z tego samego akumulatora co silnik napędowy. Jeśli akumulator słabnie to przy poborze dość dużego prądu jaki jest potrzebny, automatycznie spada napięcie. I w tym przypadku to napięcie może być nie wystarczające do wysterowania modułu by otrzymać pełną moc. Jeśli jest możliwość (czasami jest osobne wejście zasilania modułu) zasil z innego akumulatora wtedy nie będziesz miał tego problemu.

    0
  • #4 06 Lip 2009 19:56
    jahooo
    Poziom 19  

    Sa dwa aku 12v a silnik to 24V. A jak by zrobic jakis załacznik który omija moduł po ruszeniu zdało by to rezultat silnikowi by to nie zaszkodziło

    0
  • Elmark
  • #5 06 Lip 2009 20:03
    Darrieus
    Poziom 38  

    jahooo napisał:
    Sa dwa aku 12v a silnik to 24V. A jak by zrobic jakis załacznik który omija moduł po ruszeniu zdało by to rezultat silnikowi by to nie zaszkodziło


    Silnikowi nie, ale jak włącznik się zatnie to zabijesz się na drzewie.

    0
  • #6 06 Lip 2009 22:44
    jahooo
    Poziom 19  

    Fakt, a tego nie mozna wykluczyć hm

    0
  • #7 07 Lip 2009 00:12
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    jahooo napisał:
    Sa dwa aku 12v a silnik to 24V. A jak by zrobic jakis załacznik który omija moduł po ruszeniu zdało by to rezultat silnikowi by to nie zaszkodziło

    A wiesz jaki to by musiał byś wyłącznik. Nie wiem czy w przyzwoitych rozmiarach dostał byś taki. Dość duży prąd płynący może zespawać styki lub stopić obudowę. A spełniający kryteria byłby raczej pokaźnych rozmiarów

    1
  • #8 07 Lip 2009 08:04
    Darrieus
    Poziom 38  

    fortronik napisał:
    jahooo napisał:
    Sa dwa aku 12v a silnik to 24V. A jak by zrobic jakis załacznik który omija moduł po ruszeniu zdało by to rezultat silnikowi by to nie zaszkodziło

    A wiesz jaki to by musiał byś wyłącznik. Nie wiem czy w przyzwoitych rozmiarach dostał byś taki. Dość duży prąd płynący może zespawać styki lub stopić obudowę. A spełniający kryteria byłby raczej pokaźnych rozmiarów


    Od czego są przekaźniki.
    Co nie zmienia faktu że to poronione rozwiązanie, chyba że ktoś lubi siniaki ;)

    0
  • #9 07 Lip 2009 10:23
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    lubamet napisał:
    Od czego są przekaźniki.


    Co również nie zmienia faktu że ten przekaźnik też będzie sporych rozmiarów.

    0
  • #10 07 Lip 2009 10:50
    jahooo
    Poziom 19  

    No ale gdyby pominąc moduł olać światła i zastosować tylko jakąś regulacje obrotów. Ktoś chyba wrzucał na forum schemat

    0
  • #11 07 Lip 2009 11:45
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Nawet jak wywalisz wszystkie odbiorniki (światła itp) To regulator musi być wykonany co najmniej na tranzystorach mocy, lub tyrystorach (już posiadasz taki moduł), które potrzebują zasilania i koło się w dalszym ciągu zamyka.

    0