Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 6 2.0 CITD - nie odpala

fazio1978 08 Jul 2009 19:17 41407 22
Buderus
  • #1
    fazio1978
    Level 14  
    Witam,

    Od tygodnia nie mogę sobie poradzić z powyższą Mazdą.
    Bardzo słabo dopływa paliwo do pompo-wtrysków.
    Zawór SCV sprawdziłem i otwiera się po załączaniu - wyłączaniu zapłonu.
    Nie mam możliwość sprawdzenia ciśnienia na listwie wysokiego ciśnienia.
    Samochód normalnie chodził i nagle zaczął zwalniać, aż całkiem zgasł i już nie odpalił. W jaki sposób można sprawdzić tą pompę?
    Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi. Podłączałem samochód na diagnostyce i nie ma żadnych błędów. W parametrach nie ma też wskazania czujnika ciśnienia na listwie.
    Pozdrawiam,
  • Buderus
  • #2
    danek23
    Level 18  
    Odświerzę temat. Mam identyczny kłopot z taką samą Mazdą. Zgasła i już nie odpala. Brak ciśnienia na wtryski. Jak rozwiązął sie problem u Ciebie? Proszę o pomoc.
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    To nie pompo wtryski tylko CR

    sprawdź czy masz pompe zasilajacą w zbiorniku. i czy podaje paliwo.

    lepsza diagnostyka i sprawdź co sie dzieje z ciśnieniem na listwie.

    sprawdź powrót z wtrysków
  • Buderus
  • #4
    danek23
    Level 18  
    No to już mówie. Pompy w zbiorniku nie ma, sprawdzałem, gutmann błędów żadnych nie pokazuje ani w silniku ani w immo, kontrolki wszystki e zapalają sie normalnie jak by niby wszystko ok, auto nawet nie prubuje się odezwać. Jeżdziło do końca aż pewnego dnia przyjechałem postawiłem a po dwóch dniach w te mrozy już nie zapaliło wogóle. Ciśnienia wogóle nie ma ani na powrotach ani na przewodach metalowych na listwę, które odkręcałem i leci tam paliwo tyle co dziecko śliną by sie bawiło. Dziwne że nie ma żadnych błędów, czyżby mechanicznie padła pompa wysokiego ciśnienia lub zawór SCV, Bezpieczniki też wszystkie przejrzałem i przemierzyłem wsio ok.

    Ciśnienie podczas kręcenia pokazuje około 380barów, które im dłużej kręce tym bardziej spada do 100barów. Czy na zaworze SCV po włączeniu zapłonu powinno być jakieś zasilanie? Zawór elektrycznie musi być sprawny ponieważ nie zgłasza błędu, natomiast po jego odłączeniu wali błędem pompy.
  • #5
    piterek77
    Level 12  
    zrobiła ci się kasza z ropa(parafina) przez mróz pewnie ropa letnia i dlatego ci nie podaje ,najlepiej jak go gdzieś zawieziesz do garażu niech zostanie na dzień i powinno wrócić ci do normy . Ja miałem taki problem jak jechałem autem w czasie jazdy :)wyciągałem filtr paliwa to była kasza przez mroź
  • #6
    danek23
    Level 18  
    niestety raczej to nie możłiwe. Autko stoi drugą dobę w ciepłym garażu, filtr paliwa profilaktycznie wymieniłem nie był zasyfiały do pompy wysokiego ciśnienia paliwo dociera bez problemów, niestety z niej ledwie strzyka. Mierzone wyniki pomiaru dają ciśnienie po dłuższym kręceniu około 120-100barów. Ciągle mnie zastanawia zawór SCV tylko nie chce bez potrzeby go wymieniać.
  • #7
    mati_1233
    Level 11  
    koelgo mialem taki sam problem z mazda premacy... palila i nagle przestala i ani rusz wymienilem filtr paliwa i co sie okazalo to nie byla jego wina tylko w srodku w aucie jest jakas kostka ktora czesto nie laczy elektryk od razu sie domyslil co i jak poruszal kosteczka i od razu zagadala
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    jezeli masz cisnienie 120 - 100 bar to troche mało, sprawdz wtryski na powrotach.
    niw powinno sie odkrecac rurek od listwy i sprawdzac cisnienia bo nic nie sprawdzisz. w cr wszystko ma byc szczelnie pozakrecane tip top.

    jezeli to jakas kostka, to powinno nie byc komunikacji lub powinno jakies błedy wywalic
  • #9
    barbiq
    Level 13  
    koledzy, głupie pytanie, ale nie mogę znaleźć filtra paliwa! gdzie go szukać? w zbiorniku by był?? auto stoi rozgrzebane i nie mogę dać sobie rady :( silnik cdti.

