Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12, automat i-shift- pomocy

coralgol1976 21 Cze 2010 23:11 73198 44
  • #31
    coralgol1976
    Poziom 16  
    Jestem winien wam opis tego co pomogło mojemu volvusiowi ostatecznie.
    Autko dokulało się do końca maja i ponownie zaczęło płatać figle. W międzyczasie uzyskałem możliwość skorzystania z komputera serwisowego - ot po prostu na 2 tygodnie !! Dzięki temu mogłem sobie wiele przeanalizować i uzmysłowić. Zrobiłem test skrzyni biegów i okazało się, że niekiedy wurzuci błąd 48 - zmiana biegu trwa zbyt długo... Kolejny test samego siłownika sprzęgła (szybkie wysprzęglanie, wolne wysprzęglanie, szybkie zasprzęglanie, wolne zasprzęglanie). Ponownie błąd wolnego wysprzęglania i informacja przekroczono limit czasu. Ustawiając zapis parametrów do jazdy próbnej zaznaczając opcje związane z wybranym biegiem, pozycją cylindra siłownika, ciśnieniem skrzyni biegów wybrałem się na jazdę taestową. Po odbyciu jazdy okazało się, że kiedy siłownik wysprzęgli do zmiany biegu zaczyna powoli zasprzęglać nim skrzynia dokona zmiany... Zauważyłem na wykresie zmianę jego położenia w trakcie zmiany biegu.. Założyłem, że siłownik traci ciśnienie powietrza. Rozmontowałem siłownik od strony elektroniki i rozlutowałem taśmę łączącą elektrozawory oraz czujnik położenia. Dzięki temu mogłem wyjąć uszczelniacz pneumatyczny 20x10x5, który wymieniłem. Po montażu siłownika i ruszaniu mało nie omdlałem - tak płynnie to auto jeszcze nigdy nie ruszało !!! Już pierwsza zmiana biegu trwała ułamek sekundy, że trudno poczuć czas zmiany biorąc pod uwagę ciąg auta. Podpiąłem szybko komputer i w drogę - wykres odmienny i bardzo logiczne zachowanie położenia łapy sprzęgła/tłoka siłownika.
    Jutro - pojutrze będę regenerował drugi siłownik w II volvie (bo mu zaczęło odwalać) i zrobię dokumentację zdjęciową dla was wszystkich.
    Pozdrawiam @ll

    Dodano po 37 [minuty]:

    Wcześniej któryś z forumowiczów pisał o wymianie siłownika, jednak nawet serwis nie dawał pewności, że to jest to, a odstraszała cena 5600zł netto ;/, a o używce można było pomarzyć. Dzisiaj są już regenerowane za 3tys z oddaniem własnego, nadal wg moje informacji nie występują komplety naprawcze.. Używane już można dostać - jednak kilka złociszy na uszczelniacz i godzina roboty (z przemyciem -zwłaszcza zastałych elektromagnesów) to najkorzystniejszy wariant :D
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    pgolebiow
    Poziom 10  
    Jak z tą dokumentacją bo mnie chyba czeka ta sama operacja, a każda pomoc się przyda.
  • #33
    czarnymv6
    Poziom 10  
    Witam też walczyłem z tą skrzynią wcześniej robił autoryzowany serwis Volvo w Długołęnce pod Wrocławiem i pożal się boże naciągnęli gościa na wymianę sprzęgła a okazuje się że wcale go nie wymienili a faktura na 11tys zł , po teoretycznej wymianie sprzęgła skrzynia dalej wolno przełączała biegi i głupiała - a wystarczyło rozebrać siłownik sprzęgła wyczyścić go w środku zmienić uszczelnienia dać nowy smar i chodzi jak poezja . UWAGA - NIE DAWAĆ AUT DO SERWISU VOLVO DŁUGOŁĘKA POD WROCŁAWIEM TO OSZUŚCI I NACIĄGACZE TO NIE JEDYNY PRZYPADEK JAK KLIENTA WYDYMALI

    Jak kogoś interesuje to mogę podać więcej przykładów

    Dodano po 4 [minuty]:

    Uwaga po naprawie siłownika sprzęgła oczywiście trzeba zrobić jego adaptację oraz skrzyni -wtedy wszystko powinno być ok
  • #34
    czarnymv6
    Poziom 10  
    Jak ktoś ma problem z VOLVO albo RENO na terenie dolnego śląska to mogę pomóc
  • #35
    dawid1416
    Poziom 2  
    Mam Volvo FH 12 2002r(chińczyk) z automatyczną skrzynią biegów I-shift.Wyświetla mi się komunikat:sprawdź skrzynie biegów na następnym postoju.Błędy odczytane z komputera to:MID130 PID37 FMIO.Ciśnienie powietrza skrzyni biegów wartość zbyt wysoka.Proszę o pomoc.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #36
    mk20x
    Poziom 1  
    Witam!
    Potrzebuję pomocy w sprawie automatu volvo i-shift!!!!!!!!

