Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Euroscan. Test elementów (co po nacisnieciu TAB??)

WinWoj 08 Lip 2009 12:51 3598 18
  • #1 08 Lip 2009 12:51
    WinWoj
    Poziom 12  

    Witam.

    Od jakiegoś czasu pracuję przy powypadkowym, zdekompletowanym BMW E36 na Motronicu M1.7 i w automacie, a jako fejsa do diagnostyki mam Euroscana. Łączę sie bez zadnego problemu, moge odczytac bledy i kasowac, moge obserwowac parametry na unieruchomionym jeszcze silniku, i niektore elementy "tykają" w testach. Pytanie jest takie, po prawej stronie, jak sie nacisnie TAB w Testach Elementów, mozna klawiszem F2 włączać pewne ikony, ale raz, ze nie widze efektu, dwa nie wiem co oznaczają:

    1) ikonka silnika z kluczykiem (pewnie kodowanie, ale co dokladnie?)
    2) ikonka P/N (pewnie skrzynia automat. ale co mozna tu zrobic?)
    3) ikonka klimy (tez nie wiem co mozna zrobic włączając to?)
    4) ikonka klimy ze znakiem zapytania
    5) ikonka stycznika pełnego otw. przepustnicy
    6) ikonka stycznika biegu jałowego przepustnicy
    7) ikonka (chyba) okna sondy lambda
    8) ikonka (chyba) od systemu EVAP (odprow. par paliwa)

    Jak daję na poszczególne ikonki "F2 - działaj", to na większości robi mi się białe (tak, jakby nieaktywne), a na "P/N" i "Pełne otwarcie przepustnicy", zielone (tak, jakby aktywne).

    Czy ktoś ma doświadczenie, żeby moc wyjaśnić mi te niuanse?

    Euroscan. Test elementów (co po nacisnieciu TAB??)

    0 18
  • #3 20 Paź 2009 08:33
    janusz2008
    Poziom 33  

    Silnik musi pracować.

    0
  • #4 20 Paź 2009 08:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Te ikony z boku pozwalają obserwować stan niektórych "przełączników" - przez F2 włączasz albo wyłączasz obserwowanie danego elementu. Zielony - element aktywny, biały - element nieaktywny. Z własnego doświadczenia - w niektórych autach bzdury to pokazuje.

    Silnik z kluczem - silnik uruchomiony/zatrzymany
    Lambda i strzałki - tryb adaptacji aktywny/nieaktywny (?)
    Dźwignia P/N - czujnik biegu neutralnego (bieg P lub N)

    Nie pamiętam teraz ale chyba pod F10 jest do tego opis/pomoc...

    Na ilustracji - silnik jest wyłączony, klima również, włączony bieg N lub P, pełne otwarcie przepustnicy, lambda jest nieaktywna, zawór EVAP zamknięty.

    0
  • #5 24 Sty 2010 00:45
    mcg1ver
    Poziom 14  

    mam problem z euroscanem.
    w moim bmw m50b25 motronic 3.1 moge skanować i kasowac błedy , testować krokowego , wtryski itd , ale parametry in live są z du.. wziete :
    -zapłon 75-77deg
    -obroty wolne 40rpm - lekka przegazówka do około 2,5tyś na obrotomierzu i jest 7,5tyś rpm na monitorze.
    mam 3 ecu (400 seryjny , 402 z chipem , 402 seryjny) i na wszystkich jest to samo .
    dodam ze z samochodem ,a tymbardziej z silnikiem nie mam i nie miałem nigdy problemów najmniejszych , a sprzet kupiłem w celu postawienia na nogi silnika po kompletnym remoncie i modach który buduję do drugiego samochodu (dośc śmiały projekt)
    podejrzewam błedy w konwersjach jednostek w sofcie , a sprzedawca wysłał mi już 3 wersje wisy i dalej jest lipa (2 przetestowane ,a jutro idzie na warsztat trzecia).
    jest na to jakiś sposób aby in live były realne? mowa o euroscanie za 90zł.
    ogólnie fajny sprzęcik ale in live do dupy.

    0
  • #7 24 Sty 2010 12:35
    mcg1ver
    Poziom 14  

    testowałem również pasata kombi 1,9tdi 99rok na pompowtryskach ;niewidzi silnika (ecu not response) , inne moduły owszem ale nie wszystkie .

    EDIT :

    co do diagnozy mojego bmw to sprzedawca zapewniał przed sprzedażą że ten akurat sprzęt do diagnostyki mojego silnika jest najlepszy z pośród wszystkich które ma .
    niestety okazało sie że nie współpracuje odpowiednio i sprzęt mogę zwrócić bez problemu , jednak wolałbym tego nie robić jeśli jest jakieś rozwiązanie na poprawne parametry in live.