    ------
    małe niedopatrzenie..już znalazłem:D wystarczy chcieć:)
  • #10
    sprysiu
    Level 13  
    Witam
    mam pytanie trochę związane z zaworem SCV, dlatego podłączam się do tego postu.
    Mianowicie czy może mi ktoś podać wymiary oringów tego na zaworze i tego pomiędzy zaworem i pompą?

    Z góry wielkie dzięki!
  • #11
    danek23
    Level 18  
    No i znowu pojawił się problem z mazdą. Ostatnimi czasy padł jednak zawór SCV. Założyłem urzywany było ok kilka miesięcy a teraz auto chodzi w trybie awaryjnym, klekocze jak nie wiem co i wkręca się do 2 tys. Diagnostyka rzuca w zasadzie jednym błędem Pompa paliwa. Kasując go odrazy wywala spowrotem. Palić pali od strzała nie ważne czy jest zimna czy ciepła. Znowy padł by SCV? Dodam, że po dłuższej pracy w awaryjnym sterownik rejestruje błąd zaworu wtryskowego. ada też podejrzenie walniętego wtrysku?? Co Wy na to?
  • #12
    Ambulans
    Level 21  
    Na początek sprawdź co się dzieje na powrocie z wtrysków.
  • #13
    student666
    Level 10  
    regulator ciśnienia sprawdza się w rezystancji (1.5Ω do 3Ω) i czy nie zwiera któryś pin do obudowy pompy zasilanie 5 v lub 12 v
    na listwie jest czujnik ciśnienia paliwa zasilanie 5 v pin z sygnałem (środkowy) zakres od 0v do 5v powinno być 1v do 1,5v
  • #14
    fazio1978
    Level 14  
    Doszedłem do usterki.
    Uszkodzona była pompa wysokiego ciśnienia. Nie pracował jeden z tłoczków. Po wymianie pompy wszystko OK. Miałem już kilka przypadków i kilku była padnięta pompa a w kilku padnięty zawór regulacji ciśnienia SCV. Pozdr,. Temat uważam za zamknięty.
  • #15
    marekkwasniak
    Level 1  
    Witam, mam taki problem z mazda, kupilem auto w niemczech przyjechalem do polski na drugi dzien pale auto a one gasnie az gdy zlapalo troszke temperatury chodzilo i juz nie gaslo az do momentu jak przestalo wogle palic i reagowac na pedal gazu maksymalnie zaczela sie wkrecac do 2 lub 3 tysiecy obrotow z objawem szarpania poprostu objaw braku mocy. Po podlaczeniu komputera brak bledow, nowy zawor scv denso nie daje nic, mechanik mowi ze pompa wtryskowa lub wysokiego cisnienia, po wlozeniu nowej pompy auto pali jezdzi ale gasnie na wolnych obrotach, mechanik powiedzial ze juz wymieka i niewie co gdzie szukac auto ma nowy filtr paliwa rozrzad wymieniony w niemczech potwierdzona informacja w serwisie mazdy w niemczech telefonicznie, auto ma przebieg 174 tys oryginal na milon procent, jesli ktos wie co to moze byc lub gdzie szukac przyczyny to niech napisze, moze cos z elektryka, aha wtryski tez byly sprawdzane i jest wszystko ok, zbiornik sitko w nim bylo juz wszystko czyszczone, poprstu jest jakas perdola skoro wszystkie powazne rzeczy zostaly wyeliminowane. Prosze o jakies wskazowki? slyszal ktos o panewkach podobno moga sie obracac i dlatego moze gasnac czy ktos juz to przerabial? Auto za nim to sie stalo chodzilo idealnie az za dobrze jak na diesla zadnych problemow palenia poprstu zyletka i tak sie zesralo.
  • #16
    355darek
    Level 1  
    kolego jeśli rozwiązałeś problem powiedz jak mam takie same objawy; a na marginesie czy być może zapowietrzyłeś układ np jeżdżąc na rezerwie niemal do wyczerpania paliwa?
  • #17
    shp3r1uk
    Level 2  
    Witam.
    Mam ten sam problem z Mazda.Przyjechalem jednego wieczora do domu i rano odpalila tylko na krotka chwile,obroty skoczyly w gore,w dol,silnik zgasl i juz nie odpalil.Przeczytalem to forum...
    Odpialem kostke od zaworu regulacji cisnienia i auto normalnie odpala ale nie ma mocy i obroty siegaja zaledwie 2000.Jak tylko podepne kostke spowrotem auto znow nie pali.Zamowilem zawor i wlasnie oczekuje na jego dostawe.Jak tylko zamontuje zawor dam znac jaka sywuacja z autem.Trzymam kciuki,mam nadzieje,ze to tylko ten problem,poniewaz sam zawor kosztowal prawie 200 funtow.
  • #18
    shp3r1uk
    Level 2  
    Wymienilem zawor,trwalo to 15 minut.Zakrecilem silnikiem 2 razy,zlapal cisnienie paliwa i poszedl jak burza.Jak narazie zadnych dalszych problemow.W moim przypadku,zawor elektronicznie sie otwieral ale musial byc uszkodzony mechanicznie i wymagal niestety wymiany kosztujacej prawie 200 Funtow.