    Po przełączeniu na automat (A) samochód nie reaguje na pedał gazu.
    Można przełączyć tylko na R i samochód jedzie.
  • #37
    slimmm
    Poziom 9  
    Witam wszystkich użytkowników
    to mój 1 post na elektrodzie

    Przejdę do rzeczy volvo 07r. i shift VT2412C
    Problem z wyskakującym biegiem 3,4 oraz 9,10
    diagnozowany w 2 serwisach VOLVO od strony elektronicznej
    0 problemów i błędów po demontażu skrzyni stwierdzono
    ze wyrobiony jest tryb "średni" oraz szalka na nim która
    jest wskazana strzałka na zdjęciach
    [mowie o w odniesieniu do zdjęć które kolega zamieścił]
    Pytanie brzmi ,czy to może być to ? czy ktoś już miał przypadek
    z wyskakującymi biegami ?
  • #38
    MACIEK_M
    Poziom 28  
    -> slimmm gdzie zdjęcia? Czy nie pomyliłeś biegów 3 i 4, 9 i 10 ?
  • #39
    slimmm
    Poziom 9  
    Witam skrzynia się juz składa. wymieniony został tryb - zdjecie
    Volvo FH12, automat i-shift- pomocy
    ktory jak widac "wyrobil" się...ponadto wymieniono szalkę na której pracuje
    wybierak tego biegu.
    napisze jak sie skrzynia sprawuje po naprawie
    swoja drogą wie ktoś dlaczego ten trybek tak się zużył?

    dzis odebrałem samochód z naprawy po wymianie "trybka" i szalki
    wybieraka wszystko działa OK calos "imprezy" 3500zł
  • #40
    macaroni1
    Poziom 12  
    smoku mid 136 sid1 fmi4 to zwacie w czujniku prędkości koła 1-ej osi lewa strona
    pozdrawiam

    Dodano po 34 [minuty]:

    smok29 napisał:
    Proszę o opis tej usterki:
    MID 136 SDI 1 FMI 4

    to nie ten temat ale to zwarcie w czujniku prędkości koła, 1 oś lewa strona
  • #41
    coralgol1976
    Poziom 16  
    dawid1416 napisał:
    Mam Volvo FH 12 2002r(chińczyk) z automatyczną skrzynią biegów I-shift.Wyświetla mi się komunikat:sprawdź skrzynie biegów na następnym postoju.Błędy odczytane z komputera to:MID130 PID37 FMIO.Ciśnienie powietrza skrzyni biegów wartość zbyt wysoka.Proszę o pomoc.


    Uwalony jest czujnik ciśnienia w skrzyni. Koszt naprawy ok 1000zł, a nie ma wpływu na jazdę i wybór biegów przez skrzynię.
    Zrobisz co zechcesz, naprawisz, bądź przywykniesz, że volvo musi coś wyświetlać, bo nie byłoby volvem ;)

    Dodano po 7 [minuty]:

    coralgol1976 napisał:
    Jestem winien wam opis tego co pomogło mojemu volvusiowi ostatecznie.
    Autko dokulało się do końca maja i ponownie zaczęło płatać figle. W międzyczasie uzyskałem możliwość skorzystania z komputera serwisowego - ot po prostu na 2 tygodnie !! Dzięki temu mogłem sobie wiele przeanalizować i uzmysłowić. Zrobiłem test skrzyni biegów i okazało się, że niekiedy wurzuci błąd 48 - zmiana biegu trwa zbyt długo... Kolejny test samego siłownika sprzęgła (szybkie wysprzęglanie, wolne wysprzęglanie, szybkie zasprzęglanie, wolne zasprzęglanie). Ponownie błąd wolnego wysprzęglania i informacja przekroczono limit czasu. Ustawiając zapis parametrów do jazdy próbnej zaznaczając opcje związane z wybranym biegiem, pozycją cylindra siłownika, ciśnieniem skrzyni biegów wybrałem się na jazdę taestową. Po odbyciu jazdy okazało się, że kiedy siłownik wysprzęgli do zmiany biegu zaczyna powoli zasprzęglać nim skrzynia dokona zmiany... Zauważyłem na wykresie zmianę jego położenia w trakcie zmiany biegu.. Założyłem, że siłownik traci ciśnienie powietrza. Rozmontowałem siłownik od strony elektroniki i rozlutowałem taśmę łączącą elektrozawory oraz czujnik położenia. Dzięki temu mogłem wyjąć uszczelniacz pneumatyczny 20x10x5, który wymieniłem. Po montażu siłownika i ruszaniu mało nie omdlałem - tak płynnie to auto jeszcze nigdy nie ruszało !!! Już pierwsza zmiana biegu trwała ułamek sekundy, że trudno poczuć czas zmiany biorąc pod uwagę ciąg auta. Podpiąłem szybko komputer i w drogę - wykres odmienny i bardzo logiczne zachowanie położenia łapy sprzęgła/tłoka siłownika.
    Jutro - pojutrze będę regenerował drugi siłownik w II volvie (bo mu zaczęło odwalać) i zrobię dokumentację zdjęciową dla was wszystkich.
    Pozdrawiam @ll

