Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

technika spawania prosze o pomoc

tomxx92 11 Mar 2012 21:26 98858 69
  • #61
    kidu22
    Poziom 35  
    marian7k napisał:
    3,25 ustawiony plus na elektrodę prąd 110A do 130A

    Zależy czy to prąd realny, i daj - na elektrode.
    1 fazowe spawarki ciągną sporo prądu więc nie używaj przedłużacza.
  • TermopastyTermopasty
  • #62
    mirrzo

    Moderator na urlopie...
    Przedłużacz oczywiście cały rozwinięty. Na elektrodę bezwarunkowo "+". Tak jest wymagane dla EB. Prąd powinien być OK. Zależy w jakiej pozycji spawasz i jakie masz umiejętności. Poza tym elektrody MUSZĄ BYĆ SUCHE. Na opakowaniu masz wytyczne do suszenia.
  • TermopastyTermopasty
  • #63
    marian7k
    Poziom 14  
    Jeden mówi plus drugi minus na opakowaniu jest plus,może ktoś odpowie czy jest inna technika przy spawaniu "erkami i transformator" a spawaniem inwentorem elektrody EB lub OK 48.Jeżeli chodzi o pozycje to dwie rury o ściance 3 mm pod kątem 90st.
  • #64
    mirrzo

    Moderator na urlopie...
    Jest różnica. ER pochylasz do kąta ok 50 stopni, a EB do ok 80 stopni. Przypomnij sobie, jak szlaka zalewała jeziorko stopionego metalu, kiedy za bardzo postawiłeś ER. Trafo daje prąd zmienny, a prostownik stały i właśnie dlatego dajesz "+" na elektrodę, bo jest wyższa temperatura łuku, przez co następuje szybsze stapianie elektrody niż materiału. Dlatego krawędzie się nie podpalają tak bardzo.
  • #65
    marian7k
    Poziom 14  
    Ok.dzięki za rady niebawem przećwiczę,jak wyzdrowieje.
  • #66
    DyerMaker
    Poziom 7  
    Cześć

    Chciałbym się podspawać pod temat ;)
    Mam do dospawania dwa długie profile do siebie 50 x 50, 3mm. Spaw wzdłuż krawędzi, na odcinku 60 cm po obu stronach. Później szlifowanie całego łącza na gładko. To ma być element furtki z komorą zamkową. Wrzucam poglądowy rysunek.
    1. furtka
    2. łączone elementy
    3. kierunek spawania
    Prośba o radę:
    1. łącząc takie duże odległości niestety materiał mi się odkształca - za długie spawy? za duży amperaż? Spawam różową 2,5 mm, 80 - 90 amperów.
    2. profile nie są na rogach proste, tylko zaokrąglone. Spaw musi zalać dołek między nimi - nie idzie mi to. Czy wrzucenie w środek drutu ułatwi sprawę? Może cieńsza / grubsza elektroda?
    3. może zmienić całkowicie koncepcję i zamiast bawić się w łączenie kupić profil 50 x 100 i dospawać do niego pionowe elementy 50 x 50? czy ten profil będzie miał podobne łuki co 50 x 50?
    4. kierunek spawania - taki jak na rysunku, krótkimi odcinkami po 3 - 4 cm ?
    5. kratery - nie do końca rozumiem jak się pozbyć. Czytałem, że elektrodę trzeba odsunąć i na chwilę ponownie przybliżyć do spawu, ale tak, żeby nie zgasić łuku. Prawda to czy fałsz?

    Pozdrawiam
    Kuba
    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #67
    Michelson
    Poziom 22  
    Witam.
    Nie wiem, czy już to pospawałeś i Ci pokrzywiło, czy dopiero zaczynasz.
    Kilka rad:
    Jak ta furtka jest taka pusta, jak na rysunku, to po sczepieniu tych dwóch profili można wspawać prowizorycznie profile w poprzek w celu usztywnienia konstrukcji.
    Ja pospawałbym to elektrodą 2mm, 60-65A, mniejszy prąd- mniej ciepła.
    Posczepiać co ok. 10-15 cm, sczepy i spoiny lepiej kłaść zawsze od środka, na zewnątrz elementów. Spoiny krótkie, po kilka centymetrów. Przede wszystkim spawać naprzemiennie z dwóch stron zaczynając od środka, z przerwani na przestudzenie. Trochę żonglerki, ale moim zdaniem to najlepsza metoda, spawałem tak balustradę 4,5m i prawie nic nie pokrzywiło.
    Nie wiem, jakie łuki mają te profile, ale pomysł z drutem sobie daruj, już lepiej spawać to na dwa razy, jak nie będzie równo zalane.
    Co do kraterów, to staraj się utrzymywać krótki łuk i kombinuj z kątem elektrody. No i podstawa- czysty materiał.
    Ale odkształceń i tak nie da się całkowicie uniknąć.
  • #68
    palmus
    Poziom 26  
    Podpowiedzcie proszę amatorowi jak spawać nad głową?
    Za cholerę mi nie idzie, nie licząc goracego stalowego deszczu :-(
    Mam do połączenia kątowniki 20mm do rury 3/4'
  • #69
    mucioo
    Poziom 18  
    No jeśli masz rurę 3/4 " w ocynku to co się dziwisz, że "nie idzie"? Nawet doświadczonemu spawaczowi nie pójdzie. Generalna zasada wspomniana wcześniej: Czyste żelazo! To cała tajemnica sukcesu, następnie dobór prądu do elektrody, rodzaj elektrody, doświadczenie. Jeśli nigdy nie spawałeś w suficie to lepiej poproś kogoś - materiał kątownik 20-stka to raczej cienki jest i podatny na podpalenia, trzeba doświadczenia by nie napalić dziur i nie uzyskać "ognistego deszczu". Kratery z dziurami powstają wskutek nieczystości spawanego złącza: rdza, ocynk, farby. Dlatego ważna jest czystość stali. Tyle ode mnie, pozdro.
  • #70
    palmus
    Poziom 26  
    Ok, o dymiącym cynku wiedziałem,doświadczyłem tego.Więc rura została wcześniej oskórowana fleksą.A grawitacja swoje :-(