Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Co i jak z siecią bezprzewodową?

Paullopicarro 10 Jul 2009 01:48 2010 5
    Paullopicarro
    Level 9  
    Mam mały problem chce założyć w mieszkaniu siec bezprzewodowego internetu na 2 komputery PC. Co wziąć pod uwagę przy doborze potrzebnego sprzętu? Wiem że potrzebny modem router i karty bezprzewodowe. Mój modem to:
    Chciałbym zrobić coś takiego:
    (Proszę o dość proste tłumaczenia bo jestem z tego zielony)
    Pozdrawiam :D i dziękuje za pomoc
  • Helpful post
    T1omek
    Level 18  
    Jeżeli masz modem z wyjściem RJ45 to potrzebujesz tylko jakiegoś Access pointa i dwie karty sieciowe bezprzewodowe.

PS. Nie używaj kolorów zwłaszcza czerwonego.
  • Helpful post
    Moto_Moto
    Level 14  
    Posiadasz modem 2 komputery i router (jaki model to juz inna bajka, D-LINK i LinkSys to najpopularniejsze, najtańszy pewnie TPlink... poczytaj forum to sam coś ustalisz). Ja bym szukał routera z acces pointem WIFI, clonowanie adresu.

Pierwsza rzecz na jaką musisz zwrócić uwagę to jak Twój dostawca internetu zabezpiecza się przed nieautoryzowanymi podpięciami. Zwykle jak podpisujesz umowę dajesz im MAC karty sieciowej. Jeśli chcesz korzystać w domu należałoby zgłosić 2 karty. Kolejny problem to, że WIFI i zwykła karta to osobne MAC.. czyli odbiorników końcowych trochę dużo.
    Można też kupić router z MAC CLONE. Wtedy wpisujesz w router zgłoszony numer mac a dostawca widzi tylko to jedno urządzenie. Ilość urządzeń wyjściowych możesz zmieniać.

Druga sprawa. Widać, że chcesz korzystać z sieci bezprzewodowej. Tak czy siak będziesz musiał skonfigurować połączenie więc musisz nabyć min. 2 kable po zwykłej sieci. Łączysz modem z Routerem kablem... Wejście WAN w routerze.