Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

technika spawania prosze o pomoc

tomxx92 09 Lip 2009 00:18 87857 64
  • #1 09 Lip 2009 00:18
    tomxx92
    Poziom 11  

Witam
    Niedawno kupiłem sobie spawarkę inwerterowa i jako ze jestem laikiem w spawaniu to mam do Was pytanie. Sąsiad mi powiedział że spawarkami transformatorowymi i inwertorowymi spawa się w taki sposób ze należy zakreślać elektrodą koła aby elektroda ładnie rozlała się po łączonych elementach. Czy to prawda?? Bo na tej stronie http://www.leroymerlin.pl/porady/spawanie-lukowe,1102436749.html jest napisane by po prostu normalne przeciągać ją a właśnie sasiad mi mówił by zakreślać nią koła i aby następne koła nakładały się na poprzednie sięgając do połowy czyli średnicy poprzedniego koła (tzw. metoda kołowa) Czy można spawać w ten sposób np. profile kwadratowe o ściance 3 mm na rame do gokarta??

Dziękuję i proszę o pomoc

5 29
  • #2 09 Lip 2009 00:39
    cirrostrato
    Poziom 36  

Sąsiad wie co mówi ale to teoria,odpal spawarkę i poćwicz,innej metody nie ma,mój ojciec spawał zawodowo i mnie nauczył.Wyspawasz kilkadziesiąt elektrod i powoli załapiesz o co chodzi np. że elektrodą się nie ,,przeciąga" bo musi być pewien czas na wtopienie się elektrody,spawanie cienkich elementów to osobna sprawa,jak wypalisz parę dziur to znów załapiesz,że nie można spawać cienkich elementów nie robiąc przerw...Tylko praktyka,na początek może podpatrz jakiegoś zawodowca.

1
  • #3 09 Lip 2009 00:56
    mucioo
    Poziom 18  

tak na szybko:
    technika spawania prosze o pomoc