    Dodano po 37 [minuty]:

    Wcześniej któryś z forumowiczów pisał o wymianie siłownika, jednak nawet serwis nie dawał pewności, że to jest to, a odstraszała cena 5600zł netto ;/, a o używce można było pomarzyć. Dzisiaj są już regenerowane za 3tys z oddaniem własnego, nadal wg moje informacji nie występują komplety naprawcze.. Używane już można dostać - jednak kilka złociszy na uszczelniacz i godzina roboty (z przemyciem -zwłaszcza zastałych elektromagnesów) to najkorzystniejszy wariant :D


    Poprawka do opisanego przeze mnie problemu, który pojawił ponownie się wraz ze wzrostem temp za oknem.
    Do wymiany siłownik sprzęgła. Okazuje się (podejrzewałem wzrost temp jako pośrednie źródło problemu), że czujnik położenia tłoka w wysprzęgliku wraz ze wzrostem temperatury pokazuje błędne dane. O ile z pneumatyką można sobie poradzić, a także elektrozawory można nabyć osobno to czujnik/cewka położenia tłoka nie występuje odrębnie. Pozostaje wymiana siłownika na nowy, bądź od niestarego autka. Muszę przyznać, że użytkownicy, którzy nie użytkowali auta od nowości będą w niemałym zdziwieniu jak szybko skrzynia jest w stanie zmienić bieg na nowym siłowniku sprzęgła. Spada też spalanie, bo auto nie zdąży zwolnić i już ciągnie dalej, a z tym było kiepsko zwłaszcza w terenie górzystym.
    Pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    pgolebiow napisał:
    Jak z tą dokumentacją bo mnie chyba czeka ta sama operacja, a każda pomoc się przyda.


    Z przykrością przyznaje, że nie zrobiłem (i już nie zrobię) dokumentacji fotograficznej, bo przy drugim siłowniku był też inny problem i poświęciłem go dla dobra nauki :D "bebesząc" i niszcząc przy okazji.

    Dla średnio kumatego zjadacza chleba, który odróżnia wkrętak od szczypiec uniwersalnych czyszczenie lub/i wymiana zaworów/uszczelniacza nie będzie stanowić najmniejszego problemu.

    W międzyczasie dowiedziałem się, że wcale (wbrew temu co twierdzi serwis) nie trzeba dokonywać kalibracji nowego/innego siłownika, gdyż po przejechaniu kilku km komputer sam zweryfikuje i zaadoptuje sobie siłownik.

    Pozdrawiam
  • #42
    Bartolinis
    Poziom 11  
    Jako ze temat dość dobrze opisany dodam jeszcze jedną uwagę. Zwróćcie uwage na sygnal położenia pedalu gazu.
    Jezeli wymieniacie potencjometr to musi on wskazywac 0% przy puszczonym pedale. W innym wypadku skrzynia bedzie wariowala bo bedzie chciała jechac pomimo nacisnietego hamulca. Wtedy odetnie Wam gaz bo jest zabezpieczenie przed spaleniem sprzęgła.
    Osobiscie to przerabialem.
    Zmiana potencjometru na wlasciwy rozwiązała problem.
  • #43
    andrzej.andrzej
    Poziom 3  
    Witam. A u mnie w i-shificie 2007r stało się coś takiego , ze z wysprzęglika a dokładnie z tego elektrozawory z boku skrzyni, zaczęło uciekać powietrze przez wiàzke którą idzie do kasety. Miał ktoś taki przypadek??
  • #44
    TomasAGC
    Poziom 16  
    Czeka cię wymiana tego zaworu tylko ze śrubami nie szalej za mocno bo lubią się urwać.
  • #45
    andrzej.andrzej
    Poziom 3  
    Zawór zmieniony ale chodzi o reanimacje starego.