    0
  • #8 24 Sty 2010 13:06
    saly
    Poziom 32  

    Podłączałem kiedyś e36 320 na euroscanie błędy widział i parametry też, ale spotkalem się parę razy z z tym że pokazywał w parametrach bzdury albo wolno odświeżał.
    Jak wchodzisz w parametry najeżdżasz kursorem na parametr potem wciskasz F2 i opuszczasz kursorem to pole po chwili dopiero odświeża i pokazuje poprawne parametry, w pierwszym momęcie pokazuje bzdury, nie odświeża dopuki nie opuścisz pola.
    Skąd masz ten euroscan na atmelu czy na picu, ja mam na picu od viakena

    0
  • #10 24 Sty 2010 13:33
    tzok
    Moderator Samochody

    Euroscan jest produktem włoskim (to oprogramowanie stacjonarnego stanowiska diagnostycznego) i najlepiej sprawdza się z autami grupy FIATa... z tanich interfejsów do BMW jest Autoscan BMW, BMWScan lub Carsoft BMW, do Opli Autoscan OPEL, OpelDiag lub OpCOM, do VW, Audi, Seat - VAG-COM.

    0
  • #11 24 Sty 2010 14:39
    mcg1ver
    Poziom 14  

    z tanich interfejsów własnie jest problem ze starszymi bmw jesli chodzi o diagnostykę silnika , a tylko to mnie interesuje , reszta modułów mnie nie interesują .
    ten interfejs jest na 2 comy .
    podobno jakiś carsoft na 2 comy diagnozuje poprawnie mój silnik (przypominam m50b25 bez vanosa Motronic 3.1).
    niestety w sieci są same śmieci i ciężko znależć konkretne info który diagnoskop w cenie do 100-200zł obsłuży poprawnie w moim silniku skanowanie i kasowanie błędów oraz parametry live data .
    inne moduły mnie nie interesują , a co do kasowania inspekcji to również nie ma problemu ; można to zrobić zwykłym kawałkiem przewodu.

    0
  • #12 19 Lut 2010 21:01
    mcg1ver
    Poziom 14  

    saly napisał:
    Podłączałem kiedyś e36 320 na euroscanie błędy widział i parametry też, ale spotkalem się parę razy z z tym że pokazywał w parametrach bzdury albo wolno odświeżał.
    Jak wchodzisz w parametry najeżdżasz kursorem na parametr potem wciskasz F2 i opuszczasz kursorem to pole po chwili dopiero odświeża i pokazuje poprawne parametry, w pierwszym momęcie pokazuje bzdury, nie odświeża dopuki nie opuścisz pola.
    Skąd masz ten euroscan na atmelu czy na picu, ja mam na picu od viakena

    z tym euroscanem mam poważny problem.
    wysłałem go na reklamacji i sprzedawca twierdzi ze na e36m50b25 i m50b20 jest wszystko ok , choć mimo wielu zdjec nie otrzymałem takich na których jest prawidłowy zapłon i obroty.
    mi zapłon pokazuje 75-77deg , obroty na wolnych 20-40-150rpm a na średnich obrotach ponad 7tyś na monitorze.
    wyeliminowałem juz wszystkie możliwe błędy przy skanowaniu , tzn wcześniej miałem przedłużke miedzy fejsem a złączem diagnostycznym , teraz zgodnie z zaleceniami sprzedawcy dałem oryginalny kabel rs&rs miedzy fejsem a kompem i dalej zapłon i obroty są do bani. sprzedawca zasugerował ze może czujnik położenia wałka rozrządu jest zepsuty , bo miał przypadek ze czujnik sie skończył i pokazywało błędne obroty.
    wymieniłem dzis czujnik na inny(równiez używany) i dalej zonk . dodam ze jak wyjąłem czujnik to silnik bez problemu zapalił ale zaraz zgłosił brak czujnika i błąd ecu . dałem inny czujnik i po usunieciu błedu dalej to samo . już mam dość .
    silnik chodzi bez problemu , spalanie w normie , czasami trzeba troche bardziej zakrecic aby zapalił ale po kilku obrotach pali .
    są lekkie przypierdy i troszke nierówna praca ale bez problemu wkręca sie na obroty i generalnie nie ma sie do czego przyczepić .
    juz mi rece opadają bo wygląda na to ze juz wszystko sprawdziłem a euroscan dalej pokazuje głupoty . co jest nie tak??
    w aucie mam sekwencje i jestem z niej zadowolony. czy możliwe są przekłamania z tego powodu ze jest gaz?
    fejs kupiłem nie po to żeby szukać dziury w całym , bo z autem nie mam problemu , ale po to ze prowadzę pewien projekt i będę potrzebował za niedługo przed dotarciem silnika (również m50b25) przeskanować cały silnik czy nie ma błędów.
    pooomooocy!!

