Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakiego forda probe wybrać?

Marcin G. 09 Lip 2009 21:38 1472 8
  • #1 09 Lip 2009 21:38
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Witam. Przymierzam się do kupna forda probe II. Pieniądze jakie chce przeznaczyć na autko to ok.6tyś. Dziś byłem oglądać probe z 96r 2.0 16V za 6tyś. Ale po głowie mi bardziej chodzi silnik 2.5 V6 dlatego że koni o wiele więcej a spalanie tylko minimalnie większe. Wiem że opłaty są większe na taki silnik. Ale koledzy możecie się podzielić swoimi doświadczeniami i wiedzą jaki koszt jest w utrzymaniu forda 2.0 a 2.5 V6?? Każdy mnie straszy wymianą rozrządu w V6 czy to na prawdę taka kosztowna wymiana?

    0 8
  • #2 10 Lip 2009 19:59
    lowlander
    Poziom 16  

    Z tego co znalazłem to rozrząd do Probe V6 idzie taki sam jak w mazdzie i jego cena to 320 za komplet, a z tego co widzę do wersji 2.0 cena jest identyczna więc raczej pozostaje tylko kwestia spalania i innych części, np układu hamulcowego, zawieszenia itp.

    Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem :D

    0
  • #3 13 Lip 2009 17:05
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Witam. Probe i mazda to prawie to samo tylko wygląd inny i marka:D. Potrzebuje Dokładniejszych informacji i szczególnie od użytkowników. Ale dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 13 Lip 2009 17:39
    djdenix
    Poziom 9  

    Ja na Twoim miejscu kupil bym 2,5 v6 nie tylko dlatego ze ma wiecej koni i lepsze osiagi, ale dlatego bo to v-ka i dzwiek tego motoru to muzyka dla ucha, w eksploatacji nie jest kosmicznie drogi bo jest porownywalny do 2.0, jezeli bedziesz systematycznie wymienial oleje rozrzad itp. to nie masz sie co martwic o zywotnosc tego motoru.
    Taki sam silnik mialem w fordzie mondeo i nie nazekalem

    0
  • #5 13 Lip 2009 17:53
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Tylko zależy w jakim stanie kupię ten silnik. Często gdzieś wyczytuje że komuś padają panewki w tych V-kach. A dźwięk faktycznie jest piękny.

    0
  • #6 13 Lip 2009 20:20
    lowlander
    Poziom 16  

    powiem ci tak, łatwiej jest skatować 4 cylindrówkę niż V6 choćby z racji mocy na 1 cylinder a i wynika to również z pojemności, ale wiadomo jak jest dobry kat to wszystko zajeździ choćby było i z tytanu.

    Pozdrawiam

    0
  • #7 13 Lip 2009 20:42
    Marcin G.
    Poziom 18  

    Właśnie wszystko zależy od użytkownika.... Mam okazję kupić probe V6 dość tanio bo z remontem by mnie kosztował 4tyś z 94r. z gazem. Właściciel mówi że ma bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy. Mechanik mu powiedział że uszczelka głowicy do wymiany. I na to by wskazywało, ale czemu to się stało, jest możliwość że koleś go katował i przegrzał i to mogło być skutkiem przedmuchu. Czy uszczelka może puścić tak sama z siebie??

    0
  • #8 14 Lip 2009 18:02
    Marcin G.
    Poziom 18  

    koledzy mam pytanko i szybko mi zależy na odpowiedzi.
    Czy taki ford probe 2.0 powinien ciągnąć do odcięcia zapłonu czy są spadki mocy np. po 6tyś obr.

    0
  • #9 16 Lip 2009 10:08
    lowlander
    Poziom 16  

    Uszczelka pod głowicą mogła pójść sama z siebie ale to się raczej zdarza się zimą więc koleś pewnie przegrzał silnik, ale najlepiej żebyś przed zakupem udał się do jakiegoś zaufanego mechanika żeby to sprawdził dokładnie albo poproś chłopa który go sprzedaje żeby to zrobił a później pojedź na diagnostykę i sprawdź kompresję w cylindrach, od razu będzie widać w jakim stanie jest silnik.

    Jeśli idzie o to co pytałeś a propos tego 2.0 probe'a to spadek mocy jakiś na pewno będzie pod koniec obrotów bo to zależy od charakterystyki silnika. Jak osiąga maxymalną moc przy powiedzmy 5000 obr/min to powyżej oczywiście już nie będzie tak ciągnął z racji tego że to już będzie katowanie silnika.

    Pozdrawiam

    0