    pozdro
  • #19
    borowa25
    Level 1  
    A gdzie kupies ten zawor w uk.
    Pozdro
  • #21
    lancellot
    Level 13  
    Cześć.
    Mam również podobny przypadek.
    Silnik zgasł i koniec nie idzie go odpalić.
    Ustawienie rozrządu zweryfikowane, zawór SCV nowy, czujnik położenia wału i wałka rozrządu - rezystancja zgodna z Autodatą, paliwo na listwie jest ale z powrotu wtryskiwaczy nie ma ani grama paliwa...
    Sterownik wtrysku zmieniany na kupiony na allegro zero reakcji - czy sprawny? kto wie...
    Wiązka pomiędzy głównymi czujnikami a ECU sprawdzona i jest OK.
    IMMO na chwilę zapala się i gaśnie po przekręceniu kluczyka - OK.
    Błędów w ECU nie ma.
    Ciśnienia na listwie nie mam jak sprawdzić...
    Po odpięciu czujnika wałka rozrządu nie odpala - klin na miejscu.

    Ma ktoś pomysł co jest grane? Głównie martwi mnie brak paliwa na przelewach przy kręceniu rozrusznikiem. - Podłączyłem podciśnienie ze zbiorniczkiem pod przelewy i nie zmniejszyło się ani na 1 mbar...
  • #22
    macin0007
    Level 9  
    Witam mam problem z mazda 6 2.0 diesel. Auto nie odpala chodź wszystko było dobrze nie gasłn. Nie przerywalo. Lecz na drugi dzień samochodu nie da się odpalić. co może być przyczyną skoro samochód odpala tylko na plaku. Mechanicy stwierdzili ze paliwo dochodzi do wtryskiwaczow a układ jest odpowietrzony. Również czujniki są ok. Nie pokazuje żadnych błędów. Może to wina tej kostki co w permacy ? Tylko gdzie ona się znajduje ? . Dodam że świece grzeją. Pompa w zbiorniku działa . Może jakieś podłączenie rezerwowego paliwa da skutki ? Proszę o pomoc
  • #23
    george35
    Level 1  
    u mnie problem zaczął się od falujących obrotów za każdym razem pierwszego porannego odpalania samochodu (mazda 6 / 2004 / diesel, 210.000 km). W pewnym momencie samochód zapalił i zgasł jak gdyby nie dostawał paliwa i już odpalić nie chciał.

    Problemem okazał się zawór SCV, po jego wymianie na nowy od razu zastartował jak trzeba i nie ma już problemu z falowaniem obrotów oraz z rozruchem. Po problemie.
    Koszt zaworu scv 410 zł

    Pozdrawiam,