    0
  • #14 19 Lut 2010 23:03
    mcg1ver
    Poziom 14  

    o co Ci chodzi z tą visą ? mam ją od gościa wysłaną emailem .
    w sumie posyłał mi 3 rózne pakiety danych bo na początku było przypuszczenie ze własnie z softem jest problem.
    jednak na wszystkich 3 pakietach danych , wszystkich 3 ecu , 2 czujnikach połozenia wałka , róznych opcjach instalacji softu , róznych opcjach podłaczenia fejsu zawsze są te same problemy.
    natomiast gośc twierdzi ze u niego problemu nie ma.
    z gadki przez telefon , wymiany maili i cierpliwości oraz tego ze twierdzi ze cały czas moge fejs zwrócic to raczej nie sądze ze mnie ładuje w konia. ja juz dawno bym olał takiego klienta wolałbym mieć problem z głowy.
    musze dopasc jednego kolesia z okolicy co ma e34 z m50b25 tylko ze automat , zobaczę co u niego pokaze.
    Masz jakies pomysły ?

    0
  • #15 20 Lut 2010 06:46
    saly
    Poziom 32  

    Ja mam vise 1.83 link do ściągnięcia dostałem od viakena gdzie kupiłem euroscana, jest to zabawka ale czasem ratuje, kupiłem głównie po to żeby zgasić poduche w fiacie którą sam załączyłem. Bmw rzadko trafia więc nie wiem, czy parametry chodzą prawidłowo, na jednym starszym E36 320 na pewno chodziły. Gdyby bmw było więcej kupił bym carsoft albo inpe. Kumpel poskładał sam euroscan ale na atmelu i też mu działał.

    Skoro twoje auto chodzi to na pewno czujnik położenia wału jest sprawny.
    Może skontaktuj się z kimś forum BMW, może pomoże. Dobrze było by żebyś sprawdził sam czy działa na innym kompie. Zadzwoń też może do viakena i porozmawiaj z technikiem jest trochę nieprzyjemny ale pomoże dużo wie.

    0
  • #16 20 Lut 2010 09:58
    piotrek-102
    Poziom 11  

    witam
    myśle że to przekłamania fejsa ,auto masz w pożądku , jeśli koniecznie chcesz dociec co jest nie tak to podjeć na diagnostyke na inny sprzęt i jeśli na innym sprzęcie pokaże ok to spróbuj na innym euroskanie ,dodam tylko że euroskan nie tylko w BMW głupoty ci pokaże no ale czego tu żądać od sprzętu za 200 zl ,radze się z tym pogodzić bo problemy mają sprzęty o wieleeeeeee droższeeeeee!!!!

    0
  • #17 20 Lut 2010 10:11
    mcg1ver
    Poziom 14  

    nie będę inwestował w skanowanie na innym sprzęcie bo to kosztuje .
    narazie bede czekał na okazję i przeskanuje inną beemkę z takim silnikiem jak ja mam .
    zresztą za 90zł to raczej sie pogodze z fałszywymi obrotami , ale tego zapłonu to mi szkoda .
    odpiete czujniki wykrywa , przepływkę również , testuje wtryski i inne pierdoły .
    chciałbym tylko wiedziec z niezaleznego zródła czy ten sam silnik na tym sprzecie generuje podobne problemy.
    jakby ktoś z Was miał w zasiegu ręki beemkę z silnikiem m50b25 lub b20 (24zawory ,plastikowy kolektor bez vanosa) to dajcie znac co z tego wyszło.
    interesują mnie obroty i zapłon. z góry dzieki .

    0
  • #18 14 Lis 2010 23:06
    mcg1ver
    Poziom 14  

    witam
    pod długiej przerwie znów mam problem.
    euroscan działał jak działał , pogodziłem się już z tym że parametry live data są do bani (w m52b28 po swapie wszystko bangla) ale do rzeczy.
    dzisiaj odpaliłem eurscana (po półrocznej przerwie) i wszystko jest spoko do momentu jak diody L i K zaczną migać komunikując sie ze sterownikiem ; od tego momentu program zwisa na dobre i tylko reset stawia kompa na nogi .
    Jeśli nie połączę sie kablem z samochodem to wszystko jest w porządku ; można wybrać model , wyjść z programu , wszystko odpowiada. ale jak podłączę i zacznie skanować to koniec.
    na kompie mam 2 systemy ; xp oraz win 98 który wczoraj został upgreadowany o service pack 21b ponieważ nie działały mi porty usb , ale potem okazało się że były wyłączone ;co brat zmienił .
    po zatym przez ostatnie kilka miesięcy miałem problemy z grafiką i bardzo często resetowałem kompa , (używam kompa tylko w garażu do przeglądania netu i odtwarzania muzy), wczoraj brat mi zmieniał grafikę , bo żaden system juz nie chciał sie odpalić od ponad tygodnia.
    czy może mi ktoś powiedzieć czy to wina samego euroscanu ? możliwość uszkodzenia plików visy , czy może upgreyd wczorajszy coś namieszał.
    brat mi zawsze grzebie w kompach , ale niestety aktualnie nie jest w stanie mi pomóc bo cały tydzień go nie będzie.

    0