Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik turbinowy - budowa

sebxx4 09 Lip 2009 20:20 4468 11
  • #1 09 Lip 2009 20:20
    sebxx4
    Poziom 22  

    Witam !
    Mam takiego lekko stukniętego kolegę, który poprosił mnie żebym mu zrobił jakiś silnik turbinowy (odrzutowy) do napędzania jakiegoś pojazdu jego konstrukcji... Miałoby to być małe i napędzane paliwem takim jak do auta (benzyna, olej, obojętnie - może być nawet rozpuszczalnik). Da się coś takiego złożyć ? I żeby zmieścić się w budżecie 500zł ? Jak rozpędzi pojazd ważący 20kg (+ 80kg kierowca) do 10km/h to już będzie sukces. PROSZĘ O POMOC bo on mi "wierci dziurę w brzuchu" od miesiąca.

    Pozdrawiam !

    0 11
  • #2 09 Lip 2009 20:53
    mr.Sławek
    Poziom 31  

    Nie ma szans. Nie da sie czegos takiego zrobic w domu. To sa skomplikowane urzadzenia i ich budowa musi byc niezwykle precyzyjna, a o 500zl to mozesz zapomniec. Niewielkie turbiny (ciag 10N) kosztuja od kilku-kilkunastu tys.zl.

    0
  • #3 09 Lip 2009 21:02
    sebxx4
    Poziom 22  

    A coś czytałem o silniku pulsacyjnym... Taka wygięta rura. Może ma ktoś takie plany ?

    0
  • #4 09 Lip 2009 22:06
    mr.Sławek
    Poziom 31  

    Silnik pulsacyjny nie za bardzo sie nadaje do napedzania czegokolwiek, jedynie do zademonstrowania samej zasady dzialania.

    0
  • #5 09 Lip 2009 22:25
    sebxx4
    Poziom 22  

    to co proponujecie ?

    0
  • #6 10 Lip 2009 02:19
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    mr.Sławek napisał:
    Silnik pulsacyjny nie za bardzo sie nadaje do napedzania czegokolwiek, jedynie do zademonstrowania samej zasady dzialania.


    Silnikiem pulsacyjnym była napędzana Niemiecka V1. Trudno to nazwać "czymkolwiek".

    Natomiast gdzieś widziałem na YT jak koleś bez aworowcem napędzał wózek z supermarketu. I w tą stronę bym szedł. Tu mała inspiracja.

    http://www.youtube.com/watch?v=dDK0mpsNuOk

    0
  • #7 10 Lip 2009 07:51
    sebxx4
    Poziom 22  

    Hehe widziałem to ;) A tutaj jest coś super :
    http://www.youtube.com/watch?v=JE4t-o7XY6M&feature=related

    O takie coś mi chodziło ! Jak można coś takiego zrobić ? Widzę że jest tam turbosprężarka z samochodu + coś jeszcze. Może ktoś mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie to działa i jak coś takiego zrobić, ale żeby się zmieścić w 500zł ?

    0
  • #8 10 Lip 2009 19:38
    Wojtek(KeFir)
    Poziom 41  

    500zł to sama turbina. Bo to nie jest turbina od samochodu, tylko od ciągnika siodłowego. Jest na tyle duża, że mógł byś do niej głowę wsadzić. (od silnika 24l pojemności). Dodatkowo to nie może być jakaś zajechana turbina ze szrotu, bo ją przy 200k RPM po prostu rozerwie. Ta rura, to dysza wylotowa, musi być idealnie obliczona, żeby nie tracić mocy i żeby się nie przegrzewała. (A i tak do czerwoności pójdzie w 30sek) więc musi to być specjalny rodzaj stali. Dodatkowo komora spalania, z tyłu za turbiną i system chłodzenia i smarowania łożysk.

    500zł? pompkę i chłodnicę oleju za to kupisz. Już nie wspominam o elektrycznym rozruchu, ty byś musiał odpalać dmuchawą spalinową.

    0
  • #9 10 Lip 2009 21:44
    sebxx4
    Poziom 22  

    Ok to sobie na razie daruję ten silnik odrzutowy. A jak zrobić silnik pulsacyjny :?: Bo to jest podobno łatwe w budowie.

    0
  • #10 10 Lip 2009 22:50
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    sebxx4 napisał:
    ....Bo to jest podobno łatwe w budowie....
    Masz rację...podobno. Jedynie na filmikach wygląda prosto (mimo tego że wygięte :D) W rzeczywistości ich budowa wcale taka prosta nie jest. Silniki pulsacyjne można podzielić na te z zaworem mechanicznym i zaworem, nazwijmy to tak obrazowo, hydraulicznym. W pierwszym mogą być zawory w postaci żaluzji lub gwiazdki. W warunkach domowych te żaluzje są praktycznie nie do zrobienia. Oryginalne silniki Argus AS 014 stosowane w pociskach V1 miały właśnie takie żaluzje. W drugim typie silnika odpowiednie ułożenie rur zapewnia właściwy rozkład ciśnień. Rury musisz zrobić z dobrej żaroodpornej stali i mieć dobrego spawacza co by Ci to wszystko razem pospawał, najlepiej TIG'iem. Silniki z układem zaworowym są łatwiejsze do zapanowania nad nimi. Przy obecnym dostępie do wycinarek laserowych zrobienie "gwiazdek" zaworowych to mały pikuś. Gdzieś mam plany takiego silnika w w AutoCadzie. Jak przez przypadek nie skasowałem to gdzieś w moich przepastnych dyskach leżą. Jak chcesz to podeślę Ci na meila skan fragmentu książki opisujący te silniki, i to dość dokładnie.

    0
  • #11 11 Lip 2009 21:43
    sebxx4
    Poziom 22  

    hmmm. A coś takiego zadziała ?

    Silnik turbinowy - budowa

    Tam ten silnik na dole tłoczy powietrze do komory spalania, gdzie następuje zapłon paliwa (propan - butan) i wychodzi górą.

    0
  • #12 03 Wrz 2009 21:29
    sebxx4
    Poziom 22  

    Ok. Chyba sobie daruję ten silnik. Proszę moderatora o zamknięcie tematu.

    0
  Szukaj w 5mln produktów