Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 1.7 DTI brak ładownia i wspomagania kierownicy

cziko076 07 Jul 2009 19:14 11531 7
  • #1
    cziko076
    Level 10  
    Witam
    Potrzebuje waszej pomocy. Przeczytałem wiele postów ale nie znalazlem konkretnej informacji.
    Moje auto Astra G 1.7 DTI 2001r 75 KM
    Wczoraj W aucie słuchałem muzyki przez ok 3h, nastepnęgo dnia pojechałem do pracy, wspomaganie działało, mineło 8h odpalam auto a tu jakby wyczerpany akumulator. Dziwne było to ze jak otworzyłem maskę chodził wentylator na chłodnicy przez 2 min na zimnym silniku. Podłączyłem klemy od innego i odpaliłem ale wspomaganie nie dzialalo. Wymieniłem akumulator na nowy, odpaliłem auto bez problemu, ale wspomaganie kierownicy nadal nie działało, kontrolka akumulatora nie gasnie (mechanik śprawdził jakims miernikiem i nie było ładowania, wina chyba alternatora) Że wspomaganie nie działa to chyba wina braku ładowania. Pasek klinowy jest ok. Tylko nie wiem czy płynu w pompie jest wystarczajaco, bo zbiornik niby duzy-wysoki i widac ze brakuje troche, ale jest tam na korku krutki bagnecik który jest minimalnie zamoczony. Czy to mozliwe ze jednoczesnie padł akumulator i alternator ? Czy pompa od wspomagania padła a przez nią alternator? W czym jest awaria? Będe wdzięczny za pomoc
  • #2
    balonika3
    Level 37  
    A ten pasek obraca się?
  • #3
    cziko076
    Level 10  
    Muszę sprawdzić, ale mechanik chyba by zauważył gdyby się nie kręcił
  • #4
    andi12

    Level 14  
    Niestety, padł alternator
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    Normalna sprawa że nie zadziała wspomaganie jak nie ma ładowania żeby zaoszczędzić prąd.
  • #6
    wolltDE
    Level 13  
    W tych alternatorach Hitachi padały w 90% diody prostownicze, a wspomagania nie ma ponieważ najprawdopodobniej jest tam pompa elektro-hydrauliczna i jak nie ma ładowania to nie ma wspomagania.
  • #7
    ptaszek1975
    Level 30  
    balonika3 wrote:
    A ten pasek obraca się?

    Ta pompa nie jest na pasek.
  • #8
    cziko076
    Level 10  
    Tak padły diody prostownicze, łączny koszt naprawy wyniósł mnie 320 zł

    Dodano po 50 [sekundy]:

    dzięki wszystkim za informacje