Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnica 3fazowa kolejność przewodów. Peugeot Jet force 125

mieczyslaw12 07 Lip 2009 23:00 2326 13
  • #1 07 Lip 2009 23:00
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    Nie wiem czy to dobry dział ale chodzi o elektrykę motocyklową a dokładniej:
    Czy kolejność podłączenia przewodów wychodzących z prądnicy 3fazowej ma znaczenie?
    Ponieważ grzeją mi się przewody i nie wiem co jest przyczyną.

    0 13
  • #2 08 Lip 2009 00:16
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    zwarcie miedzyzwojowe, zwarcie do masy , za duzy prąd
    pomiary trza zrobić

    0
  • #3 08 Lip 2009 00:21
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    regulator założyłem nowy
    jakie pomiary mam wykonać?

    0
  • #4 08 Lip 2009 07:58
    mczapski
    Poziom 38  

    Ale gdyby coś o motocyklu. Regulatory tam często działają na stratność więc grzać się musi.

    0
  • #5 08 Lip 2009 11:45
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    Wytłumaczę dokładniej jak jest ( tak samo na starym jak i na nowy regulatorze ):
    Idą 3 przewody z prądnicy i są wpięte w kostkę to do tej pory jest dobrze. A od razu za kostką te 3 przewody już się grzeją tzn. czym dłużej motor chodzi tym one są bardziej gorące.
    Regulator też jest coraz cieplejszy.

    0
  • #6 08 Lip 2009 22:55
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czyli sa cienkie, kolejność nie ma znaczenia.

    0
  • #7 08 Lip 2009 23:31
    damian-018
    Poziom 14  

    Ma to znaczenie, bo te 3 przewody to nie końce poszczególnych uzwojeń (chya że tak to nie ma znaczenia)

    0
  • #8 09 Lip 2009 10:49
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    Te przewody to chyba końce uzwojeń bo było 18 cewek połączonych co 3 czyli 3 uzwojenia po 6 cewek i każdy kabel jest od każdego uzwojenia.

    0
  • #9 09 Lip 2009 12:12
    mczapski
    Poziom 38  

    Może jednak dla jasności przewody które przychodzą do kostki raczej z niej już nie wychodzą bo po co kostka byłaby. Za kostką są już inne przewody, które mogą być o mniejszym przekroju i mają połączenie z regulatorem, który jak przyjąłem musi się grzać ponieważ prawdopodobnie jest grzałką.
    Gdybyś wreszcie napisał o jakim motocyklu mowa to byłoby łatwiej. Wygląda, że mamy do czynienia z regulatorem zinegrowanym z protownikiem. I chyba to urządzenie jest zanurzone w oleju właśnie po to aby odprowadzać ciepło.

    0
  • #10 09 Lip 2009 23:23
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    Kostka jest po to aby połączyć przewody z dwóch oddzielnych części czyli cewek i regulatora. W kostkę wchodzą i wychodzą 3 te same przewody.
    Przewody już się nie grzeją ale za to regulator jest mocno gorący.
    Wiem że powinien być ciepły ale ten jest bardzo gorący i coraz bardziej się rozgrzewa.
    Do regulatora podpięte są 3 przewody, plus i minus. A jak podłącze miernik między te 3 bolce w regulatorze to powinno być jakieś napięcie albo opór albo coś między jednym a drugim?

    0
  • #11 10 Lip 2009 10:50
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    Jest to skuter Peugeot Jet force 125 EFI. Regulator nie jest w niczym zanurzony.

    0
  • #12 12 Lip 2009 13:42
    mieczyslaw12
    Poziom 9  

    Przewody już się nie grzeją.
    Ale jak skuter pochodzi parę minut to regulator jest bardzo gorący aż go nie można dotknąć.
    Wiem że musi się grzać ale na pewno nie aż tak.

    0
  • #13 09 Paź 2009 18:40
    pqma
    Poziom 12  

    mieczyslaw12 napisał:
    Przewody już się nie grzeją.


    A co zmieniłeś że się nie grzeją ??

    Mam podobny problem...

    Pawel

    0
  • #14 09 Paź 2009 18:47
    Szuler17
    Poziom 22  

    W tym skuterze jest kontrolka ładowania? Bywa tak, że po spaleniu kontrolki od ładowania regulator napięcia się bardzo nagrzewa i może ulec uszkodzeniu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów