Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrząd w Chińskim skuterze POMOCY

pasek007 07 Lip 2009 12:11 25180 6
  • #1 07 Lip 2009 12:11
    pasek007
    Poziom 7  

    Witam. Jestem nowy dlatego gorąco pozdrawiam forumowiczy. Kumpel dał mi do naprawy skuter 4T z silnikiem Arkus Romet. Zrobiłem sobie ślady korektorem na łańcuszku i zębatce wałka rozrządu. Wystarczy kilka razy zakręcić rozrusznikiem i już ślady nie pokrywają się, dopiero za jakiś tam czas (bardzo długo zgrają się) raczej nie powinno tak być, cały czas powinny się zgrywać. I stąd moje pytanie co jest źle.

  • #2 07 Lip 2009 14:17
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano źle jest, że kolega oddał sprzęt w nieodpowiednie ręce. Określone położenie mają zajmować wał korbowy i wałek rozrządu a łańcuch dość dowolne. Spotkałeś się ze sposobem na unikanie powtarzalnego ułożenia mechanizmów w celu unikania miejscowych zużyć. Szczegółów nie podam bowiem nie widziałem silnika na oczy.
    Tzw luz zaworowy ustawiasz dla wartości największego odstępu między trzonkiem zaworu a dźwignią. Dla silników chłodzonych powietrzem lepiej dokonywać regulacji na ciepłym silniku z powodu dużych różnic temperatury na poszczególnych składnikach silnika. Oczywiście warto wiedzieć co na ten temat mówi producent silnika.

  • #3 15 Lip 2009 01:44
    totylkoja
    Poziom 11  

    zasada jest prosta:
    -rozpinasz rozrząd
    -ustawiasz tłok na gmp- górne martwe położenie tłoka (tłok jest na końcu wzniosu
    -ustawiasz mijankę na wałku rozrządu- koniec wydechu początek ssania
    -zakładasz łańcuch
    -kręcisz wałem i sprawdzasz czy wszystko ok
    - do ustawienia zaworów robisz to samo co wyżej (tyle że z zapiętym rozrządem) ale na mijance robisz jeszcze pełny obrót wałem
    w takim ustawieniu wszystkie znaki muszą ci się zgrywać (i na mijance i na pełnym obrocie). znaki na łańcuszku pokrywałyby ci się gdybyś miał przełożenie 1:1

  • #4 16 Lip 2009 23:55
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    totylkoja napisał:

    - do ustawienia zaworów robisz to samo co wyżej (tyle że z zapiętym rozrządem) ale na mijance robisz jeszcze pełny obrót wałem

    czyli luz na zaworach ustawia sie jak jest mijanka czy po przekreceniu o 360* wału z miejsca mijanki?

  • #5 19 Lip 2009 12:19
    totylkoja
    Poziom 11  

    luz po 360 od mijanki

  • #6 20 Lip 2009 11:21
    cyborg39
    Poziom 23  

    Rozrzad w chinskim skuterze ustawia sie banalnie, znaki sa tak przejrzyste ze bardziej juz sie nie da, jednak tak sie dzieje jak wszyscy chca nagle byc mechanikami bez najmniejszych podstaw teoretycznych i bez najmniejszej praktyki w czterosuwach..

  • #7 20 Lip 2009 19:54
    totylkoja
    Poziom 11  

    niestety są takie silniki w których znaki nie są tak banalne jak w skuterach... ale tak jak mówi cyborg39 - nie umiesz nie dotykaj.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME